G. Kartano nuotr.

Juodosios sankryžos virsta žiedais

Juodosios sankryžos virsta žiedais

Panevėžio gatvėse turėtų būti saugiau. Avaringiausios miesto sankryžos viena po kitos virsta žiedais.

Tokie turėtų atsirasti Klaipėdos ir Nemuno bei Klaipėdos ir Vakarinės gatvių, taip pat Stoties, Pušaloto ir Marijonų gatvių sankryžose.

O artimiausiame miesto Tarybos posėdyje bus sprendžiama ir dėl J. Basanavičiaus ir Beržų gatvių sankryžos rekonstrukcijos į žiedinę.

Jau šių metų rugsėjo viduryje panevėžiečiai turėjo pratintis prie naujos važiavimo tvarkos J. Basanavičiaus ir Beržų gatvių sankryžoje: važiuojant nuo Velžio kelio pusės, Beržų gatvės dešinė eismo juosta nuo šiol skirta važiuoti tiesiai ir sukti į dešinę, o kairė – sukti tik į kairę.

Atitinkamai Beržų gatvėje, atvažiuojant nuo Ramygalos g., dešinė eismo juosta skirta sukti į dešinę, vidurinė – važiuoti tiesiai, o kairė – sukti tik į kairę.

Daugiausia nepatogumų dėl naujų pokyčių teigia patyrę ne prie senosios tvarkos pratę vairuotojai, o aplinkinių daugiabučių gyventojai, mat buvo pradėtas riboti ir automobilių statymas Beržų gatvėje. Nuo praėjusios savaitės automobilių nebeleidžiama palikti ir atkarpoje nuo J. Basanavičiaus g. 70 iki J. Basanavičiaus ir Beržų g. sankryžos, Aukštaičių g. atkarpoje nuo Aukštaičių g. 84 iki Velžio kel. Ir Aukštaičių g. sankryžos bei Velžio kel. nuo Aukštaičių g. 28 iki Velžio kel. ir Beržų g. sankryžos.

Jau artimiausiame miesto Tarybos posėdyje bus prašoma pritarimo avaringą J. Basanavičiaus ir Beržų gatvių sankryžą rekonstruoti į žiedinę. G. Kartano nuotr.

Viena pavojingiausių

Dar šį mėnesį Savivaldybės tarybos posėdyje bus prašoma leisti vykdyti viešuosius pirkimus J. Basanavičiaus ir Beržų gatvių sankryžai rekonstruoti.

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo pavaduotojo Dariaus Linkono teigimu, ji priskiriama prie avaringiausių mieste.

Vadovaujantis juodųjų dėmių praėjusių metų žemėlapiu, per 2019–2022 m. čia įvyko septyni įskaitiniai eismo įvykiai, per kuriuos buvo sužaloti devyni žmonės. O kiek dar techninių eismo įvykių, kuomet sudaužomi automobiliai, bet žmonės išvengia sužalojimų, net neatsispindi eismo statistikoje.

„J. Basanavičiaus ir Beržų g. sankryža priskiriama prie avaringų sankryžų, o žiedas būtų viena saugiausių alternatyvų“, – sako D. Linkonas.

Geresnė alternatyva

Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo pavaduotojo teigimu, įvairūs tyrimai rodo, kad žiedinės sankryžos pagal įvairius kriterijus yra geriausias pasirinkimas. Visų pirma, tokios priežiūrai reikia minimalių išlaidų, tik po tam tikro laiko atnaujinti asfalto dangą. Įrengus žiedinę sankryžą, nebereikia nei prižiūrėti, nei atnaujinti išmaniųjų šviesoforų.

„Be to, ir tokios sankryžos pralaidumas daug didesnis. O ir pati sankryža saugesnė“, – pabrėžė D. Linkonas.

Skaičiuojama, kad Beržų ir J. Basanavičiaus gatvių žiedinės sankryžos techninio projekto parengimas gali kainuoti apie 90 tūkst. Eur. Tiksli kaina bus žinoma tik įvykdžius viešąjį pirkimą ir pasirašius sutartį. O finansavimą tikimasi gauti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos ar kitų finansavimo šaltinių.

„J. Basanavičiaus ir Beržų gatvės sankryžos projektavimo į žiedinę darbus galėsime pirkti pritarus Tarybai. Paprastai projektavimo darbai užtrunka apie metus. Kai projektas bus parengtas, bus galima teikti paraiškas darbams vykdyti. O gavus finansavimą darbai atliekami per metus ar pusantrų“, – kiek reikės laukti naujojo žiedo, įvardijo D. Linkonas.

Mažins juodąsias dėmes

Numatoma, kad jau po poros metų prasidės dar dviejų į juodųjų dėmių sąrašą patenkančių sankryžų rekonstrukcijos darbai – tai Klaipėdos ir Nemuno bei Klaipėdos ir Vakarinės gatvių.

Panevėžio 2022 metų juodųjų dėmių žemėlapio duomenimis, sąrašo pirmoje vietoje atsidūrusioje Klaipėdos ir Vakarinės gatvių sankryžoje būta devynių įskaitinių eismo įvykių, per kuriuos žuvo vienas žmogus ir sužeisti aštuoni, o Nemuno ir Klaipėdos gatvių sankryžoje per metus fiksuoti aštuoni įskaitiniai eismo įvykiai, sužeisti devyni žmonės.

„Tokios sankryžos pralaidumas daug didesnis. O ir pati sankryža saugesnė.“

D. Linkonas

Anot D. Linkono, abiejų šių sankryžų techniniai projektai jau nupirkti.

Parengtas ir Stoties, Pušaloto ir Marijonų gatvių sankryžos rekonstrukcijos į žiedinę projektas.

„Projektas jau yra, tereikia jam rasti finansavimo šaltinių“, – sako D. Linkonas.

Žiedas po žiedo

Ar važiavimas žiedu geresnė alternatyva nei išmanieji šviesoforai, netrukus galima bus įsitikinti patiems – jau kitąmet planuojama užbaigti Klaipėdos, Projektuotojų, Dariaus ir Girėno g. turbožiedinės, dviejų eismo juostų sankryžos rekonstrukciją.

Ši sankryža daugybę metų buvo juodųjų dėmių sąraše. Remiantis 2022 metų miesto juodųjų dėmių žemėlapiu, šiuo metu rekonstruojamoje Dariaus ir Girėno, Klaipėdos ir Projektuotojų gatvių sankryžoje buvo fiksuotos 6-ios avarijos. Per jas sužaloti aštuoni žmonės.

Pernai baigta rekonstruoti ir J. Janonio, Pramonės ir Vakarinės gatvių sankryžos žiedas.

Savo eilės – rekonstrukcijos į žiedinę laukia Marijonų ir Smėlynės, Senamiesčio gatvių bei Nemuno ir Parko gatvių sankryžos, kurios taip pat patenka į juodųjų dėmių sąrašą.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų