G. Kartano nuotr.

Avaringiausioje vietoje planuoja statybas

Avaringiausioje vietoje planuoja statybas

Panevėžyje numatyta dar viena žiedinė sankryža. Miesto Savivaldybė šią savaitę visuomenei paviešino Klaipėdos–Projektuotojų–Dariaus ir Girėno gatvių sankryžos rekonstrukcijos į žiedinę projektą.

Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna tikisi, kad dar šįmet bus gautas ir statybos leidimas rekonstruoti Klaipėdos–Projektuotojų–Dariaus ir Girėno gatvių sankryžą į žiedinę.

„Tikėtina, kad rangos darbų klausimas bus svarstomas artimiausiame Tarybos posėdyje prašant politikų leidimo vykdyti viešuosius pirkimus žiedinei sankryžai įrengti“, – teigė direktorius.

Finansavimo sankryžos rekonstrukcijai dar ieškoma. Argumentų, kodėl jis turėtų būti skiriamas, miesto Savivaldybė turi ne vieną.

Pasak T. Juknos, Klaipėdos gatvė yra jungtis su Šiaulių keliu. Įvertinus pro Panevėžį planuojamą tiesti „Rail Baltica“ vėžę ir keleivių stotį, miestą kertančios ir į vakarinę dalį išvedančios Klaipėdos gatvės saugumas tampa prioritetu.

„Klaipėdos gatvė taps pagrindine arterija, jungiančia „Rail Baltica“ su miestu“, – sako T. Jukna.
Anot jo, tokios sankryžos rekonstrukcija svarbi ne vien miestui, bet ir tampa valstybinės reikšmės objektu.

Direktorius teigia matantis ne vieną finansavimo šaltinį. T. Juknos teigimu, dalis pinigų bus skirta iš miesto biudžeto, tačiau sankryžos rekonstrukcijai vien Savivaldybės lėšų neužteks.

Panevėžys tikisi Ekonomikos ir inovacijų ministerijos pagalbos.

Jeigu pavyktų gauti valstybės lėšų, tikėtina, sankryžos rekonstrukcija prasidėtų ir būtų baigta jau kitais metais.

Tramdys greičio mėgėjus

Klaipėdos–Projektuotojų–Dariaus ir Girėno gatvių sankryža Panevėžyje yra viena avaringiausių ir įtraukta į miesto juodųjų dėmių sąrašą.

Savivaldybės duomenimis, per 2018–2021 metus joje įvyko 9-ios avarijos, per kurias žuvo arba buvo sužaloti žmonės. Taip pat čia dažnos neįskaitinės avarijos.

Rekonstruota ši sankryža dėl eismo intensyvumo bus turbožiedinės sankryžos tipo, dviejų eismo juostų.
Ateityje svarstoma riboti per miestą važiuojantį krovininį transportą, kad nebesuktų aplinkinėmis šiai sankryžai gatvėmis.

Ir dabar vienai judriausių mieste Klaipėdos gatvei ateityje prognozuojamas dar didesnis eismo intensyvumas dėl jos gale, maždaug nuo K. Naruševičiaus gatvės iki miesto ribos esančiuose tuščiuose laukuose, numatomos intensyvios verslo plėtros.

„Jeigu pajudės tarptautinės „Rail Balticos“ stoties klausimas, manome, kad 2030 metais matysime didžiulį šių teritorijų vystymo proveržį. Jau dabar jaučiame tokią tendenciją. Esu įsitikinęs, kad per porą metų čia prasidės komercinių ir paslaugų pastatų statybos“, – miesto vakarinės dalies plėtros impulso tikisi T. Jukna.

Be to, anot direktorius, naujasis žiedas pristabdytų ir vakarinius greičio mėgėjų pasivažinėjimus po miestą: nesumažinęs greičio, į žiedinę sankryžą tiesiog neįvažiuosi.

Žiedų daugės

Šiuo metu taip pat vyksta žiedinių sankryžų įrengimo darbai Senamiesčio–S. Kerbedžio–Tinklų gatvių bei J. Janonio–Pramonės–Vakarinės gatvių sankryžose.

Dar viena tokia sankryža atsiras ir Smėlynės bei Šiaurinės gatvių sankirtoje.

Pasak T. Juknos, miesto Savivaldybė turi parengtą ir Marijonų–Stoties–Pušaloto gatvių sankryžos rekonstrukcijos į žiedinę projektą. Visgi pastarajai šiuo metu lėšų nėra – prioritetą Savivaldybė skiria didesnio intensyvumo gatvėms.

Jau ne pirmus metus kalbama ir apie Nemuno bei Klaipėdos gatvių sankryžos rekonstrukciją į žiedinę. Tačiau kol kas Savivaldybė net nėra užsakiusi šios sankryžos rekonstrukcijos projekto.

T. Juknos teigimu, kartu su jos rekonstrukcija turėtų vykti ir gretimų sankryžų – Nemuno g. ir Taikos alėjos bei Nemuno–Parko gatvių – pertvarkymas.

„Šita Nemuno gatvės atkarpa turėtų būti tvarkoma kompleksiškai“, – teigia direktorius.

 

 

 

Komentarai

  • Laai gerai, ziedines sankryzos visada geriau uz sviesoforus

  • labai viskas lėtai vyksta panevėžyje autobusų stotį kiek metų stato neveiklŭs valdininkai

Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų