P. ŽIDONIO nuotr.

Ir Panevėžyje automobiliams dega raudoną šviesą

Ir Panevėžyje automobiliams dega raudoną šviesą

Taršiems seniems automobiliams užsidaro ne tik didmiesčių senamiesčiai: tokių transporto priemonių savininkų naujovės laukia visuose miestuose.

Šalies savivaldybės įpareigotos jau iki ateinančių metų sausio nustatyti mažos taršos zonas.

Panevėžio savivaldybės tarybos posėdyje jau kitą savaitę politikams bus siūloma mažos taršos zona paskelbti Elektros gatvę.

Tai reiškia, kad taršiems automobiliams į šią centrinę Aukštaitijos sostinės gatvę būtų uždrausta įvažiuoti savaitgaliais ir švenčių dienomis.

Filtruos pagal standartą

Tiesa, nors savivaldybės spaudžiamos tokias zonas nustatyti iki Naujųjų, su tuo susiję draudimai vairuotojams įsigaliotų dar po poros metų.

Pirmieji pokyčius pajus automobilių, pagamintų iki 2000-ųjų, vairuotojai.

Kaip teigiama Panevėžio tarybai teikiamame projekte, nuo 2025-ųjų į Elektros gatvę savaitgaliais ir per šventes būtų draudžiama įvažiuoti „Euro 1“ ir „Euro 2“ emisijų standarto automobiliams.

Nuo 2026-ųjų ši gatvė taptų uždrausta ir „Euro 3“ ir „Euro 4“ standarto dyzelinu varomiems automobiliams, to paties standarto kitiems automobiliams šis draudimas įsigaliotų nuo 2028-ųjų. Dar vėlesniais metais numatyta įvažiavimą uždaryti ir aukštesnių emisijos standartų transporto priemonėms.

Pirmasis standartas „Euro 1“ įvestas visoms transporto priemonėms 1992 metais.

„Euro 4“ taršos standartas įsigaliojo 2006 metais. Jį atitinkantys automobiliai buvo nustoti gaminti 2010 metais.

2013–2014-aisiais pradėjo galioti „Euro 6“ emisijų standartas.

„Po Panevėžio centrą galima ir pėsčiomis pavaikščioti, vos kelios minutės nuo vieno galo iki kito.“

D. Vadluga

Numatomos išimtys

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, išimtis planuojama numatyti maršrutiniams autobusams, specialiųjų tarnybų ir aptarnaujančiajam transportui.

Mažos taršos zona paskelbtos gatvės gyventojams bei joje turintiems verslą išimtis būtų taikoma tik tuo atveju, jei jie bus spėję savo automobilius užregistruoti iki šio Tarybos sprendimo įsigaliojimo dienos – šių metų pabaigos.

Nors jau kitą savaitę Elektros gatvę planuojama paskelbti mažos taršos zona, draudimai į ją įvažiuoti įsigaliotų dar po keleto metų. P. ŽIDONIO nuotr.

Nors jau kitą savaitę Elektros gatvę planuojama paskelbti mažos taršos zona, draudimai į ją įvažiuoti įsigaliotų dar po keleto metų. P. ŽIDONIO nuotr.

D. Vadlugos nuomone, Elektros gatvės uždarymas taršiems automobiliams nesukels nepatogumų vairuotojams, o miesto centras dėl to taps švaresnis ir ramesnis.

„Po Panevėžio centrą galima ir pėsčiomis pavaikščioti, vos kelios minutės nuo vieno galo iki kito. Nors, žinoma, visokių vertinimų pasigirs“, – neabejoja skyriaus vedėjas.

Pasak D. Vadlugos, ateityje bus patvirtinta ir eismo mažos taršos zonoje kontrolės, laikinų leidimų į ją įvažiuoti išdavimo tvarka.

Taršių senolių nebeįsileis

Alternatyviųjų degalų įstatyme numatyta, kad Lietuvos savivaldybės turi nusistatyti ir pagal poreikį periodiškai atnaujinti mažos taršos zonas miestuose.

Susisiekimo ministerija aiškino, kad tokio sprendimo tikslas – taršių automobilių naudojimo mažinimas miestuose.

Po keleto metų senų taršių automobilių didmiesčių centruose turėtų nebelikti.

Vilniuje mažos taršos zona apims didžiąją senamiesčio dalį, kurioje jau taikomas kilpinis eismas. Kaune pokyčiai palies taip pat centrinę miesto dalį, o Klaipėdoje – ne tik senamiestį, bet ir Smiltynę.

Komentarai

  • Kai bus algos 5000, o mašinos kainuos po 2000tai gal ir realų, bet šitoj mūsų bananų respublikoje tai… Nusileisk it ant žemės,žmonės tuoj valgit neturės ką… Bet gi mūsų šaunuoliai geriau parems haholus nei savas problemas spręs…

  • kodėl vis pridedama žodį seniems juk senas automobilis ir netaršus gali bŭti kaip ir apynaujis taršus ateis laikas ir pasikeis savaime kitokie bus po kurio laiko o va mieste teisingai reikia drausti visam transportui važiuoti galima pėstute pavaikščioti ir dar elektriniam transportui leisti.

  • gerai nebŭtina važinėti galima ir pavaikščioti bet kad senas automobilis tai nebŭtinai taršus o tas standartas euro su laiku išnyks savaime kai bus vien elektriniai.

  • Jej uzdraudziat tai ir nupirkit tada

Rodyti visus komentarus (4)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų