Atšaukti skrydžiai sujaukė tūkstančių keleivių planus (SCANPIX nuotr.)

Europiečiai keleiviai, nepamirškite savo teisių!

Europiečiai keleiviai, nepamirškite savo teisių!

Europiečiams mėgaujantis vidurvasariu, kai kuriuos didžiuosius žemyno miestus sukrėtė masinė keleivinių lainerių skrydžių atšaukimo banga. Dėl vienos avialinijų bendrovės darbuotojų streikų buvo atšaukti tūkstančiai skrydžių, sužlugdyti daugybės keleivių atostogų planai.

Avialinijų darbuotojų streikai ir dėl jų atšaukiami skrydžiai yra gana dažnai pasitaikantys reiškiniai. Greičiausiai to nepavyks išvengti ir ateityje. Todėl skrydžius Europoje reguliuojančios institucijos ir vartotojų teises ginančios organizacijos keleivius ragina žinoti ir pasinaudoti savo teisėmis.

Europos Parlamentas (EP) ir Europos Taryba (ET) dar 2004 m. įtvirtino reglamentą EU261, nustatantį bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles, kai skrydis arba kelionė kitu transportu yra atšaukiami.

Kokias teises turi keleiviai?

• Keleivis privalo gauti paramą ir kompensaciją, jei skrydis buvo atšauktas dėl bendrovės kaltės;

• Aviakompanija privalo pasiūlyti visišką kompensaciją ir sumokėti ją per septynias dienas;

• Aviakompanija privalo pasiūlyti alternatyvą atšauktam skrydžiui;

• Keleiviai gali reikalauti papildomos kompensacijos (250 eurų už trumpo nuotolio skrydžius, 440 eurų už vidutinio nuotolio skrydžius, 600 eurų už ilgo nuotolio skrydžius);

• Keleiviai, kurie pasiekė savo tikslą po daugiau kaip 3 valandų, nei buvo numatyta, gali reikalauti nuo 200 iki 600 eurų kompensacijos, priklausomai nuo skrydžio ir atidėjimo trukmės.

Detaliau apie keleivių teises skaitykite čia.

Force majeure

EU261 reglamento preambulės 14 dalyje numatoma, kad skrydžius vykdančių oro vežėjų prievolės dėl kompensacijų išmokėjimo keleiviams gali būti ribojamos tuo atveju, kai skrydžio atšaukimo priežastis yra ypatinga aplinkybė (force majeure), kurios buvo galima išvengti net po to, kai aviakompanija ėmėsi visų pagrįstų priemonių.

„Tokios aplinkybės gali susidaryti pirmiausia šiais atvejais: dėl politinio nestabilumo, meteorologinių sąlygų, neleidžiančių vykdyti atitinkamo skrydžio, pavojaus saugumui, netikėtai atsiradusių skrydžių saugos trūkumų ir streikų, turinčių įtakos skrydį vykdančio oro vežėjo veiklos vykdymui“, – vardijama reglamente.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų