Ką valgyti, kad netrūktų magnio?

Ką valgyti, kad netrūktų magnio?

Laukdami šiltų ir šviesių pavasario dienų, žmonės vis dažniau skundžiasi nepaaiškinamu nuovargiu, jėgų trūkumu, jaučiasi nusiminę ir išsekę. Gera žinia, kad tokių varginančių būsenų priežastis gali būti gana paprasta ir nesunkiai pašalinama. Visi šie simptomai sveikus žmones dažniausiai aplanko tada, kai jiems trūksta būtinų vitaminų ir mikroelementų.

Naujausi JAV atlikti tyrimai rodo, kad net 50 proc. žmonių trūksta gyvybiškai svarbaus magnio, o Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, net apie 80 proc. europiečių ir amerikiečių nesugeba pasiekti rekomenduojamos magnio suvartojimo normos.

Vienas mikroelementas, atsakingas ne tik už gerą nuotaiką, energiją, bet ir darnų organizmo funkcionavimą – sklandžią širdies, raumenų ir nervų sistemos veiklą – yra magnis. Atkurti magnio pusiausvyrą ir susigrąžinti gyvenimo džiaugsmą nėra labai sudėtinga, nes šio mineralo kasdienę normą galime gauti vartodami tokius įprastus produktus, kaip duona ar kiti grūdų gaminiai.

Magnis yra vienas svarbiausių mineralų, kurį privalo gauti mūsų organizmas. Šis mikroelementas aktyvina daugiau nei 300 fermentų veiklą, dalyvauja angliavandenių, lipidų, baltymų, energijos apykaitoje, šilumos reguliavimo procese, plintant nerviniams impulsams, palaikant raumenų dirglumą.

Pagal gausumą šis mikroelementas užima ketvirtą vietą mūsų organizme, o jo trūkumas yra siejamas su labai plačiu spektru ligų ir negalavimų.

Organizmas magnio trūkumą bando kompensuoti vidiniais ištekliais, todėl pirmiausiai pasireiškia prastos bendros savijautos simptomai – žmogus praranda apetitą, jį kankina prasta nuotaika, irzlumas. Trūkstant magnio, dažniausiai jaučiame raumenų nevalingus susitraukimus ir skausmus, nemigą, nerimą, padidėja kraujo spaudimas, nuovargis, dažnai užklumpa migrena.

Žmogaus organizmas pats negali pasigaminti magnio, todėl jo turi gauti su maistu. Deja, dauguma žmonių per mažai dėmesio skiria visavertei mitybai ir taupydami laiką maitinasi greitai paruošiamu, bet mažai naudingųjų medžiagų turinčiu maistu. Jei sveiką žmogų pradėjo varginti išvardyti simptomai, labai svarbu atkreipti dėmesį į mitybą – kokybiški produktai, kuriuose gausu šio svarbaus elemento, gali panaikinti jo trūkumą ir grąžinti gerą savijautą.

Svarbu valgyti įvairų maistą ir tinkamai pasirinkti produktus. Magnio geriausi šaltiniai yra grūdai, viso grūdo duona, avokadai, riešutai, sėklos, bananai ir net riebi žuvis.

Vidutiniškai per dieną žmogaus organizmui reikia 300–500 mg magnio, nemažą jo kiekį galima rasti kasdien valgomoje duonoje. Paprastai 100 g, arba 4 riekelėse, duonos galima rasti nuo 13 iki 25 proc. magnio paros normos.

Daugiausia šio gyvybiškai svarbaus elemento yra visagrūdėje kvietinėje skrudinimo duonoje. Per dieną suvalgęs 4 riekes šios duonos žmogus savo organizmui suteikia ketvirtadalį magnio paros normos. Antroje vietoje atsiduria viso grūdo kvietinė duona su grūdais, suteikianti 21 proc. paros normos.

Kalbant apie ruginę duoną, joje magnio beveik dviem trečdaliais mažiau nei kvietinėje, tačiau ruginė duona turtinga geležies ir kalio, kuris taip pat būtinas žmogaus organizmui.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų