Elektromobilių vairuotojai ironizuoja, kad įkrovimo stotelės dabar tarnauja kaip kalėdinės puošmenos – gražiai mirksi, bet nekrauna. P. Židonio nuotr.

Elektromobilių stotelės virto kalėdinėmis dekoracijomis

Elektromobilių stotelės virto kalėdinėmis dekoracijomis

Elektromobilius vairuojantys panevėžiečiai nekantriai laukė, kol bus įjungtos dar nuo vasaros sumontuotos šešios naujos įkrovos stotelės.

Nors Savivaldybė žadėjusi, kad naujieji įrenginiai pradės veikti dar šio mėnesio pradžioje, vairuotojai piktinasi ir toliau priversti sukti ratus aplink miestą, ieškodami vietos elektromobiliui įkrauti.

Nors dalyje naujųjų įkrovos stotelių elektra yra, tačiau įrenginiai neveikia. Kadangi įspėjimų, kad stotelėmis naudotis negalima, nėra, kai kurie vairuotojai pateko į savotiškus spąstus.

Savivaldybė teisinasi sprendžianti problemą.

Nuolatinės paieškos

Kaip pasakojo panevėžietis Zigmas, sparčiai daugėjant elektromobilių, Panevėžyje jau tampa problema, kur įkrauti tokią transporto priemonę. Nors programėlė telefone leidžia matyti, kurios stotelės laisvos, atvykus į vietą dažnai paaiškėja, kad kažkas buvo pirmesnis.

Dar didesnė problema, kad miesto centre stovėjimo vietų nerandantys vairuotojai automobilius palieka jiems įkrauti skirtose vietose.

„Į Ramygalos gatvėje prie gaisrinės esančią įkrovimo stotelę net nebevažiuoju. Kada beatvažiuotum, elektromobiliams skirtos vietos užimtos kitų vairuotojų. Tokių pažeidėjų niekas negali sutramdyti. Tai didžiulė problema“, – pasakojo Zigmas.

Viena greitojo įkrovimo stotelė miesto biudžetui vidutiniškai per mėnesį kainuoja apie 3–4 tūkst. eurų. Tačiau jau kitąmet ekologiškų transporto priemonių vairuotojų laukia pokyčiai. G. Kartano nuotr.

Vietoj puošmenos

Pasak panevėžiečio, elektromobilių vairuotojai keikiasi, nes visame mieste veikia tik kelios įkrovimo stotelės.
Kaip išsigelbėjimo vairuotojai laukė naujų tokių stotelių. Neseniai šešios vidutinės galios elektromobilių krovimo stotelės įrengtos Respublikos gatvėje prie Civilinės metrikacijos skyriaus, Ukmergės g., Projektuotojų g., Nepriklausomybės aikštėje, Skaistakalnio parke ir prie Bendruomenių rūmų.

Nors dauguma jų sumontuotos dar vasarą, įjungti jas žadėta gruodžio pradžioje.

Zigmo teigimu, elektromobilių vairuotojų kantrybės taurė jau baigia persipildyti – naujosios įkrovos stotelės išties veikia, elektros srovė įjungta, tačiau dėl kažkokių priežasčių jomis naudotis neįmanoma.

„Mirksi kaip kalėdiniai papuošimai ir viskas. Pats skambinau ir rašiau Savivaldybei. Išgirdau tik perspėjimą, kad jokiu būdu nesinaudočiau. Negi negalima pakabinti skelbimų ar kitaip informuoti, kad naujomis įkrovimo stotelėmis naudotis dar negalima“, – stebisi vairuotojas.

Spąstai vairuotojams

Dėl to, kad prie neveikiančių stotelių nėra įspėjimų, kai kurie elektromobilių vairuotojai pateko į spąstus.

Nepriklausomybės aikštėje esanti naujoji stotelė iš pažiūros veikianti, tačiau joje elektromobilį bandęs įkrauti vairuotojas patyrė finansinių nuostolių – aktyvavus stotelę dėl sistemos gedimų niekaip nepavyko ištraukti įkrovimo laido, jis ir liko kaboti prie stotelės. Tokio laido vertė siekia apie pusantro šimto eurų.

„Matydamas, kuo tai užsibaigė kitam vairuotojui, pats krautis savo automobilio nerizikavau. Kitą dieną pabandžiau nuvykti į Projektuotojų gatvėje įrengtą stotelę. Ten dar blogiau – elektromobiliams skirtos vietos užstatytos kitų automobilių, net nėra jokio ženklo, žyminčio įkrovimo vietą. Šiaip ne taip pasistačiau savąjį ant šaligatvio, bet iš karto mane užsipuolė praeiviai, nors net neužtrukau kelių minučių, mat įkrovimo stotelė irgi neveikė“, – pasakojo Zigmas.

Žiema užklupo netikėtai

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus specialistas Arvydas Šatas teigė, kad problema žinoma ir šiuo metu ieškoma sprendimo būdų. Kada naujosios elektromobilių įkrovimo stotelės pradės veikti, atsakyti negalėjo.
„Problema mums žinoma – nesusijungia stotelės su gamintojo serveriais, kad būtų leidžiamas krovimas. Sprendžiame šią problemą, bet kiek tai užtruks, negaliu atsakyti“, – aiškino A. Šatas.

Neįjungtos liko ir kitos stotelės, kuriose nespėta įrengti kelio ženklų, žyminčių elektromobilių įkrovimo vietą.

„Kol nebus ženklų, negalėsime įjungti stotelių. Šiuos darbus sutrukdė nelauktai anksti atėjusi žiema“, – teisinosi specialistas.

Laukia baudos

Kol kas panevėžiečiai elektromobilius gali krautis keturiose nemokamose Savivaldybės įrengtose įkrovos stotelėse – Elektros g., Parko g. ir Savanorių bei Laisvės a. kampe bei Ramygalos gatvėje, šalia Panevėžio priešgaisrinės gelbėjimo valdybos.

Pasak A. Šato, jeigu vairuotojai susiduria su problema, kad elektromobiliams skirtas vietas užėmę kiti automobiliai, apie tai turėtų informuoti Savivaldybės inspektorius.

„Jeigu žmonės mato, kad elektromobiliams skirtas vietas užėmė nerandantys, kur pasistatyti automobilių, turi pranešti mūsų Viešosios tvarkos skyriui. Tokie pažeidėjai iš karto baudžiami, nes tai yra stovėjimas neleistinoje vietoje. Čia lygiai tas pats, kaip automobilį pasistatyti neįgaliųjų vietoje“, – patarė A. Šatas.

Visos Savivaldybės įrengtos elektromobilių įkrovimo stotelės yra nemokamos.

Viena greitojo įkrovimo stotelė miesto biudžetui vidutiniškai per mėnesį kainuoja apie 3–4 tūkst. eurų.

Tačiau jau kitąmet ekologiškų transporto priemonių vairuotojų laukia pokyčiai – nemokamai krautis savo elektromobilius bus galima tik trijose stotelėse, kurios įrengtos už ES pinigus.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų