Kas geriau už morką?

Kas geriau už morką?

Jeigu kas paklaustų, kokias žinote populiariausias šaknines daržoves, didelė tikimybė, kad pastarnoko šiame sąraše nebūtų. Deja, bet kažkuriuo metu ši lietuviams anksčiau gerai pažįstama daržovė buvo primiršta, kaip ir ropės. O britai tikriausiai be orkaitėje kepto pastarnoko neįsivaizduoja savo sekmadienio pietų.

Pastarnokai, nors vizualiai atrodo panašūs į morkas ir dėl to gali būti vadinami jų pusbroliais, skonio prasme morkas lenkia.

Apdorojus pastarnokus termiškai jie tampa gerokai saldesni nei morkos. Be to, valgant juos galima atpažinti ir petražolės, saliero skonio natų, netgi cinamono. Ne veltui pastarnokas vertinamas už savo prieskonines savybes.

Pastarnokas populiarus ne tik dėl savo išskirtinio skonio, bet ir dėl jame slypinčių naudingųjų savybių. Šakniavaisiuose gausu vitaminų C, K, B1, B2, provitamino A, folio rūgšties, kalio ir kitų vertingų medžiagų. Galbūt būtent dėl šių savybių Anglijoje pastarnokų sėjama netgi daugiau nei morkų.

100 g šviežių daržovių yra daugiausia angliavandenių – 17,9 g, nedaug baltymų – 1,2 g ir dar mažiau riebalų – 0,3 g. Pastarnokų kalorijų kiekis taip pat yra mažas – tik 75 kcal 100 g.

Valgant šviežius pastarnokus spartėja smegenų veikla, stiprinami kaulai ir nagai. Ši daržovė didina apetitą, skatina skrandžio sulčių gamybą, pkelia bendrą kūno tonusą.

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų