P. Židonio nuotr.

Automobilių aikštelė atsidurs aukcione

Automobilių aikštelė atsidurs aukcione

Pačiame Panevėžio centre, J. Basanavičiaus gatvėje prie prekybos centro esanti nemokama automobilių stovėjimo aikštelė keliauja į aukcioną.

Už šitokią prekę miesto Savivaldybė tikisi gauti daugiau nei pusę milijono eurų, kurie atitektų jau kylančios autobusų stoties statyboms.
Nors tokiam žingsniui miesto Tarybos opozicija nepritarė, visgi politikų balsų pakako, kad daugiau kaip šimto vietų, beveik 4 000 kvadratinių metrų automobilių stovėjimo aikštelė atsidurtų aukcione.
Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, J. Basanavičiaus gatvėje, prie naujai statomos autobusų stoties esanti automobilių stovėjimo aikštelė priklauso Savivaldybei, tačiau jokios naudos miestui neneša. Ja naudojasi šalia įsikūrę verslai, o prižiūrėti ir atnaujinti tenka Savivaldybei iš miesto kišenės.
Todėl, direktoriaus nuomone, racionaliausia būtų ją parduoti aukcione, o gautus pinigus panaudoti naujai autobusų stočiai statyti.
Savivaldybė motyvuoja, jog tokiam miesto centro atnaujinimo planui prieš kelerius metus pritarė ir miesto bendruomenė.
Dar 2016 m. vykusioje „Expo Aukštaitija“ parodoje panevėžiečiams buvo pristatyta vizija, kaip pasikeis centrinė miesto dalis.
Minėta aikštelė į centro sutvarkymo planus neįėjo.
Ateityje čia planuota statyti daugiaaukštę stovėjimo aikštelę su galimybe įrengti komercines patalpas. Pasak administracijos vadovo, nueitas ilgas kelias, bandant spręsti klausimą dėl investicijų pritraukimo tokiai idėjai išpildyti.
„Norint vienu metu sutvarkyti centrinę miesto dalį, nelieka nieko kito, kaip surasti naujų investuotojų. O paprasčiausias kelias investicijoms pritraukti – tai perleidimas asmenims ar institucijoms, kurios gali investuoti į tokį turtą“, – sprendimą parduoti aikštelę miesto Tarybos posėdyje komentavo T. Jukna.

Dar daugiau vietų

Pasak administracijos vadovo, net ir atsiradus pirkėjui toje vietoje liktų automobilių stovėjimo aikštelė, kaip yra numatyta teritorijų planavimo dokumentuose.
Tačiau galėtų atsirasti ir komercinės patalpos su aikštele.
Neatmetama, kad automobilių stovėjimo aikštelę įsigijus naujam savininkui, ji galėtų būti apmokestinta.
Tačiau jau artimiausiais metais po naujai statoma autobusų stotimi turėtų atsirasti požeminė automobilių stovėjimo aikštelė su 88 nemokamomis stovėjimo vietomis.
„Miestas investuoja į naujos autobusų stoties statybą, o po ja bus įrengtos naujos automobilių stovėjimo vietos. Miestas turės didelę požeminę automobilių stovėjimo aikštelę ne tik pagrindinei funkcijai atlikti, ji galėtų pasitarnauti ir ekstremalių situacijų atvejais kaip priedanga, jeigu prireiktų“, – kad panevėžiečiai neliks be nemokamų stovėjimo vietų, užtikrino T. Jukna.
Būtent šiai požeminei automobilių stovėjimo aikštelei statyti ir būtų skirtos lėšos, pardavus aikštelę prie prekybos centro.
Už tokį turtą Savivaldybė tikisi gauti apie 650 000 Eur.
„Šiandien ta aikštelė iš esmės tarnauja verslo poreikiams. Savivaldybė jokių pajamų iš jos negauna, tik prižiūri. Iš principo jeigu ten neliktų automobilių stovėjimo aikštelės, verslas negalėtų egzistuoti“, – kodėl naujieji savininkai neturėtų keisti jos paskirties, argumentavo T. Jukna.

Siūlė išnuomoti

Visgi Savivaldybės administracijos argumentai opozicijos neįtikino.
„Šioje vietoje reikėtų traukos, o ne taršos centro. Jeigu šioje vietoje būtų projektuojamas dviaukštis garažas, toks sprendimas galėtų būti įvardytas kaip automobilių srautų atvedimas į miesto centrą. Pasaulis atitraukia transportą iš centrų, o mes darysime atvirkščiai. Kodėl reikėjo iš miesto biudžeto sukišti tris milijonus eurų į požeminę aikštelę, jei šalia dar bus daugiaaukštis garažas. Nematome čia strateginio planavimo, vien tik privačių interesų tenkinimą bet kokia kaina“, – rėžė opozicijos atstovė, Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų narė Indiana Grigienė.
Jos kolega konservatorius Ignas Gaižiūnas, atvirkščiai, susirūpino, ar pardavus aikštelę ten tikrai liks vietos automobiliams.
„Norisi pažymėti, kad centrinė miesto vieta yra privatizuojama, ištraukiama iš Savivaldybės rankų ir perleidžiama privačiam investuotojui, kuris turėtų ar galėtų kažką padaryti remdamasis teritorijų planavimo dokumentais. Liūdna, kad Savivaldybės turtą naudojame privačiam verslui vystyti. Tačiau šiuo atveju pirmiausia reikėtų žiūrėti miestiečių intereso“, – Tarybos posėdyje kalbėjo I. Gaižiūnas.
Politinio komiteto „Panevėžio labui“ atstovei Viktorijai Vidžiūnienei kilo klausimas, kodėl Savivaldybė negali šio turto išnuomoti verslui su sąlyga, kad jis pats ir rūpinsis aikštelės priežiūra.
Po ilgų diskusijų galiausiai sprendimas automobilių stovėjimo aikštelę parduoti aukcione buvo priimtas. Už balsavo 17 Tarybos narių, susilaikė 4, prieš pasisakė 3.

Stotis mainais į aikštelę

Panevėžio savivaldybė prieš keletą metų jau turėjo planų, kaip mainais už šią automobilių aikštelę gauti miestui naują autobusų stotį.
Savivaldybė, jos įmonė Panevėžio autobusų parkas bei privati bendrovė „Baltisches haus“ rengėsi pasirašyti sutartį, pagal kurią investuotojas, tai yra „Baltisches haus“, savo lėšomis suprojektuotų ir pastatytų naują autobusų stotį su peronu Savanorių a. skvero vietoje.
Mainais verslininkams būtų perduota naudoti šalia „Iki“ prekybos centro esanti 0,4 ha automobilių stovėjimo aikštelė.
Vis dėlto toks planas žlugo, kai Panevėžiu susirūpino Vilniaus konservatoriai.
Tuometė Seimo Audito komiteto pirmininkė, konservatorė Ingrida Šimonytė kreipėsi į prokurorus. Tokio kreipimosi sulaukusi Panevėžio apygardos prokuratūra nurodė iš sutarties išbraukti kai kurias sąlygas. Po tokio teisėsaugos įsikišimo Savivaldybei teko naujos autobusų stoties statyboms lėšų ieškoti iš miesto biudžeto.

Galerija

 

 

 

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų