Vilniaus g. prieš mėnesį pastatytas parkomatas įstūmė į spąstus gatvėje automobilius nemokamai rikiavusius daugiabučių gyventojus. V. Bulaičio nuotr.

Gyvenimo centre kaina išaugo

Gyvenimo centre kaina išaugo

Aukštaitijos sostinėje apmokestinus dar daugiau automobilių stovėjimo vietų, panevėžiečiai pajuto gyvenimo centre kainą. Už galimybę pasistatyti mašiną prie savo namo jie ploja kaip bet kuris trumpam centre stabtelėjęs vairuotojas.

Panevėžio savivaldybės sprendimas apmokestinti dar daugiau automobilių stovėjimo vietų atsisuko prieš įsikūrusiuosius centre. Vilniaus g. 6-ojo namo gyventojai pajuto gyvenimo centre kainą: pasistatę automobilį gatvėje prie namo, po savo langais, jie priversti sumokėti tiek pat, kiek bet kuris kitas vairuotojas – 30 centų už pirmąją valandą ir vėliau – po 10 centų už kiekvienas papildomas 20 min.

Išlygų reikalaujantiems žmonėms Savivaldybė atkerta, jog savo automobilių įkaitais tapę ne tik panevėžiečiai – visi įsikūrusieji didmiesčių centruose už patogumą privažiuoti arčiau durų papurto piniginę.

Kai Vilniaus g. 6-ojo namo gyventoja Gita Gelažytė prieš mėnesį išvydo po namo langais prieš mėnesį pastatytą parkomatą, nesuko galvos. Panevėžietė ramiai nukulniavo į kitoje gatvės pusėje esančią Savivaldybę įsitikinusi, kad valdininkai apie gyventojus jau bus pagalvoję – išduos leidimus nemokamai statyti automobilius apmokestintoje zonoje. Atsakymas Savivaldybėje ją apstulbino: G. Gelažytė išgirdo už vietą prie savo namo mokėsianti kaip bet kuris kitas čia trumpam sustojęs žmogus.

Be vietos prie savo namo

Panevėžietė pripažįsta, kad neseniai apmokestintoje Vilniaus g. atkarpoje anksčiau mašinas išrikiuodavo ne kokie atvykėliai, lankantys miesto centrą, o vietiniai.

„Vilniaus g. stovėdavo gyventojų arba aplinkui dirbančiųjų automobiliai. Dabar ten tuščia. Taip išeina, kad mokestis įvestas specialiai mums: stoji prie savo namo – mokėk“, – neteisybę mato G. Gelažytė.

Savivaldybės užmojai apmokestinus stovėjimą išjudinti automobilių srautus ir taip pritraukti žmonių į centrą tiesiogiai kirto per piniginę G. Gelažytei ir jos kaimynams.

Rasti vietą prie savo namo – iššūkis ne tik Vilniaus g. 6-ojo namo, bet visų centre esančių daugiabučių gyventojams. Savivaldybė jiems siūlo, kaip ir visiems vairuotojams, išsipirkti nuolatinius stovėjimo bilietus. V. Bulaičio nuotr.

Prie Vilniaus g. 6-ojo namo stovėjimas mokamas nuo 8 val. iki 17 val. G. Gelažytės darbas prasideda 16.30, namo grįžtanti apie 22 val. Tokiu laiku, pasak moters, kieme nebūna nė vienos laisvos vietos – automobilį tenka statyti gatvėje. Bet ryte 8 val. ji priversta pulti lauk perstatyti automobilio.

Anot jos, gatvė buvo vienintelė išeitis Vilniaus g. daugiabučių gyventojams, mat kiemai čia nuolatos užkimšti.

Vilniaus g. 6-ojo namo stovėjimo aikštelė prieš kelis dešimtmečius suprojektuota vos 6-iems automobiliams, nors name – 32 butai.

Maža to, G. Gelažytės teigimu, ta pačia aikštele naudojasi ir dar ankštesnio gretimo trylikaaukščio gyventojai.

Pasiūlymai kaip iš fantastikos srities

Savivaldybės darbuotojų pasiūlytos išeitys tik apstulbino be vietos automobiliams likusius gyventojus. Namo bendrijai pasiūlyta pasididinti kieme esančią aikštelę. Žmonės atkerta, jog tai neįmanoma.

„Likau labai nustebusi, kaip Infrastruktūros skyriaus specialistai nežino, kad po mūsų kiemu eina šilumos ir dujų trasos, kurios aprūpina energija vaikų lopšelį-darželį, parduotuves, kitus gretimus namus. Dėl tos trasos mums net medį buvo liepta išrauti“, – pasakojo panevėžietė.

Namo bendrija nemato jokios galimybės susitvarkyti kiemą pagal savo poreikius.

„Savivaldybė siūlė pasistatyti užkardą, bet mūsų kiemas nėra uždaras – jį kerta Sirupio g. Kad galėtume pastatyti kelio ženklą, reikėtų namui išsinuomoti iš valstybės sklypą, bet nežinia, ar tai bus veiksminga pravažiuojamame kieme“, – „Sekundei“ teigė Vilniaus g. 6-ajame name gyvenantis Marius Jonelis.

Jo paties žmona, auginanti 3-ijų mėnesių vaikutį, priversta automobilį statyti Sirupio g. ir gerą gabalą kelio su mažu vaiku belstis iki namų.

„Į klausimą, kaip Savivaldybė galėtų mums padėti, girdime, kad niekaip. Problema, jog centrą apmokestino nesugalvoję, kaip išspręs gyventojų parkavimo problemą“, – sako M. Jonelis.

Vilniaus g. gyventojai nesuvokia, kodėl Panevėžyje negali būti pritaikyta didžiųjų miestų praktika, kai gyventojams išduodami leidimai palikti automobilius gatvėje.

„Bendravau su vilniečiais, gyvenančiais Naugarduko gatvėje. Jie visi turi leidimus palikti automobilius gatvėje. Ir jokių problemų. Kodėl Panevėžio savivaldybėje visi reikalai sprendžiami taip sudėtingai? Ką jie darytų, jei reikėtų žmogų operuoti, jei net elementarią problemą išspręsti sudėtinga. Bent tris vietas gyventojams rezervuotų“, – stebėjosi G. Gelažytė.

Išimtys – tik biudžetininkams

Likusiems be stovėjimo vietų Vilniaus g. gyventojams Savivaldybė atkerta išimčių nedarysianti. Infrastruktūros skyriaus specialistė Ina Urbonavičienė siūlo centre gyvenantiesiems, kaip bet kuriam kitam vairuotojui, už 23 Eur įsigyti mėnesinį bilietą ir automobilį statyti bet kurioje mokamoje vietoje mieste. Teisę mokamoje vietoje statyti automobilį kur kas pigiau turi tik iš valstybės ir savivaldybės biudžetų išlaikomos įstaigos – jos gali rezervuoti vietą už 7,20 Eur.

Kasdien vargstantys, kur dieną grįžus į namus palikti automobilį, gyventojai į išrinktųjų ratą nepatenka. I. Urbonavičienė tvirtina, jog ir Vilniaus g. 6-ojo namo žmonėms išimčių nebus. Esą tuomet tokių leidimų už simbolinę kainą panorės visi centre gyvenantieji.

„Negalime asmeniškai jiems išduoti kažkokių leidimų, nes kiemų neturinčių daugiabučių prie gatvių centre yra daug. Jei visi pareikš norą statyti prie namo pigiai arba nemokamai, grįšim, kur buvom, – centro gyventojai turės leidimus ir jų automobiliais vėl bus užkimštos visos stovėjimo vietos“, – aiškino I. Urbonavičienė.

Specialistė motyvuoja, jog prieš metus, kai Savivaldybė rengėsi apmokestinti stovėjimą Panevėžio centre, buvo siūloma namų bendrijoms kreiptis dėl mokamų leidimų gyventojų automobiliams statyti.

Pasak I. Urbonavičienės, tuomet viens po kito skambino bendrijų pirmininkai ir tokių leidimų atsisakinėjo. Jų panoro vienintelis namas, esantis Laisvės a., tačiau vėliau prašymą gyventojai atsiėmė suradę pigesnę išeitį – iš valstybės išsinuomoję daugiabučiui priskirtą kiemą patys įsirengė stovėjimo aikštelę.

I. Urbonavičienė pripažįsta, jog siūlytų leidimų centre gyvenantieji atsisakė suvokę, kad vietos automobiliui po namo langais nemokamai vis tiek negaus.

„Visame civilizuotame pasaulyje tokie leidimai mokami – pirmajam šeimos automobiliui simbolinė kaina, antrai transporto priemonei jau kur kas didesnė“, – aiškino specialistė.

Anot jos, Panevėžys nebūtų išimtis.

Planuojama nustatyti zonas

Aukštaitijos sostinė prie didmiesčių artėja irgi kurdama mokamų automobilių statymo vietų zonas.

Jas įteisinus, Panevėžyje neliktų galimybės, kaip kad dabar, sumokėjus 30 ct už valandą automobilį statyti bet kurioje miesto vietoje. Mokestis skirtingose zonose būtų diferencijuotas. I. Urbonavičienės teigimu, tuomet ir jose gyvenantiesiems galėtų būti už lengvatinę kainą parduodami leidimai automobiliams statyti, tačiau jų įkainiai skirtųsi priklausomai nuo zonos.

Pavyzdžiui, šiuo metu Vilniuje brangiausioje zonoje, tai yra pačiame centre, leidimas pirmam automobiliui kainuoja 43 Eur metams, bet už leidimą antrai transporto priemonei mokama jau 52 Eur per mėnesį.

Pigiausioje, žaliojoje, zonoje pirmas leidimas kainuoja 7,20 Eur metams, antrasis mėnesiui – 8,70 Eur.

Pasak I. Urbonavičienės, Panevėžyje stovėjimo zonos bus pasiūlytos parengus Panevėžio darnaus judumo planą, kuris jau netrukus turi būti pristatytas visuomenei.

„Visur, kur yra zonos, Šiauliuose, Klaipėdoje, Kaune, Vilniuje, gyventojai turi leidimus pirmą automobilį statyti už simbolinį mokestį, antrąjį – jau didesnį, o trečią – dar ir atvykstantiems svečiams. Kai Panevėžyje bus patvirtintas darnaus judumo planas ir jei miesto Taryba pritars tams, kad būtų įvestos zonos, irgi taip bus. Kam mums dabar kažką kurti, jei yra sumokėti pinigai tiriantiems mokslininkams?“ – aiškino I. Urbonavičienė.

Komentarai

  • kai savo proto neturi brangiai perki …

  • reikia tik valdzios demesio ir noro-pinigai senai buvo tam skirti,tik kazkur prapuole……..

  • Kraustykitės iš centro – nebus problemos. O be to, kam centre gyvenant automobilis, kai viskas ir taip ranka pasiekiama?

  • Ir kam tam ta klerkų „gauja“reikalinga,kad jokio „kaimo „lygio klausimo negali išspreti,o apie pagalba ,nėra nei kalbos,o jiem patarinėja,už didelius pinigus, iš mūsų kišenės,tokie pat jų švogeriai, dundukai, kaip ir jie patys,nes normalus,sažiningi norintis ir galintis dirbti ten paprasčiausiai neprisileidžiami,nes pasirodis ,kad pusė jų paprasčiausiai nereikalingi,o ir lėšų yra užtektinai.

  • Patinka čia, centre prie turgaus, gyventi. Protingai paskaičiuota…
    Panevėžiečiams pasiūloma už 23 Eur įsigyti mėnesinį bilietą, o Vilniuje brangiausioje zonoje, tai yra pačiame centre, leidimas pirmam automobiliui kainuoja 43 Eur metams.
    patiko.

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (5)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų