P. Židonio nuotr.

Centralizacija apnuogino buhalterių darbą

Centralizacija apnuogino buhalterių darbą

Aukštaitijos sostinės švietimo įstaigų nenoras paleisti buhalterijos iš savo rankų turėjo ir tamsiąją pusę.

Vaikų darželių ir mokyklų buhalteriją perėmus Panevėžio apskaitos centrui, paaiškėjo, kad kai kuriose įstaigose ji buvo tvarkoma nešvariai.

Ar tai lėmė menka buhalterių kompetencija, neišmanymas ar tyčiniai veiksmai, Apskaitos centro specialistai vis dar bando išnarplioti siūlo galus.

Tai padaryti nėra paprasta – dalis buvusių buhalterių nusprendė geriau varstyti Užimtumo tarnybos duris, nei pereiti dirbti į nuo rudens duris atvėrusį Apskaitos centrą.

Skelbimai, kad jis ieško apskaitos specialistų, įvairiuose darbo paieškos portaluose pasirodo nuolat.

„Žinodami, kad išeina iš darbo, kai kurie visai nebetvarkė buhalterijos. Nebedirbančiam žmogui pritaikyti atsakomybę sudėtinga.“

T. Jukna

Pasak centro direktorės Rasos Paulauskienės, šiuo metu jie galėtų įdarbinti dar penkis buhalterius, tačiau niekas čia nesiveržia. O ir atėjusieji ne visi pasilieka.

„Visi tikėjosi, kad į Apskaitos centrą pereis dirbti didžioji dalis darželių ir mokyklų buhalterių, tačiau taip neatsitiko. Dalis perėjo, bet kiti nuėjo tiesiai į Užimtumo tarnybą. Kai pasklido kalbos, kad švietimo įstaigose nebeliks buhalterių, viskas bus tvarkoma centralizuotai, nemažai buhalterių nebelaukė, kol pradės veikti Apskaitos centras, ir gerokai anksčiau paliko darbo vietas“, – teigė R. Paulauskienė.

Pasak jos, didelė problema, kad apskaitos specialistų, kurie būtų rengiami dirbti biudžetinėse įstaigose, niekas neruošia. O patiems mokyti naują darbuotoją reikia ir laiko, ir galimybių.

„Iš Užimtumo tarnybos esame sulaukę kelių pasiūlytų kandidatų, bet visiems trūksta darbo patirties. Išmokti tikrai galima, bet mes patys šiuo metu neturime tiek žmogiškųjų išteklių ir laiko. Norint turėti gerą specialistą, reikia kelių mėnesių mokymų. Tie, kurie motyvuoti, ir išmoksta. Turime porą specialistų, atėjusių iš visai kitos srities, jie labai greitai perprato mūsų darbo specifiką“, – pasakojo R. Paulauskienė.

Ji neslepia, kad perimant švietimo įstaigų buhalteriją, iš kai kurių buvo gauti nešvarūs balansai, tad specialistai turėjo išties daug darbo atnarpliodami paliktas buhalterines klaidas.

„Mūsų specialistai dabar turi daug darbo, kad išpainiotų visus siūlus ir balansą pateiktų tokį, koks jis ir turi būti“, – kalbėjo R. Paulauskienė.

Pasak R. Paulauskienės, Apskaitos centras šiuo metu galėtų įdarbinti dar penkis buhalterius, tačiau niekas čia nesiveržia. G. Kartano nuotr.

Nešvarus palikimas

Panevėžys – vienas paskutiniųjų iš didžiųjų miestų priėmė sprendimą centralizuoti švietimo įstaigų buhalteriją.

Pasak Savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos, ateityje svarstoma ir apie viešųjų pirkimų bei turto valdymo centralizavimą.

„Švietimo įstaigų buhalterijos centralizavimas buvo neišvengiamas. Kol atsirenkami darbuotojai, kurie nori ir geba dirbti, vyksta nuolatinė jų kaita. Per laiką tikrai pavyks surinkti stiprią komandą“, – neabejoja T. Jukna.

Pasak jo, labiausiai darbą apsunkina tai, kad dalyje švietimo įstaigų daugybę metų buvo neteisingai tvarkoma buhalterinė apskaita.

Ją perėmęs Apskaitos centras „paveldėjo“ ir klaidas. Kontrolės audito tarnyba jau seniai baksnojo į šias problemas, tačiau jos ir toliau buvo kartojamos.

„Kai tenka perimti netvarkingą apskaitą, reikia atrasti visus galus iš ankstesnių metų. Reikia labai aukštos kompetencijos specialistų, kurie gebėtų tas klaidas surasti, kai kurios jų tyčinės, kai kurios atsiradusios iš neišmanymo, bet, kaip rodė daugybę metų atlikti auditai, klaidos švietimo įstaigose tęsėsi metai iš metų. Tai ir buvo pagrindinė priežastis, kodėl buvo nuspręsta centralizuoti jų buhalterijas“, – teigė T. Jukna.

Šiuo metu Apskaitos centras glaudžiasi uždarytoje „Aušros“ progimnazijoje ir laukia, kada bus perkeltas į nuolatines patalpas Beržų progimnazijoje. P. Židonio nuotr.

Laukia kraustynių

Administracijos vadovo teigimu, kai kuriose įstaigose išeidami buhalteriai visai nesutvarkė apskaitos. Tačiau apie asmeninę atsakomybę kalbėti būtų sudėtinga.

„Žinodami, kad išeina iš darbo, kai kurie visai nebetvarkė buhalterijos. Nebedirbančiam žmogui pritaikyti atsakomybę sudėtinga, reikia tą karčią piliulę nuryti ir apskaitą sutvarkyti taip, kaip ir priklauso“, – sakė T. Jukna.

Jo teigimu, visus buhalterius sukėlus po vienu stogu, tokių klaidų ir neatsakingumo tikimybė sumažės iki minimalios.

Šiuo metu Apskaitos centras glaudžiasi uždarytoje „Aušros“ progimnazijoje. Kada planuojama jį perkelti į nuolatines patalpas Beržų progimnazijoje, T. Jukna kol kas negali atsakyti. Iki šiol visi skelbti viešieji konkursai patalpų remonto darbams nesulaukė statybininkų susidomėjimo arba jų pasiūlyta kaina Savivaldybei buvo per didelė.

„Reikia tikėtis, kad statybininkų apetitai bus mažesni. Tarybai patvirtinus šių metų biudžetą iš naujo skelbsime pirkimą. Jeigu pavyktų nupirkti rangos darbus, viskas greitai pasistūmėtų“, – teigė T. Jukna.

Komentarai

  • O ar kas pasigilino kaip dabar tos savivaldybės įmonės dirba? Susidaro įspūdis, jog jas valdo tos centralizuoto skyriaus buhalterės, nes net į kasmetinį šventinį krepšinio turnyrą vaikai negali būti vežami be centralizuoto skyriaus palaiminimo. Dėl kelionės, kuri įstaigos autobusu kainuotų viso labo 50 Eurų, o vaikams suteiktų varžybinę patirtį ir emocijas. Jei per brangu kiekvienoje įstaigoje turėti etatą, galbūt galima tiesiog pirkti buhalterines paslaugas, kad ir vbgrupe.lt siūlo priimtina kaina bet kokiai verslo formai. Dabar gi tas centralizuotas skyrius tvarko visas savivaldybės įstaigas, todėl tėvai nebegauna pranešimų apie priskaičiuotą mokestį, o sumokėjus kitą mėnesį gauna skolos raštelius. Galbūt tokia centralizuota forma priimtinesnė savivaldybei, bet pačioms įstaigoms darbą tik apsunkina.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų