Kaip apsisaugoti nuo virusinių infekcijų

Kaip apsisaugoti nuo virusinių infekcijų

Vis labiau po visą pasaulį plintantis koronavirusas įrodo, kokie esame pažeidžiami, kai kalba pasisuka apie sveikatą. Susirūpinimas įnešė ne tik daug nerimo ir sumaišties, bet ir priminimą, kad kaip tik nuo imuninės sistemos priklauso mūsų gebėjimas kovoti su ligomis. Stiprus imunitetas yra esminis sveikatos pagrindas. Akivaizdu, kad virusai nesirenka konkrečių taikinių.

Nors Lietuvoje kol kas siaučia tik gripas, nesame jokia išimtis, juolab apsaugoti nuo kitų virusų, tad galime daryti tik tai, kas nuo mūsų priklauso – ne tik saugotis, bet ir nuolat stiprinti imunitetą. Kad nereikia laukti virusų, infekcijų ar peršalimo ligų protrūkių, o būtina jiems pasiruošti iš anksto, kartoja visų sveikatos sričių gydytojai.

Dažniausiai organizmą stipriname pavėluotai. Kai susergame, puolame dideliais kiekiais vartoti vaistus, neretai pamiršdami į pagalbą pasitelkti veiksmingas natūralias imunitetą stiprinančias priemones“, – sako gydytoja Neringa Martinonienė, išskirianti pagrindinius veiksnius, kaip išvengti virusinių ligų.

Laikykitės higienos. Elementari rankų higiena sumažina tikimybę užsikrėsti pačiomis įvairiausiomis ligomis. Rankas reikėtų nusiplauti vos tik parėjus namo, prieš valgį. Naudokite rankų dezinfekavimo priemones. Neplautomis rankomis nereikėtų liesti veido, nosies, akių, burnos.

Saugokitės sergančiųjų. Virusinės ligos labiausiai plinta viešajame transporte dėl artimo kontakto su galbūt sergančiais žmonėmis. Jei tokių pastebėjote, nebūkite arti, nusisukite, jei matote, kad kosėja ar čiaudi, stenkitės neįkvėpti oro. Jeigu turėjote kontaktą su sergančiuoju, grįžus reikėtų kruopščiai nusiplauti rankas, praplauti akis, taip pat nosį paprastu arba jūros vandeniu. Jei pajutote pirmuosius peršalimo simptomus, nesidrovėkite užsidėti medicininės kaukės. Ji taip pat tinka apsisaugoti nuo sergančiųjų. Čiaudėti reiktų prisidengus servetėle, kurią privalu tuoj pat išmesti, o kosėti reikėtų į sulenktą alkūnę. Bet kuriuo atveju stenkitės prisidengti.

Venkite masinio susibūrimo vietų. Renginiai, prekybos centrai, poliklinikos, sausakimšos kavinės, kitos lankomos vietos yra pilnos aktyvių virusų židinių.

Pasirūpinkite kvėpavimo takų apsauga iš vidaus. Viena iš aktyviausių medžiagų kovojant su bakterijomis ir virusais yra bičių produktas – pikis. Bičių pikiu bitės kamšo avilio plyšelius, kad apsaugotų avilį nuo infekcijų. Panašiai pikis veikia ir žmogaus organizme. Pavyzdžiui, sučiulpę bičių pikio tabletę su vitaminu C ir augalų ekstraktais, sudrėkiname kvėpavimo takus bei savotiškai padengiame gleivinę apsauginiu sluoksniu, neleidžiančiu patekti virusams. Be to, šios medžiagos dar ir stiprina imuninę sistemą.

Ilsėkitės gryname ore. Raskite laiko ne tik darbui, bet ir poilsiui bei ramybei, savo pomėgiams, būtinai – miegui, kuris tiesiogiai prisideda prie imuniteto stiprinimo. Dažniau vėdinkite patalpas, grynas ir švarus oras – būtinybė. Pasivaikščiokite po mišką, pasidarykite iškylą prie upės, išsiruoškite į žygį dar nematytu maršrutu – juk taip pramogauti galime ir žiemą.

Ne mažiau svarbu dažniau sau priminti apie bendras imunitetą stiprinančias taisykles, – teigia gydytoja N. Martinonienė, – Mankšta, grūdinimasis, sportas – tinka viskas, kas priverčia judėti. Taip pat pasistenkite mažiau naudotis liftais ir viešuoju transportu, palipkite ir paeikite pėsčiomis kiek galite ilgiau – taip ir sveikiau, ir saugiau. Reiktų nepamiršti ir teisingos visavertės mitybos, kuri yra tiesus kelias į gerą savijautą. Padidinkite daržovių kiekį maisto racione, pirmoje dienos pusėje valgykite daugiau vaisių. Maitintis reikia ne tik sveikai, bet ir reguliariai.“

Gydytoja linki nepamiršti stiprinti savo imunitetą ir tuomet, kai esate sveiki: „Rūpintis savo sveikata kasdien turėtų tapti įpročiu. Juk taip galima ne tik nesusirgti, bet ir susirgus daug lengviau ir greičiau pasveikti. Būkite sveiki, ne už kalnų pavasaris!“

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų