Kaip užtikrinti naudingų medžiagų įsisavinimą

Kaip užtikrinti naudingų medžiagų įsisavinimą

Lietuviai nemažai organizmui reikalingų medžiagų gauna iš pieno produktų – net 95 proc. šalies gyventojų dažniau nei kartą per savaitę vartoja pieno gaminius. Anot gydytojos dietologės Jūratės Dobrovolskienės, nors pieno gaminių sudėtyje yra gausybė organizmui naudą nešančių vitaminų, mineralų ir kitų medžiagų, norint, kad organizmas tinkamai jas įsisavintų, reikėtų žinoti keletą taisyklių.

Nors pieno produktuose gausu žmonėms naudingų medžiagų, dalis gyventojų vis dar abejoja šių gaminių teikiama nauda.

„Viešojoje erdvėje šiuo metu netrūksta kritikos pieno produktams, bet tiesa ta, kad juose esantis baltymas būtinas sveiko organizmo elementas: jų trūkstant, silpnėja mūsų imunitetas, lėtėja medžiagų apykaita. Kita itin svarbi medžiaga, vitaminas A, taip pat prisideda prie imuninės sistemos tvirtumo, padeda išlaikyti gerą regėjimą. Be to, pieno produktuose esantis kalcis būtinas nuo pat vaikystės ir lemia stiprių kaulų ir dantų formavimąsi. Kalcis ne ką mažiau svarbus ir vėlesniuose gyvenimo etapuose, jis mažina osteoporozės – kaulų retėjimo – riziką“, – sako gydytoja.

J. Dobrovolskienė pasakoja, kad norint tinkamai įsisavinti tam tikras pieno produktuose esančias naudingas medžiagas, reikėtų atkreipti dėmesį, su kuo šiuos produktus vartojame. Anot dietologės, vienas iš pavyzdžių – didelėje dalyje augalų esanti folio rūgštis, mažinanti žmogaus organizmo gebėjimą įsisavinti kalcį.

Folio rūgštis – vandenyje tirpstantis vitaminas yra itin svarbus nėščioms moterims. Jo yra įvairiose žalialapėse daržovėse – špinatuose, gražgarstėse, krapuose, brokoliuose, taip pat pupelėse, juodoje duonoje. Įdomu, kad folio rūgštis augaluose yra susieta tam tikrais ryšiais, kurie slopina kalcio įsisavinimą. Taigi vienu metu valgant šias daržoves ir pieno produktus kalcio organizmas gaus mažiau.

Gydytoja dietologė sako, kad kita daugelyje maisto produktų, o ypač daržovių, randama medžiaga – oksalo rūgštis – ne tik turi neigiamos įtakos kalcio įsisavinimui, bet ir gali pakenkti žmogaus organizmui.

Oksalo rūgščiai reaguojant su kalciu, susidaro natūralūs toksinai – oksalatai, galintys neigiamai paveikti organizmą. Kadangi šie junginiai netirpūs, galima sakyti, kad oksalo rūgštis pavagia organizme esantį kalcį, o tam tikrais atvejais oksalatai įsitvirtina mūsų audiniuose ir ima juos žaloti. Daugiausia oksalo rūgšties yra bulvėse, špinatuose, burokuose, uogose, pomidoruose, kakavoje ir kitur, tad atkreipkite dėmesį, kad kartu su pieno gaminiais valgydami šiuos produktus ne tik slopinate kalcio įsisavinimą, bet ir galbūt darote žalą savo organizmui.

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų