Kokius maisto papildus parinkti šaltuoju metų laiku?

Kokius maisto papildus parinkti šaltuoju metų laiku?

Atėjus šaltajam metų laikui žmonės pradeda galvoti apie maisto papildus, kaip apie vieną iš būdų sustiprinti savo sveikatą ir apsisaugoti nuo įvairių negalavimą. Vasarą papildus pakeisdavo aktyvus laisvalaikis, saulės spinduliai, grynas oras ir vasaros gėrybės (vaisiai, uogos ir kitos „vitaminų bombos“). Rudeniui ir žiemai atimant dalį iš šių malonumų, maisto papildai, atrodo, daugeliui tampa pirmuoju pasirinkimu, kuo šiuos sveikuoliškus malonumus pakeisti.

Bet papildų yra daug ir visokių, tad kaip pasirinkti tinkamus? Kartais renkamasis lengviausias kelias – multivitaminai. Kam rinktis konkretų papildą, jei galima pasirinkti tokį, kuriame yra daug įvairiausių maistinių medžiagų, tiesa? Tačiau, kaip rodo tyrimai, tai gali būti ne pats efektyviausias pasirinkimas. Pabandysime pasiūlyti jums keletą kitų papildų rūšių bei pateiksime argumentus, kodėl būtent šie maisto papildai gali būti geriausi šaltuoju metų laiku.

Papildai akims

Didžiausias iššūkis akims vasarą yra ne vitaminų stygius, o sausas oras, kuris gali džiovinti akis. Tai ypač aktualu daug laiko praleidžiantiems gamtoje kepant šašlykus. Todėl didžiausias pagalbininkas vasarą yra ne papildai, o drėkinantys akių lašai. Būtinų maistinių medžiagų akis vasarą nesunku gauti natūraliai būdais, tiesiog valgant vasaros derlių.

Tačiau šaltasis metų laikotarpis jau yra didesnis iššūkis mūsų akims. Tai yra ne tik dėl sumažėjusio natūraliai gaunamų medžiagų kiekio, bet ir dėl didesnio laiko praleidžiant tamsoje ir prie kompiuterio ar televizoriaus ekrano. Todėl šiuo laikotarpiu yra rekomenduojama vartoti papildus akims: vitaminą A, mėlynių ekstraktą, luteiną.

Imuniteto stiprintojai

Niekam nėra paslaptis, kad šaltuoju metų laiku mes dažniau sergame. Todėl yra būtina stiprinti savo imunitetą. Kadangi vasarą tą padaryti lengviau dėl natūraliai su maistu gaunamų maistinių medžiagų, tiesioginių saulės spindulių ir aktyvaus laisvalaikio, rudeniop reikia ieškoti alternatyvų.

Sporto klubo abonementas kartu su kai kuriais sporto papildais gali duoti apčiuopiamų rezultatų, bet dažniausiai greta to yra renkamasi ir praturtinti savo mitybą imunitetą stiprinančiais papildais. Dažniausias ir paprasčiausias pasirinkimas yra vitaminas C, tačiau tai – tik vienas iš papildų, kuriuos galite pasirinkti. Taip pat derėtų pagalvoti apie vaistažoles bei jų pagrindu sukurtus papildus ir žinoma, žuvų taukus praturtintus vitaminu D.

Adaptogenai

Kita ir galbūt Lietuvoje mažiau žinoma papildų rūšis yra adaptogenai. Tai yra natūralių medžiagų pagrindu sukurti papildai, kurie visapusiškai padeda organizmui prisitaikyti prie aplinkos pokyčių. Juos apibūdinant dažnai naudojamas „termostato“ pavyzdys. Jų dėka organizmas geriau toleruoja tiek fizinį, tiek psichologinį dirgiklių keliamą stresą.

Kiti natūralūs papildai

Kalbėdami apie maisto papildus esame įpratę galvoti apie vitaminus. Todėl išgirdus šį žodžių junginį, mes dažniausiai pagalvojame apie multivitaminus, kaip apie maisto papildų etaloną. Bet tai – tik viena iš papildų rūšių.

Populiarėjant sveikai bei natūraliai gyvensenai ir ekologiškumo idėjoms, vis dažniau atsisukama ir į natūralumu galinčių pasigirti papildų pusę. Tą galime pastebėti ir vaistinėse ar specializuotose maisto papildų parduotuvėse, kurių asortimente yra apstu natūralių medžiagų pagrindu sukurtų papildų. Nors ne visi tokie papildai turi nepriekaištingą mokslinį pagrindimą, augant jų paklausai, daugėja ir mokslinių tyrimų, siekiančių patvirtinti arba paneigti tokių papildų naudą.

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų