P. Židonio nuotr.

Ažiotažui užgesinti naujas maršrutas

Ažiotažui užgesinti naujas maršrutas

Panevėžio apskrities ir kaimynines savivaldybes apstulbinusi „Lietuvos geležinkelių“ finansinė „staigmena“ sukėlė didžiulį ažiotažą, kodėl jos verčiamos remti didžiulę valstybės įmonę.

Finansinės duoklės mainais už išsaugotus traukinių maršrutus užsiprašiusi įmonė aiškina tik pasidalinusi informacija.
Savivaldybėms kategoriškai nesutikus kompensuoti geležinkelininkams nuostolingų reisų, Susisiekimo ministerija susirūpino ieškoti išeities, kaip nepalikti Panevėžio ir kaimyninių rajonų be keleivinio traukinio.
Vienas iš siūlymų – naujas traukinių maršrutas Mažeikiai–Panevėžys. Radviliškio rajono meras jį pavadino nelogišku.

Traukiniu į Mažeikius

Dar vasaros pabaigoje aštuonios savivaldybės sulaukė antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės „LTG Link“ raštų. Juose nurodyta, kiek savivaldybės turi prisidėti, kad per jų teritorijas toliau riedėtų keleivinis traukinys. Panevėžio rajono savivaldybės buvo prašoma 16 tūkst. eurų už tai, kad po Naujųjų liktų galimybė traukiniu nuvažiuoti iki Šiaulių.
Dėl to kilus nemenkam nepasitenkinimui, Susisiekimo ministerija pripažino, kad valstybės įmonė neužtikrino pakankamo bendradarbiavimo su savivaldybėmis, o kiekvienoje jų situacija dėl traukinių maršrutų turėtų būti vertinama individualiai, kalbantis su specialistais.
Ministerijos duomenimis, pastaraisiais metais Lietuvoje valstybės kompensacija traukinių maršrutų nuostoliams padengti priartėjo prie 40 mln. eurų per metus.
Savivaldybėms pareiškus, kad iš savo kišenės neprisidės prie nuostolių kompensavimo, vietoje šiuo metu egzistuojančių kelių maršrutų siūloma, kad keleiviai galėtų būti vežami vienu nauju – Mažeikiai–Panevėžys. Esą jis dengtų dalį Šiaurės Lietuvos ir taip būtų sudarytos sąlygos traukiniais važinėti į darbus.

Keleivių nesuskaičiavo

„LTG Link“ prašymo mokėti pinigus už nuostolingus traukinių reisus Panevėžio rajono savivaldybės taryba nė nesvarstė. Pakako, kad jau jos komitetuose politikai kategoriškai pasisakė neremsiantys valstybės įmonės.
Panevėžio rajono vicemero Antano Pociaus teigimu, nuotoliniame pasitarime su Susisiekimo ministerija ir geležinkelininkais pažadėta, kad jų atstovai pagal grafiką atvažiuos paagituoti savivaldybių prisidėti.
Tikėtina, kad Panevėžyje jie apsilankys lapkritį numatytame Tarybos posėdyje.
„Savivaldybė jau pakankamai daug kompensuoja nuostolingų autobusų maršrutų. Jeigu dar geležinkelius kompensuotume, sumos biudžetui būtų didžiulės“, – nenusileidžia A. Pocius.
Įdomiausia, anot jo, jog prašydami pinigų „Lietuvos geležinkeliai“ nepateikė informacijos, kiekgi Panevėžio rajono gyventojų važinėja traukiniais maršrutu Panevėžys–Šiauliai.
Vicemero teigimu, liepą traukiniams nustojus važiuoti į Rokiškį, rajono Savivaldybė gyventojų skundų nesulaukė.
A. Pocius nesiima vertinti, ar bus populiarus planuojamas naujas maršrutas Mažeikiai–Panevėžys.
„Neturime statistikos ir negalime nei patvirtinti, nei paneigti, kad į darbą kažkas iš rajono važiuoja traukiniu“, – teigia mero pavaduotojas.

P. Židonio nuotr.

P. Židonio nuotr.

Naują maršrutą vadina „durnyste“

Geležinkelininkų raštas iš kojų išvertė Radviliškio rajono vadovus. Iš šios Savivaldybės užsiprašyta 227 tūkst. eurų.
Radviliškiečiai tapo tais, kurie ir sukėlė ažiotažą, supurčiusį ir pačią ministeriją.
Radviliškio mero Vytauto Simelio teigimu, negalima taip elgtis, kaip pasielgė valstybės valdoma įmonė – pirmiausia išsiuntinėjo raštus su ultimatumu, o dabar jau žada kalbėtis.
V. Simelis tvirtina analizavęs dabar važiuojančių traukinių grafikus ir juose nematantis daug logikos. Negana to, jį stebina, kad į šią finansavimo schemą neįtraukiami nei Šiauliai, nei Panevėžys – susimokėti reikalaujama tik rajoninių savivaldybių.
„Lietuvos geležinkeliai“ – valstybės įmonė, kuri be konkurencijos Lietuvoje veža keleivius, dabar grasina, kad nebeveš valstybės gyventojų! Ar tai atitinka prezidento regioninę politiką? Čia iš viso regioninės politikos žlugdymas“, – piktinasi V. Simelis.
Jis sako taip pat neįžvelgiantis logikos, kodėl reikėtų ilgo maršruto į Mažeikius.
„Naujas maršrutas – durnysčių durnystė. Aš tą ir per pasitarimą pasakiau. Paleiskime vieną maršrutą aplink Lietuvą ir važiuojame! Juk tas maršrutas irgi bus tik pasivažinėjimui“, – rėžė Radviliškio meras.
Anot jo, radviliškiečiai ir šiauliečiai nuo seno važinėjo vieni pas kitus dirbti traukiniais. Jų maršrutai turi būti pritaikyti prie darbo laiko, mokyklų veiklos, aukštųjų mokyklų poreikių.
V. Simelis laukia į Radviliškį atvykstančių geležinkelininkų atstovų. Anot mero, jų reikalaujamos milžiniškos sumos Radviliškis tikrai nemokės.

Rodo į Europą

Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ komunikacijos partnerė Karolina Dzikaraitė aiškina, kad bendrovė „LTG Link“ rugpjūčio pabaigoje kreipėsi į Rokiškio, Radviliškio, Šiaulių, Akmenės, Mažeikių, Panevėžio, Klaipėdos ir Šilutės rajonų savivaldybes siekdama jose inicijuoti aptarimą dėl keleivių vežimo traukiniais subsidijavimo kriterijų, keleivių vežimo rezultatų, galimų sprendimų užtikrinant žaliąjį viešąjį susisiekimą traukiniais šių savivaldybių regionuose bei galimybių pritraukti daugiau keleivių.
„Minimu raštu „LTG Link“ pasidalino vertinimu, koks galėtų būti atitinkamų savivaldybių indėlis, jei  jos turėtų poreikį tęsti tuos maršrutus, kurie neatitinka Vyriausybės nustatytų kriterijų. Šiuo raštu pirmiausia kviečiama į trišalę diskusiją  tarp savivaldybių, Susisiekimo ministerijos ir „LTG Link“. Galimi sprendimai svarstomi, o šiuo metu visi vykdomi maršrutai yra tęsiami“, – teigė K. Dzikaraitė.
Pasak jos, ateityje „LTG Link“ turėtų vykdyti tuos maršrutus, kurie bus įtraukti į bendrovės su Susisiekimo ministerija pasirašytą sutartį 2023–2032 metams. Ją ketinama pasirašyti šiemet.
Pasak K. Dzikaraitės, keleivių vežimo traukiniais subsidijavimas yra įprasta praktika visoje Europoje.
„Viešųjų paslaugų subsidijavimas leidžia tenkinti visuomenės poreikius – vykdyti tuos maršrutus, kurie nėra komerciškai pelningi, bet užtikrina būtiną susisiekimą visiems žmonėms, įskaitant ir turintiems individualius poreikius“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ atstovė.

 

Komentarai

  • Tokius uždarbius prarado su vežimu trašas iš baltarusijos, o dabar prievartauja savivaldybes dengti nuostolius vežant žmones. Geroves valstybe.

  • Kodel nepadaro marsturo Rokiškis Klaipėda. Manau tikrai atsiras važiuojančiu. O dabar padarytas maršrutai visiškai nelogiški.

    • Iš Kupiškio į Klaipėdą norinčių yra.

      • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (3)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų