I. STULGAITĖS-KRIUKIENĖS nuotr.

Gatvių „senjorus“ išleidžia užtarnauto poilsio

Gatvių „senjorus“ išleidžia užtarnauto poilsio

Panevėžio savivaldybė paskelbė viešųjų pirkimų konkursą įrengti šešis išmaniųjų šviesoforų postus.

Vienoje judriausių Smėlynės ir S. Kerbedžio gatvių sankryžoje transporto srautus jau reguliuoja naujas išmanusis šviesoforas, o dar šįmet tokie atsiras ir pačiame miesto centre.

Ant garbės žodžio“

Pakeisti šviesoforus į modernesnius numatyta J. Biliūno gatvės – Velžio kelio – Vilniaus gatvės – Pajuostės plento sankryžoje, taip pat Vilniaus ir Ramygalos gatvių, J. Basanavičiaus ir Ukmergės gatvių, J. Basanavičiaus ir Vilniaus gatvių, J. Basanavičiaus gatvės ir Savanorių aikštės sankryžose bei reguliuojamoje pėsčiųjų perėjoje J. Basanavičiaus gatvėje ties Elektros gatve.

Tokį darbą pajėgių atlikti įmonių pasiūlymų Savivaldybė tikisi sulaukti iki vasario pradžios. Pirkimo sąlygose numatyta, jog nauji išmaniųjų šviesoforų postai turės būti įrengti per dešimt mėnesių nuo sutarties pasirašymo dienos.

Numatytose vietose bus sumontuoti išmanieji šviesoforai, taip pat LED apšvietimas. Penkioms sankryžoms ir vienai pėsčiųjų perėjai rekonstruoti Savivaldybė yra numačiusi apie 394 tūkst. eurų, iš jų didžioji dalis – europinės paramos lėšos.

Miesto infrastruktūros skyriaus specialisto Arvydo Šato teigimu, rekonstrukciją planuojama pradėti nuo daugiausia problemų keliančios Vilniaus gatvės – Pajuostės plento – Velžio kelio sankryžos. Pasak specialisto, joje esantis šviesoforo postas įrengtas daugiau nei prieš dvi dešimtis metų ir „laikosi ant garbės žodžio“.

Šviesoforų rekonstrukciją planuojama pradėti nuo J. Biliūno gatvės – Velžio kelio – Vilniaus gatvės – Pajuostės plento gatvių sankryžos. Čia esantis šviesoforų postas iškilo 1980 metais, o paskutinį kartą rekonstruotas 1997 metais. I. STULGAITĖS-KRIUKIENĖS nuotr.

Šviesoforų rekonstrukciją planuojama pradėti nuo J. Biliūno gatvės – Velžio kelio – Vilniaus gatvės – Pajuostės plento gatvių sankryžos. Čia esantis šviesoforų postas iškilo 1980 metais, o paskutinį kartą rekonstruotas 1997 metais. I. STULGAITĖS-KRIUKIENĖS nuotr.

Eismą reguliuoja senienos

Panevėžio šviesoforus prižiūrinčios įmonės „Eismo valdymo sistemos“ direktoriaus Tomo Smulkos teigimu, optimalus šviesoforų ir su jais susijusių įrenginių tarnavimo laikas tėra 8 metai, iš Savivaldybės numatytųjų rekonstruoti „jauniausias“, esantis J. Basanavičiaus gatvės ir Savanorių aikštės  sankryžoje, postas įrengtas prieš dvidešimtmetį – 2000 metais.

Nuo to laiko nebuvo atlikta nė jo rekonstrukcija. O Vilniaus ir Ramygalos gatvių sankryžoje tas pats šviesoforas eismą reguliuoja nuo 1988-ųjų, tik jis rekonstruotas 2002-aisiais. Visiškai senjoras – šviesoforų postas J. Basanavičiaus ir Vilniaus gatvių sankirtoje. Čia jis įrengtas dar 1973-iaisiais, o paskutinį kartą rekonstruotas 2001-aisiais.

J. Biliūno gatvės – Velžio kelio – Vilniaus gatvės – Pajuostės plento sankryžoje esantis šviesoforų postas iškilo 1980 metais, o paskutinį kartą rekonstruotas dar praėjusiame šimtmetyje – 1997 metais.

Nors optimalus šviesoforų tarnavimo laikas – 8 metai, Vilniaus ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje eismą reguliuoja įrengtieji dar 1973-iaisiais. I. STULGAITĖS-KRIUKIENĖS nuotr.

Nors optimalus šviesoforų tarnavimo laikas – 8 metai, Vilniaus ir J. Basanavičiaus gatvių sankryžoje eismą reguliuoja įrengtieji dar 1973-iaisiais. I. STULGAITĖS-KRIUKIENĖS nuotr.

Žiedinės – keliskart brangiau

Pasak T. Smulkos, net trys iš šešių numatomų modernizuoti šviesoforų postų patenka į Panevėžio miesto juodųjų dėmių žemėlapį, tai yra šiose sankryžose per 4 metus yra įvykę 4 ir daugiau įskaitiniai eismo įvykiai, per kuriuos žuvo arba buvo sužaloti eismo dalyviai.

„Eismo valdymo sistemų“ duomenimis, per pastaruosius ketvertą metų daugiausia – po septynias skaudžias eismo nelaimes registruota J. Basanavičiaus ir Vilniaus gatvių bei Vilniaus ir Ramygalos gatvių sankryžose. J. Biliūno – Velžio kelio – Vilniaus gatvės – Pajuostės plento sankirtoje per tą patį laikotarpį užfiksuotos keturios nelaimės.

T. Smulkos nuomone, išmanieji šviesoforai yra viena iš efektyviausių priemonių išvengti tokių eismo įvykių.

„Rekonstravus ar įrengus šviesoforų postus Klaipėdos ir F. Vaitkaus gatvių, Ramygalos, Nemuno ir Aukštaičių gatvių, Projektuotojų ir Molainių gatvių sankryžose, juodosios dėmės išnyko. Atliekant šviesoforų postų rekonstrukciją, prioritetas skiriamas būtent eismo dalyvių saugumui. Tokiose sankryžose panaikinami arba iki minimumo sumažinami konfliktiniai taškai, tai yra besikertantys eismo srautai, tačiau sankryžos pralaidumas mažėja, o laukimo laikas didėja“,– teigia T. Smulka.

Anot jo, renkantis, ar modernizuoti šviesoforų postus, ar jų vietoje įrengti žiedines sankryžas, pats pirmenybę visgi teiktų pastarosioms.

„Tačiau šiuo atveju, manau, sprendžiant, kokį inžinerinį sprendinį taikyti, lemiamą įtaką turi sprendinio įgyvendinimo kaštai. Žiedinės sankryžos įrengimo kaina siekia iki milijono eurų, šviesoforų posto rekonstrukcija ar įrengimas – 50–90 tūkstančių eurų“, – palygino T. Smulka.

Komentarai

  • Nuimkite dar tas geltonas senovines pašto dėžutes prie namų. Žiauriai atrodo.

    • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų