Site icon sekunde.lt

Gatvės tvarkytojų radinys – senasis grindinys

Miesto istorija – ne tik kas matyti ant žemės, bet ir po ja. Panevėžyje kelininkams kapitaliai pradėjus tvarkyti Nevėžio upės pakrante vingiuojančią A. Jakšto gatvę, atkastas unikalus grindinys. Spėjama, jis galėtų siekti 19 amžiaus vidurį.

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo Tomo Juknos teigimu, grindinys išklotas iš paprasčiausių lauko riedulių. Šie, anot pavaduotojo, bus išvežti, o gatvėje paklotas naujas pagrindas bei naujas asfaltas. A.Jakšto g. taip pat numatyta atnaujinti apšvietimą, pėsčiųjų ir dviračių takus, lietaus nuotekų tinklus, įrengti apie 120 automobilių stovėjimo vietų. Gatvės rekonstrukcija kainuos per 1,7 mln. eurų.

Autentika – tik centre

Pasak T.Juknos, akmenų grindinį asfaltas slepia bene visose miesto centrinėse gatvėse. Tačiau po planuojamos Panevėžio viešųjų erdvių rekonstrukcijos tik kelioms trumputėms gatvelėms numatyta sugrąžinti autentišką turėtą išvaizdą.

Pavaduotojo teigimu, akmeninį grindinį ketinama palikti gatvelėse, besišakojančiose į abis puses nuo Respublikos gatvės atarpoje tarp Klaipėdos ir Vasario 16-osios gatvių.

Netašyti lauko rieduliai šiais laikais tikrai nėra tinkamiausia gatvės danga. Mažose gatvelėse tokį grindinį, saugant jų autentiškumą, galima palikti, bet intensyvaus eismo gatvėse toks sprendimas sukeltų daug nepatogumų“, – mano T. Jukna.

Grindinį išgelbėjo gyventojai

Rieduliais klotas senovinis beveik 200 metrų grindinys Panevėžyje buvo atkastas 2010-aisiais, Birutės gatvėje už europines lėšas tvarkant kanalizacijos tinklus. Tąkart statybininkų planus jį išardyti sugriovė gyventojai.

Istoriniai duomenys byloja, kad šis grindinys paklotas 1835 metais. Juo buvo galima pasiekti miesto širdyje įsikūrusią turgavietę. Bėgant metams, grindinys užklotas asfalto danga. Gatvę tvarkę ir asfaltą nuardę statybininkai ir aptiko šį grindinį.

Panevėžio gatvės pradėtos kloti nuo XIX a. pradžios. Miesto valdžios susirinkime 1820 metais priimtas nutarimas, kad reikia iškloti grindiniu turgaus ir aplink esančias gatves.

Exit mobile version