Geras interneto svetainės greitis: 5 IT ekspertų įžvalgos

Geras interneto svetainės greitis: 5 IT ekspertų įžvalgos

Sakoma, kad šiandien vartotojai interneto svetainę, o tiksliau, likti joje ar išeiti, įvertina ir nusprendžia vos per kelias sekundes. Vienas kertinių vertinimo kriterijų – greitis. Jei platforma veikia lėtai ar dar blogiau – vis užstringa, gali būti, kad potencialūs pirkėjai ne tik išeis, bet ir nebesuteiks antro šanso. Todėl galima teigti, kad techniškai tvarkingas projekto IT pamatas pirmosiomis sekundėmis gali nulemti daugiau nei originalus dizainas ar kokybiškas turinys. IT ekspertai į interneto svetainės greitį kviečia pasižiūrėti šiek tiek plačiau. Toliau – 5 specialistų įžvalgos, susijusios su skirtingais e. projekto spartos aspektais.

1) Palankiai vartotojų vertinamas puslapio įkėlimo greitis

Interneto platybėse galima rasti daugybę skirtingų tyrimų, susijusių su palankiai vartotojų vertinamu svetainės greičiu. Vienuose straipsniuose akcentuojami palikusiųjų interneto svetainę per pirmąsias sekundes rodikliai (angl. k. bounce rate), kituose – kiek įtakos greitis turi vartotojo sprendimui įsigyti prekę. Aišku viena – visa yra labai susiję. Vis dėlto, pasidomėjus įvairiais tyrimais plačiau, daugelyje jų galima pamatyti pasikartojantį laiko tarpą: 0–2 sekundės. Sakoma, kad būtent per kelias sekundes pilnai įkeliamos (paruoštos naršyti) interneto svetainės yra vertinamos palankiausiai. Žinoma, tai atsiliepia tiek naršymo trukmės, tiek norimų konversijų atžvilgiu.

2) Objektyvus vertinimas ir vartotojų įtaka

Objektyvesnis požiūris į svetainės spartą atsiranda tada, kai aiškiai suvokiama, kad greičio rodiklis yra labai dinamiškas dalykas. Jis gali būti santykinai pastovus tam tikrą laiką arba keistis net kelis kartus per dieną, priklausomai nuo rinkos veiksnių, verslo kūrėjų bei, žinoma, vartotojų priimamų sprendimų. Taip, į greičio svyravimus, ypač jei jie linksta į nepalankiąją pusę, dėmesį atkreipti svarbu. Vis dėlto, viską tinkamai padarius iš savo pusės ir patikrinus IT aspektus, nereikėtų panikuoti – spartos pokyčiai priklauso nebūtinai nuo jūsų. Tai gali lemti, pavyzdžiui, vartotojo naudojamo įrenginio tipas, ryšio stiprumas, interneto greitis, naujinimų atlikimas laiku ir kt.

3) E. projekto kūrėjų veiksmai, kurie lemia lėtą interneto svetainės įkėlimą

Žinoma, yra daug techninių greitį lemiančių niuansų, kurie priklauso nuo pačių e. projekto kūrėjų. Kartais tai net nėra didelės klaidos, bet, pavyzdžiui, elementarus delsimas atnaujinti turinio valdymo sistemą ar optimizuoti kodo eilutes. Taigi, keli svetainės spartą neigiamai veikiančių veiksnių pavyzdžiai:

  • per daug įskiepių ir neatnaujintų programų;
  • neatnaujinta turinio valdymo sistema;
  • per „sunkūs“ failai: nuotraukos, vaizdo medžiaga;
  • per silpnas serveris ir prastos kokybės serverio nuomos paslaugos;
  • neoptimizuotas kodas;
  • per didelis nukreipimų skaičius;

Geriausia dalis ta, kad situaciją galima labai greitai pakeisti ir operatyviai ištaisyti klaidas – atnaujinti programas, pašalinti naudos nenešančius įskiepius, optimizuoti kodą ir per daug vietos užimančius failus. Beje, įvertinkite ir savo projekto pokyčius pastaruoju laikotarpiu. Pavyzdžiui, jei projektas stipriai augo, galbūt turimo serverio galios ir saugumo nebepakanka? Tokiu atveju verta kreiptis į rinkos profesionalus – pavyzdžiui, duomenų centras Rackray teikia tiek debesijos, tiek dedikuotų serverių nuomos paslaugas. Čia rasite profesionalų komandą, kurie leis susikurti pakankamai galingą ir saugią aplinką unikaliam e. projektui.

4) Svetainės greičio įtaka vartotojo apsisprendimui pirkti (konversijos)

Hubspot komanda dar 2019 m. viename savo įrašų dalinosi statistika – sakoma, kad sulig kiekviena papildoma svetainės įkėlimo sekunde, konversijos rodiklis vidutiniškai krenta beveik 4,5 procento. Čia pat galima rasti ir dar vieną svarbią įžvalgą – interneto svetainės, kurių puslapio įkėlimo greitis yra nuo 0–2 s. pasižymi vienais aukščiausių konversijų rodiklių. Tame pačiame pranešime ir dar vienas stulbinantis faktas, gautas vienos iš vykdytų vartotojų apklausų metu – kone 70 proc. pirkėjų pripažįsta, kad greitis turi įtakos jų apsisprendimui įsigyti prekę ar paslaugą arba ne. Nesunku įsivaizduoti, kad praėjus keliems metams nuo atliktų tyrimų, reiklių vartotojų standartų kartelė tik kilo aukštyn.

5) Nepagrįsti mitai, klaidingos nuomonės

Galiausiai, IT ekspertai apžvelgia ir tam tikras klaidingas nuomones ar nepagrįstus mitus, susijusius su projekto įkėlimo greičiu. Vienas dažnų startuolių kūrėjų įsivaizdavimų – geriau kelios papildomos sekundės, bet įmantrus interneto svetainės dizainas, daug vizualų ir vaizdo medžiagos. Deja, tyrimai rodo, kokia svarbi gali būti kiekviena sekundė. Klaidinga manyti, kad greitis veikia tik vartotojo kantrybę – štai SEO specialistai primena, kad interneto svetainės sparta yra vienas iš SEO efektyvumą lemiančių kriterijų. Dar viena klaidinga nuomonė – neva yra natūralu, kad e. prekybos platformos veikia žymiai lėčiau, juk joms tenka daug didesnis krūvis. Čia galime sugrįžti prie serverių galingumo ir išteklių – galingas serveris ir tvarkingas IT pamatas leis e. prekybos svetainei veikti lygiai taip pat greitai, kaip ir bet kokiam kitam kokybiškam skaitmeniniam projektui.

Panašu, kad šiuo klausimu yra nemažai mitų, apskritai, požiūris į dinamiškus greičio rodiklius vis dar yra kiek per siauras. Svarbiausia suprasti, kad viskas yra glaudžiai susiję – IT techniniai niuansai, prekių ženklų ir vartotojo sprendimai, greitis ir SEO, greitis ir konversijos, kt. Taip būtų galima tęsti sąrašą dar ilgai. Vis dėlto, gera pradžia – pakankamai išteklių turintis, saugus serveris ir solidų žinių bagažą turintys specialistai

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų