Kokias daržoves ir vaisius valgyti atėjus rudeniui

Kokias daržoves ir vaisius valgyti atėjus rudeniui

Pasibaigus vasarai, daugelis žmonių ilgesingai žiūri į praėjusį metų sezoną. Jis žavi ne vien saulėtomis dienomis, ilgais vakarais, bet ir šviežių vaisių, daržovių gausa. Ko gero, mažai kas atsispiria pagundai savo kasdienybę pagardinti braškių ar trešnių dubeniu.

Dietistė Živilė Dumbraitė sako, kad prasidėjęs ruduo ne ką mažiau turtingas sveikų ir skanių sezoninių daržovių bei vaisių.

Anot Ž. Dumbraitės, kiekvienam žmogui, siekiančiam maitintis visavertiškai, būtina įsiklausyti į Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) rekomendacijas. Remiantis jomis, suaugusysis kasdien turėtų suvalgyti 400–1000 g šviežių daržovių ir vaisių.

Daržovių ir vaisių rekomenduojama valgyti santykiu 4:1, tačiau viskas priklauso nuo žmogaus gyvenimo būdo ir poreikių. Daržovės tinka pusryčiams, pietums ir vakarienei. Jei tik yra galimybė, kaskart, kai valgote, neatsisakykite daržovių.

„Vaisiai gali būti puikus priedas prie patiekalų arba atskiras užkandis. Juos galite vartoti taip pat bet kuriuo paros metu, svarbiausia taisyklė – saikas ir natūralūs kūno poreikiai“, – paaiškina specialistė.

Dietistė pabrėžia, kad vaisius ir daržoves įtraukti į racioną nėra sudėtinga – prekybos centruose siūlomas gausus jų asortimentas, tad patinkančius variantus gali rasti kiekvienas.

Skanu – dažniausiai šiuo kriterijumi vadovaudamiesi sprendžiame, kuriuos maisto produktus dėti į savo pirkinių krepšelį. Anot Ž. Dumbraitės, taip pat reikėtų atsižvelgti į sezoniškumą, t. y. rinktis daržoves ir vaisius, kurių derlius dera tuo metu mūsų arba kaimyninėse šalyse.

„Sezoniniai vaisiai ir daržovės būna sukaupę daugiausia maistingųjų medžiagų ir vitaminų, tad juos valgyti sveikiausia. Su jais mes taip pat gauname organizmui gyvybiškai svarbių skaidulų, jos užtikrina sklandų virškinimą, padeda palaikyti gerą žarnyno mikrobiotos būklę ir pagelbėja geriau įsisavinti kai kurias medžiagas“, – pažymi dietistė.

Ji priduria, kad, pavyzdžiui, fermentuotos ir raugintos daržovės žmogaus organizmui taip pat naudingos, bet sezoninės turėtų sudaryti didžiąją dalį mūsų raciono.

Ką rinktis rudens stalui?

Karštos sriubos ir troškiniai su daržovėmis, namie keptas obuolių pyragas, šviežiai pagaminta uogienė – tokius patiekalus įprastai siejame su rudens sezonu. Ž. Dumbraitės teigimu, susiformavę įpročiai parodo, kad sezoninių vaisių ir daržovių poreikis mūsų organizmui yra natūralus.

„Morkų, burokėlių, bulvių, pomidorų, agurkų, svogūnų, česnakų, moliūgų, cukinijų ir kopūstinių daržovių turėtų būti kiekvieno žmogaus virtuvėje ir rudenį ruošiamuose patiekaluose. Gaminkite karštus ir šaltus patiekalus, užkandėles į darbą, daržovėmis pagardinkite sumuštinį ar omletą – receptų įvairovė didžiulė“, – sako dietistė.

Į kasdien valgomų vaisių asortimentą patariama įtraukti obuolius, kriaušes, slyvas ir vėlyvąsias uogas – avietes, gervuoges.

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų