R Kriukas ir jo kūriniai. I Stulgaitės–Kriukienės nuotr.

Beribė Mažojo Karaliaus Visata

Beribė Mažojo Karaliaus Visata

Po Panevėžio miesto dailės galerijos Keramikos paviljono skliautais – užburiančios stiklo improvizacijos.

Dubajuje vykstančios „EXPO 2020“ parodos Lietuvos paviljone net arabų šeichus privertusio nustebti panevėžiečio, stiklo menininko Remigijaus Kriuko kūriniais dabar pasigrožėti gali ir panevėžiečiai galerijos lankytojai parodoje „Mažojo Karaliaus Visata. Epizodas Nr. 1“.

„Mažojo Karaliaus Visata neturi ribų. Net jeigu planetos, kosminiai kūnai, augalai ar gyventojai dar neturi stikliškojo kūno, tai jie egzistuoja kūrėjo vaizduotėje. Šįkart Stiklo Karalius praskleidžia kosminės uždangos kraštelį, kviesdamas žiūrovą žvilgterėti į paralelinį savo fantazijos ir kūrybinių galių pasaulį. Vieną iš daugybės tarpstančių neišsemiamoje ir neišmatuojamoje jo stiklinėje Visatoje. Čia skraido meteorai ir meteoritai, sukasi verpetai, auga keisčiausi augalai ir net vietinių gyventojų nuostabai – dygsta baobabai“, – parodos anotacijoje rašo dr. Indrė Stulgaitė-Kriukienė.

R. Kriukas – žmogus, kurio gyslomis teka karštas stiklas. Menininkas gerai žinomas ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Nuo 1985 m. aktyviai dalyvauja Lietuvos ir tarptautiniuose meno renginiuose, yra surengęs per keturiasdešimt autorinių parodų. Kūrėjas jau daugiau nei tris dešimtmečius labai nuosekliai gilinasi į stiklo medžiagą, ypač į karšto stiklo apdirbimo technologijas. R. Kriuko kūrybinėje biografijoje svarbūs kūriniai gimsta laisvo karšto stiklo formavimo, liejimo metodais.

„Plastiškos skulptūros žaidžia emocijomis, įkūnija asmenines patirtis. Menininkas meistriškai manipuliuoja abstrakčiomis formomis, suteikdamas joms netikėtus pavadinimus, keliančius asociatyvius vaizdinius, leidžia atsiskleisti žiūrovo fantazijai“, – pastebi dr. I. Stulgaitė-Kriukienė.

Net ir pasaulį sukausčiusi pandemija nepajėgė sustabdyti R. Kriuko kūrybinių srovių. Menininkas išlieka aktyvus tiek kūrybinėmis, tiek ir parodinėmis veiklomis. Tarp viena kitą keičiančių ekspozicijų žiemiškoje Lietuvoje ar dar kurioje nors Europos šalyje, šiuo metu R.Kriuko stiklinės „Dykumos gėlės“ žydi ir Dubajuje – Lietuvos paviljone „Expo 2020“, –

R. Kriukas dalyvavo parodose ir tarptautiniuose simpoziumuose Lietuvoje, Bulgarijoje, Danijoje, Estijoje, JAV, Latvijoje, Čekijoje, Slovakijoje, Liuksemburge, Nyderlanduose, Rusijoje, Suomijoje, Švedijoje, Ukrainoje, Vengrijoje, Vokietijoje ir kt. šalyse.

Panevėžiečio autorinių darbų yra įsigiję Lietuvos nacionalinis dailės muziejus, Budapešto meno muziejus (Vengrija), Evald Okas muziejus (Haapsalu, Estija), Frauenau stiklo muziejus (Vokietija), K. A. Savitskio galerijos Penzos filialas – Stiklo ir krištolo muziejus (Nikolskas, Rusija), Kuskovo rūmai. Maskva (Rusija), Lvovo meno muziejus (Ukraina), Lvovo stiklo muziejus (Ukraina), Ningbo stiklo muziejus (Ningbo, Kinija), Rygos stiklo muziejus (Latvija), Rusijos dekoratyvinės-taikomosios dailės ir liaudies meno muziejus (Maskva, Rusija), Suomijos stiklo muziejus (Riihimäki, Suomija).

2000 metais R. Kriukas Panevėžyje įkūrė meninio stiklo studiją „Glasremis“. Jis yra tarptautinio meninio stiklo simpoziumo „GlassJazz“, rengiamo Panevėžyje nuo 2014 metų, idėjos autorius ir meno vadovas.

2011 m. R. Kriukas išrinktas Metų panevėžiečiu, o 2014 m. menininkui už aktyvią kūrybinę veiklą ir šiuolaikinio stiklo meno propagavimą suteiktas Lietuvos dailininkų sąjungos „Auksinis ženkliukas“. Šiemet jis tapo Panevėžio kultūros ir meno premijos laureatu.

R. Kriuko kūrybą Panevėžio miesto dailės galerija pristatė spalio mėnesį vykusioje tarptautinėje šiuolaikinio meno mugėje „ArtVilnius 2021“.

Remigijaus Kriuko paroda „Mažojo Karaliaus Visata. Epizodas Nr. 1“ Keramikos paviljone veiks iki sausio 8 dienos.

Galerija

 

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų