Gatvės pertvarka grasina nelaime

Gatvės pertvarka grasina nelaime

 

Panevėžį kertanti viena judriausių Smėlynės gatvė virsta galvos sopuliu jau ne vien dėl amžinų automobilių spūsčių, grasinančių dar labiau išaugti, kai greta jau veikiančių dviejų prekybos centrų duris atvers statyti jau bebaigiamas trečiasis.

Dar vieno prekybos centro atidarymas verčia griebtis už galvų ir vairuotojus, ir pėsčiuosius. Pertvarkius eismą ir įrengus žiedinę sankryžą, neliko pėsčiųjų perėjos, savotiškai jungusios priešingose gatvės pusėse esančias parduotuves. Dabar ši gatvės atkarpa virto padidėjusios rizikos zona. Įpratę prie daug metų čia buvusio „zebro“, pėstieji neria skersai gatvės nepaisydami nenutrūkstamo automobilių srauto.

Panevėžiečiams pradėjus kelti ažiotažą dėl neužtikrinto eismo saugumo, miesto Savivaldybė ramina netrukus skelbsianti konkursą rekonstruoti S. Kerbedžio ir Smėlynės gatvių sankryžą, o kartu – ir įrengti naujai sankryžai.

Spąstai pėstiesiems

„Man baisu klausyti, kai 78-erių mama pasakoja einanti skersai Smėlynės gatvės, kur buvusi perėja. Sako, visi taip eina. Kartą specialiai nuvažiavęs sustojau pažiūrėti. Iš tiesų daug žmonių ten lekia per gatvę iš vienos parduotuvės į kitą. Šita vieta tikrai labai pavojinga“, – pasibaisėjo panevėžietis Dainius.

Jis teigia nesuprantantis, kokie argumentai nulėmė, kad prekybos centrus skiriančioje Smėlynės g. įrengus žiedinę sankryžą panaikinta daugelį metų buvusi pėsčiųjų perėja. „Ir Panevėžio kitose žiedinėse sankryžose, ir kituose miestuose prieš tokias įrengtos perėjos. Visiems ramu ir saugu – ir vairuotojams, ir pėstiesiems. Kodėl Smėlynės gatvėje priešais žiedą jos nėra, nesuprantu. Čia perėjai tinkamiausia vieta, nes vis tiek pirkėjai migruos per gatvę iš vieno prekybos centro į kitą. Negi reikia nelaimės, kad perėją įrengtų?“ – piktinasi Dainius.

Kad Smėlynės gatvė įrengus žiedinę sankryžą virto spąstais pėstiesiems, įsitikinusi ir netoliese gyvenanti Vaida. Anot jos, senyvo amžiaus kaimynės pasakoja, kaip apsipirkusios neria per gatvę neleistinoje, bet nuo seno įprastoje vietoje.

„Negi su pirkinių krepšiais senutė kulniuos iki šviesoforų prie Paliūniškio ir Smėlynės ar S. Kerbedžio ir Smėlynės sankryžų. Tiek nueiti ir jaunam būtų darbo“, – mano Vaida.

Moteris pasakojo ne kartą ir pati praleidusi per Smėlynės gatvę senosios perėjos vietoje skuodžiančius pėsčiuosius.

Smėlynės gatvėje įrengus žiedinę sankryžą ir nepalikus perėjos, ši vieta tapo viena pavojingiausių mieste.

„Tie pėstieji net neina, jie tiesiog bėga per gatvę. Jie ten migruoja iš vieno prekybos centro į kitą, o kai atsidarys dar trečiasis, dar daugiau bus per gatvę lekiančių. Jų nesulaikysi, nes tos parduotuvės yra traukos centrai. Baisu pagalvoti, kuo tas gali baigtis, ypač tamsiuoju metu“, – baisėjosi Vaida.

Senosios negrąžins

Panevėžio savivaldybė ramina, jog Smėlynės gatvėje suprojektuota nauja, šviesoforu reguliuojama perėja. Tik kol šioji bus įrengta, pėstiesiems ir vairuotojams dar ilgokai reikės kantrybės ir didesnio atidumo.

Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, perėjos senojoje vietoje atsisakyta įvertinus automobilių srautus.

„Projektuojant žiedinę sankryžą buvo svarstomas ne vienas variantas, kaip toje vietoje atsidarius trečiam prekybos centrui geriausia organizuoti eismą. Jei būtų likusi perėja prie žiedo, automatiškai būtų stabdomas automobilių srautas, Smėlynės gatvė dar labiau užsikištų. Tik dėl to ten perėjos neliko“, – aiškino D. Vadluga.

Anot jo, tokie argumentai lėmė, kad pėsčiųjų perėja bus perkelta prie S. Kerbedžio gatvės, kur šiuo metu kirsti važiuojamąją dalį pėstiesiems negalima. Dabar, kad iš bet kurio prekybos centro pereitų į kitą Smėlynės gatvės pusę, pėstieji priversti apsukti nemažą lanką: prie šviesoforu reguliuojamos sankryžos kirsti S. Kerbedžio gatvę, tada Smėlynės ir vėl S. Kerbedžio.

Sąraše – 200 perėjų

Savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, naujoji perėja bus įrengta rekonstravus S. Kerbedžio ir Smėlynės gatvių sankryžos šviesoforus į išmaniuosius. Pasak direktoriaus, planuojama, kad vasarį Savivaldybės tarybai patvirtinus 2020 metų miesto biudžetą bei sulaukus Automobilių kelių direkcijos Panevėžiui šiems metams skiriamų lėšų sąmatos, bus skelbiamas viešųjų pirkimų konkursas rangos darbams ir jau balandį galėtų prasidėti rekonstrukcija.

Prie jos, pasak direktoriaus, pažadėjęs finansiškai prisidėti ir naujasis prekybos centras. Jis taip pat pagal su Savivaldybe pasirašytą infrastruktūros sutartį finansavo žiedinės sankryžos Smėlynės gatvėje įrengimą.

Panevėžio savivaldybė yra patvirtinusi pėsčiųjų perėjų atnaujinimo programą. Pasak direktoriaus, prioritetai teikiami įrengtosioms greta švietimo įstaigų, lankytinų vietų arba dėl įvykusių avarijų pažymėtosioms kaip juodosios dėmės.

Programos sąraše – per 200 Aukštaitijos sostinės perėjų, iš jų, pasak T. Juknos, maždaug 50 jau yra atnaujintos.

Direktorius pripažįsta, kad šiųmečius Savivaldybės planus perėjas rekonstruoti į saugesnes gali pakoreguoti Susisiekimo ministerijos strategija Panevėžio vietinės reikšmės kelių priežiūrai lėšas sumažinti net 41 proc. Šįmet tam Aukštaitijos sostinei numatyta skirti vos 1,907 mln. eurų, Panevėžio rajonui – 1,603 mln eurų.

Komentarai

  • Kodėl savivaldybė leido statyti ten prekybos centrą? kam tokioje vietoje tokia prekybos centrų koncentracija??? Kokie motyvai? Gal kieno nors ekonominiai…?

    • Kuo blogai ten PC?gal prie gynamu namų geriau? Normaliai būt sutvarke žiedą smėlynės Kerbedžio, vietoj vaikiški žiedo padare butų saugią perėja, abipus gatves autobusu stoteles ir puiki vieta pirkėju srautams keliauti, vietos yra, šeimininku mieste nėr

  • Labai gerai, kad perėją panaikino. ir taip ten kamščiai, tik spėk viską sužiūrėti, o dar visokie atsipūtę pėdintojai koja už kojos per perėją slinktų

    • pritariu. Norint galima buvo įrengti požeminę perėją.

    • tik ponams automobiliuose priklauso miestas, visi kas pėsti gali vaikščioti aplink, 60metu buvo perėja, gyvenant Geležinkelio g. dabar ne namo einu is stotelės , bet atgal į miesta, tai tikrai „palengvino“ VALDŽIA gyvenimą

  • Psichiniai kai lekia gatvem prie prekybos centru, tai net neziuri, ar kas nors eina per pereja.

  • viskas kaip prie sovietų- daroma pagal planą, bet ne kaip žmogui patogiau

  • svarbiau automobiliu srautas , o pescias ne zmogus, jam patogumu nereikia, tiek metu buvo visiems gerai senoje vietoj dar nuo mesos kombinato atsiradimo, o dabar padarys kaip ponuliam ratuotiems patogu, pasijute biurokratai Panevezio savininkais, kaip galvyten sauna taip daro

    • Atsakyti
  • Tai imk ir įrenk tą požeminę perėją, nepliurpęs niekų.

    • Gal ir nelabai tas jo siulymas del pozemines perejos, bet is kur dar tokie islenda kaip tu. Nei juoktis, nei verkt.

  • „laisve“ po 30 m atejo Panevezin , klibinksciuojanti bobute niekam neberupi, kas jai reiskia simta kita metru, kilometru pasivaiksciot, ponuliai savivaldybej sveiki, grazus, jiems rupi tik masinose sedintys, padarys viska, kad iki parduotuves duru davaziuot jei ne jon pacion,,.cia jau getas, niekam neberupi pavarges, ligotas ir apsiginti negalintis zmogelis

  • debi_loidai, toks NET 3jų prekybcentrių išdėstymas vietoje, kurioje ir be jų reikėdavo dažnos „klyzmos“ nuo eismo „užkietėjimo“-čia yra ,,,,,,,,,,,, pyp__piec__as totalus

  • tegul padaro pereja sankryzoje ir viskas ir nereikia lia lia tikrai ten nera toli ta sankryza is lidl i norfa eiti bet ka tu pestieji temato telefona tik arba kita prekybcentri.

    • kur tu matei pereja prie begiu

Rodyti visus komentarus (14)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų