P. Židonio nuotr.

Elektroninis bilietas pateikė ir staigmenų

Elektroninis bilietas pateikė ir staigmenų

Po elektroninio bilieto įdiegimo Panevėžio autobusuose praėjus beveik dviem mėnesiams, jau stebimi pirmieji rezultatai.

Pirmoji surinkta statistika keleivinio transporto organizatorius nustebino – panevėžiečiai įsigijo gerokai daugiau elektroninio bilieto kortelių, nei planuota. Be to, pripažįstama, kad sistemą teks tobulinti – kai kuriuos dalykus supaprastinti.
„Šiek tiek nustebino, kad šiuo metu jau turime nupirktų 29 tūkst. elektroninio bilieto kortelių“, – teigia įstaigos „Panevėžio keleivinis transportas“ direktorius Giedrius Šileika.
Anot jo, tai yra vos ne dvigubai daugiau, nei tikėtasi.
Iki sistemai pradedant veikti, anot G. Šileikos, buvo patarimų, kad tikrai užteks ir mažiau kortelių, nes Panevėžyje esą nėra tiek keleivių. Dabar džiaugiamasi, jog kortelių buvo įsigyta su nemenka atsarga, dėl to jų nepritrūko.
Dalis keleivių važinėja naudodamiesi ne kortelėmis, bet į telefonus parsisiųsta programėle, yra ir perkančiųjų popierinius bilietus.
Pasak G. Šileikos, daug įsigyta ir 10 eurų kainuojančių pradinuko bilietų, galiojančių visus mokslo metus. Toks populiarumas atsakė į klausimą, ar mažieji naudojasi viešuoju transportu.
Tačiau naujieji ilgo termino – 120, 180 ar 365 dienų – bilietai pasirodė ne itin populiarūs.
Važiavimo įpročius fiksuojanti sistema rodo, kad perėję prie elektroninio bilieto panevėžiečiai nepuolė pirkti naujųjų popierinių.
„Kam pirkti brangesnį popierinį, jei galima įsigyti pigesnį elektroninį?“ – sako G. Šileika.
Kiek iš viso yra važinėjančiųjų Panevėžio viešuoju transportu, bus akivaizdu po kelių naudojimosi naująja sistema mėnesių.
Mat spalį dar nemažai panevėžiečių miesto autobusais keliavo žymėdami senuosius popierinius bilietus.

Elektroninio bilieto pirmieji mėnesiai parodė, kad vien kortelių nupirkta daugiau, nei planavo viešojo transporto organizatoriai. P. Židonio nuotr.

Sistemą tobulins

G. Šileikos teigimu, įvedant elektroninį bilietą didžiausias iššūkis buvo, kad apskritai ši naujovė startavo.
Pasak direktoriaus, sistema yra ganėtinai sudėtinga, nes kiekvienas komposteris autobuse veikia kaip atskiras kompiuteris, jų valdymo blokai sudėtingi.
G. Šileika sako matantis, jog teks tobulinti į mobiliuosius telefonus parsisiunčiamą programėlę.
„Stengiamės, kad elektroniniu bilietu būtų labai paprasta naudotis, kad būtų kuo mažiau pasirinkimų, kuo mažiau reikėtų ieškoti informacijos, ir matome, jog yra galimybė dar labiau supaprastinti“, – sako „Panevėžio keleivinio transporto“ vadovas.
Dabar kartu važiuojančiam asmeniui galima nupirkti bilietą – jam nebūtina įsigyti savo elektroninio bilieto kortelės.
Visgi paaiškėjo, jog ne visiems šis pasirinkimas patogus – komposterio ekrane automatiškai iššokus pasirinkimui „draugo bilietas“, ne vienas sutrinka, pamano, kad nupirko dar ir draugo bilietą.
„Iš tikrųjų nenupirko, tik pasiūloma tokia galimybė“, – aiškina G. Šileika.
Planuojama, kad draugo bilietą bus galima pasirinkti per meniu, o ne matyti iš karto ekrane.
„Realybė tokia, jog reikia dar paprasčiau, kad keleivių netrikdytų papildomi užrašai“, – teigia vadovas.

Srautus koreguoja gatvių remontai

G. Šileikos teigimu, šiuo metu jau matoma tam tikra statistika, kurių maršrutų autobusai ir kada yra labiau apkrauti.
„Mums naudinga pagal keleivių srautus matyti ir autobusų užpildymą“, – sako G. Šileika.
Populiariausias ir daugiausia keleivių pervežantis maršrutas išlieka 16-as. Taip pat dideli srautai važiuoja 10,15, 3 maršrutais.
G. Šileikos teigimu, viešojo transporto eismui didelę įtaką turi mieste vykstantys gatvių remontai. Dėl jų nukreipus maršrutus kitomis gatvėmis, keleivių sumažėja.
„Labai stiprų poveikį darė Smėlynės gatvės uždarymas. Šią strateginę arteriją eismui jau atidarys gruodį, o tada analizuosime duomenis, kaip keleiviai važiuoja, kaip atsigauna srautai“, – sako direktorius.

Senieji keliaus į istoriją

Panevėžio autobusų parko vadovas Arnoldas Gražys pastebi, jog su laiku ir vairuotojams, ir keleiviams kyla vis mažiau klausimų.
Dalyje miesto autobusų vis dar galima matyti ir senuosius komposterius. Pasak A. Gražio, šie po truputį nuimami.
„Artimiausiu metu visi bus nuimti, kad nebeklaidintų keleivių“, – teigia direktorius.

Komentarai

  • Nu niekaip nesuprantu,kam reikia kiekvieną kart atsižymėti nuolatinį bilietą?Kodėl Vilniuje tik reikia aktyvuoti nuolatinį bilietą ir važiuoji visą mėnesį

  • Seno pavyzdžio dauk bilietų liko nepaudotu, kodėl neleido naudotis jais kol pasibaigs keleiviai jaučiasi apgauti.galima pakeisti seno pavyzdžio bilietus į naujo.1prie 1 kelieiviai jaučiasi apgauti.

  • Būtų gerai, kad pasižymėjus kortele, ekrane rodytų likutį bilietėlių.nereikėtų eiti į meniu ir ieškoti.

    • Atsakyti
  • Problema pasižiūrėti kortelės likutį,paspaudus meniu rodo klaidą

  • O kodėl būtinai reikia pirkti tą kortelę? Galėtų būti galima tiesiog programėle atsiskaityti. Taupote popierių bet negailite plastiko. O kai šiaudeliais tai popierinius tirpstančius gamina. Logikos nulis

Rodyti visus komentarus (5)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų