P. Židonio nuotr.

Elektroninio bilieto startas – su baimėmis ir nedideliais trukdžiais

Elektroninio bilieto startas – su baimėmis ir nedideliais trukdžiais

Panevėžio viešajame transporte – įdomios dienos. Startavus elektroninio bilieto sistemai, dauguma keleivių susidomėję apžiūri naujuosius komposterius, tačiau mieliau pažymi popierinį bilietą senajame.

Įsigyti naujuosius elektroninius bilietus ar atsisiųsti specialią programėlę galima jau nuo sekmadienio.

Visgi įmonės Panevėžio autobusų parko vairuotojas Stasys Petrauskas pasakoja dirbantis įprastai – iki pirmadienio pietų elektroninį bilietą panaudojo vienetai.

Ir sekmadienį jo vairuojamame autobuse naujove pasinaudojo vos pora keleivių.

„Panevėžiečiai dar nesinaudoja elektroniniu bilietu. Šiandien tris ratus apvažiavau 16-ojo maršruto autobusu, tai gal vos du trys elektroniniai pažymėti. Dirbame kaip dirbome. Niekas nepasikeitė. Dauguma tebežymi senuosius popierinius bilietus“, – sako S. Petrauskas.

Vairuotojas atkreipė dėmesį, kad net ir 18–19 metų jaunuoliai renkasi seno pavyzdžio bilietus.

Pasak S. Petrausko, pasitaikė ir tokių atvejų, kai keleiviai iš jo įsigijo popierinius bilietus su QR kodu, tačiau ir jų nežymėjo naujuoju komposteriu – pasinaudojo senuoju.

Nors sekmadienį viskas vyko sklandžiai, tačiau jau pirmadienį vienas iš trijų naujųjų komposterių, esantis prie durų, nuo pat ryto neveikė.

S. Petrauskas spėja, kad didžiausios bėdos gali prasidėti lapkritį, kai nebegalios seni popieriniai bilietai.

„Įsivaizduoju, kad bent iš pradžių vyresnių keleivių gali sumažėti, nes jie bijo naujovių“, – svarsto autobuso vairuotojas.

Iš tiesų, ramina S. Petrauskas, pažymėti elektroninį bilietą nėra sudėtinga.

Vairuotoją stebina, kad pirmosiomis elektroninio bilieto galiojimo dienomis keleiviai jo neužvertė klausimais, kaip juo naudotis. Tačiau daugeliui rūpėjo, kiek laiko galios senieji bilietai.

Prie kioskų eilės

Elektroninio bilieto komposteris pirmadienį ryte neveikė ir 1E maršruto autobuse. Keleiviams nepavyko pažymėti elektroninio bilieto nei kortele, nei programėle.

Panevėžietė Edita pasakoja dar turėjusi popierinių bilietų, todėl žymėjusi tokį.

Nors jau turi atsisiuntusi e.bilieto programėlę, Edita svarsto, kad patogiau bus naudoti e.bilieto kortelę.

„Kaskart traukti iš rankinės telefoną kažin ar bus patogu, ypač žiemą“, – svarsto panevėžietė.

Tačiau šiomis dienomis įsigyti tokią kortelę spaudos kioske gali tapti nemenku iššūkiu – prie jų pirmadienį nusidriekė nemenkos eilės.

Panevėžiečiai ne tik pirko korteles, bet ir kamantinėjo pardavėjas, kaip tokia naujove naudotis.

Nepuls bausti

Panevėžio savivaldybės Miesto plėtros skyriaus vedėjas Jokūbas Leipus sako, kad trikdžių dėl komposterių veiklos gali atsirasti. Autobusui važiuojant gali kažkuris komposteris prarasti ryšį ir nesuveikti atsiskaitymas. Tačiau teigti, kad neveikia programėlė ar visa bilietų sistema, pasak vedėjo, negalima.

Pasak J. Leipaus, dabar pereinamasis laikotarpis ir iš karto bausti bilieto nepasižymėjusių keleivių neketinama.

„Tikrai nepuolama dalinti baudų tiems, kuriems nepavyko atsiskaityti, kurie dar tik susipažįsta su sistema“, – sako J. Leipus.

Nustebino pradinukai

Įstaigos „Panevėžio keleivinis transportas“ telefonai šiomis dienomis praktiškai nenutyla.

Panevėžiečiai masiškai skambina išsiaiškinti naujovės subtilybių.

Įstaigos direktoriaus Giedriaus Šileikos teigimu, dažniausiai teiraujamasi, kaip įsigyti elektroninį bilietą, kiek laiko galios senieji, kiek kainuoja kortelė. Sulaukta ir klausimų apie bilietų rūšis.

„Įdiegus e.bilieto sistemą keleiviams siūloma gerokai platesnė bilietų gama – bilietas savaitei, 180 dienų, metams ir panašiai“, – teigia G. Šileika.

Atsiskaityti galima tiek perkant elektroninius bilietus, tiek turint elektroninėje piniginėje tam tikrą pinigų sumą. Pastaruoju atveju nereikia sukti galvos, kokį bilietą pirkti – pati sistema automatiškai autobuse priglaudus prie komposterio nuskaičiuos tiek pinigų, kiek kainuoja bilietas. Pasipildyti kortelę galima ir namuose – nebūtina spaudos kioske. G. Šileikos teigimu, yra galimybė papildyti e.bilieto kortelę per savo paskyrą ir kitam asmeniui, pavyzdžiui, vaikui ar vyresnio amžiaus artimajam.

Bene didžiausia staigmena, pasak G. Šileikos, buvo didelis susidomėjimas pradinuko bilietu, visiems mokslo metams kainuojančiu tik 10 eurų. Pasak direktoriaus, iki šiol atrodė, kad pradinukų miesto autobusuose sutiksi nedaug, tačiau paaiškėjo, kad ir jie – gana aktyvūs keleiviai.

Svarbiausia bandyti

G. Šileika sutinka, kad pirmosiomis elektroninio bilieto dienomis autobusuose išties pasitaikė techninių problemų – neveikiančių komposterių. Visgi tokie atvejai, pasak vadovo, reti.

Anot jo, per pirmąsias dvi dienas jau keli tūkstančiai vartotojų turi įsigiję programėles, elektronines korteles ir bando jomis naudotis.

„Santykio, kiek atsiskaito elektroniniais bilietais, o kiek – senaisiais, dabar neskaičiuojame, nes tebeveikia senieji komposteriai. Pereinamojo laikotarpio statistika nėra tiksli“, – mano G. Šileika.

Anot jo, dabar svarbiausia – mokyti keleivius naudotis naująja sistema. Dėl to šiomis dienomis miesto autobusais važinėja ir „Panevėžio keleivinio transporto“ darbuotojai.

„Dabar svarbu, kad keleiviai bandytų, nebijotų, išmoktų ir pereinamuoju laikotarpiu pamatytų, jog naudotis elektroniniu bilietu žymiai paprasčiau, lengviau ir nereikia specialių įgūdžių“, – teigė G. Šileika.

Jūsų komentaras

Taip pat skaitykite