P. Židonio nuotr.

Avaringos sankryžos rekonstrukcija priartėjo dar per žingsnį

Avaringos sankryžos rekonstrukcija priartėjo dar per žingsnį

Nors suabejota, ar vertėtų į dar vieną žiedinę sankryžą Panevėžyje investuoti kone pusantro milijono eurų, miesto Savivaldybės taryba vis dėlto apsisprendė vykdyti viešąjį pirkimą Klaipėdos, Projektuotojų, Dariaus ir Girėno gatvių sankirtai rekonstruoti.

Už tai balsavo 24 Tarybos nariai, trys susilaikė.

Kadangi Panevėžio savivaldybė planuoja teikti paraišką svarbiems valstybiniams objektams finansuoti iš rezervo lėšų, laiku nepradėjus vykdyti viešojo pirkimo Klaipėdos, Projektuotojų, Dariaus ir Girėno gatvių sankryžai pertvarkyti į žiedinę, nebūtų galimybės teikti paraiškos darbams finansuoti.

Užbaigs „lakstūnų“ pramogas

Pertvarkyti sankryžą planuojama per dvejus metus – 2023–2024-uosius. Su sąlyga, jog bus gautas numatytas dalinis finansavimas.

Preliminari sąmata viršija 1,4 mln. eurų, tačiau tiksli suma bus žinoma tik nupirkus darbus ir pasirašius sutartį.

Mokama bus iš Savivaldybės biudžeto, Kelių priežiūros ir plėtros programos ar kitų finansavimo šaltinių.

Šiuo metu Klaipėdos, Projektuotojų, Dariaus ir Girėno gatvių sankryža yra viena avaringiausių mieste. Ją rekonstravus į žiedinę, tikimasi sumažinti nelaimingų atsitikimų, padidinti eismo laidumą dienomis ir sutramdyti naktinius „lakstūnus“. Mėgėjai palenktyniauti automobiliais Klaipėdos gatve dideliu greičiu į žiedą neįskries.

Sankryža bus aktuali ir nutiesus geležinkelio „Rail Baltica“ vėžę, nes Klaipėdos gatvė jungiasi su Šiaulių keliu. Ir dabar vienai judriausių mieste ateityje prognozuojamas dar intensyvesnis eismas. Be to, Klaipėdos gatvės gale, maždaug nuo K. Naruševičiaus gatvės iki miesto ribos esančiuose tuščiuose laukuose, numatoma intensyvi verslo plėtra.

Šią sankryžą rekonstravus į žiedinę, tikimasi sumažinti nelaimingų atsitikimų, padidinti eismo laidumą dienomis ir sutramdyti naktinius „lakstūnus“. P. Židonio nuotr.

Suabejojo prioritetais

Tiesa, ne visi Tarybos nariai šios savaitės posėdyje skubėjo balsuoti už dar vienos žiedinės sankryžos atsiradimą mieste.

Rimantas Ridikas buvo vienas iš suabejojusiųjų projekto tikslingumu.

„Mano manymu, dabar išleisti 1,4 milijono eurų šitam miesto taškui turbūt būtų didelė prabanga“, – teigė jis.

Pasak politiko, problemas, kylančias Klaipėdos, Projektuotojų, Dariaus ir Girėno gatvių sankirtoje, galima būtų bandyti spręsti kitais būdais. O pinigus panaudoti aktualesniems projektams spręsti. Pavyzdžiui, žvyruotoms gatvėms asfaltuoti, šaligatviams įrengti ten, kur jų nėra.

„Nesakau, kad nereikėtų šios sankryžos paversti žiedine, bet tai ne prioritetas. Turbūt galėtų ir palaukti truputėlį“, – svarstė R. Ridikas ir teiravosi nelaimingų atsitikimų joje analizės. Juk, pasak jo, gretimoje, gerokai didesnėje Nemuno ir Klaipėdos gatvių sankryžoje problemų kažkodėl nekyla.

Tarp kandidačių – dar viena sankryža

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo pavaduotojo Dariaus Linkono duomenimis, 2019–2020 metais abiejose sankryžose buvo po devynis įskaitinius eismo įvykius – čia žuvo arba buvo sužaloti žmonės.

Vėliau abiejose vietose nelaimių sumažėjo – planuojamoje rekonstruoti sankryžoje fiksuotos trys, Nemuno ir Klaipėdos gatvių – penkios avarijos.

Į tai, teigiama, ir atsižvelgta projektuojant naująją žiedinę sankryžą. Numatoma verslo plėtra buvo dar vienas motyvas jai pritarti.

Beje, apie Nemuno ir Klaipėdos gatvių sankryžos rekonstrukciją į žiedinę irgi kalbama jau ne pirmus metus. Čia ypač daug techninių eismo įvykių, per kuriuos nukenčia tik automobiliai, tad patys miesto gyventojai jau seniai kelia sankryžos saugumo klausimą.

Tačiau jos projektas kol kas neužsakytas. Tuo labiau kad tuomet kartu reikėtų pertvarkyti ir gretimas – Nemuno gatvės ir Taikos alėjos bei Nemuno ir Parko gatvių sankryžas.

Komentarai

  • suraitys dar vieną žiedelį, kad vos su arkliu gali pravažiuoti.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų