Savivaldybė svarsto pietinėje Savanorių aikštės dalyje automobilius leisti statyti tik vienoje gatvės pusėje, mat iš stoties išvažiuojantys autobusai dažnai užstringa tarp abipus išrikiuotų transporto priemonių.

Autobusų stotį gelbės nuo automobilių

Autobusų stotį gelbės nuo automobilių

 

Panevėžyje apmokestinus lengvųjų automobilių stovėjimą, buvo tikimasi bent iš dalies išlaisvinti nuo automobilių dūstantį miesto centrą ir aikšteles prie gydymo įstaigų. Tačiau dabar miestas susidūrė su kita, nenumatyta, problema.

Pačiame jo centre, Savanorių aikštėje, beveik nelikus nemokamų stovėjimo vietų, vairuotojai ėmėsi automobilius rikiuoti kuo arčiau autobusų stoties užgrūsdami kelią iš stoties į pagrindinę J. Basanavičiaus gatvę. Ja neišvažiuojant autobusams, Savivaldybė svarsto dar vieną naujovę – pietinėje Savanorių aikštės dalyje automobilius leisti statyti tik vienoje gatvės pusėje.

Bėdos autobusams

Panevėžio autobusų parko direktoriaus Arnoldo Gražio teigimu, jau ir anksčiau autobusams išvažiuoti iš stoties būdavo keblu. Dabar, kai miesto centre atsidarė didelis sporto klubas, atsirado nemažai įvairių parduotuvių ir įstaigų, automobilių srautai dar labiau išaugo. Vienintelė galimybė nemokamai statytis savo automobilį – prekybos centro aikštelė, tačiau joje retai kada yra laisva vieta. Kadangi dabar aplink Savanorių aikštę visur stovėjimas vienodai apmokestintas, vairuotojai transporto priemones ėmė statytis, kur arčiau. Pietinėje aikštės dalyje automobilius galima statyti abiejose gatvės pusėse, tad šia gatve važiuoti didesniems autobusams jau kyla nemažų sunkumų, ypač kai tenka prasilenkti.

„Gatvė siauroka, o kai iš abiejų pusių sustatomi automobiliai, važiuojamasis plotas dar labiau susiaurėja. Jeigu tik kuris vienas automobilį pasistato kiek skersiau – baigta, vairuotojai priversti pavojingai manevruoti. Kai atstumai nuo vienos transporto priemonės iki kitos vos keli centimetrai, kyla didelė avarinių situacijų rizika“, – kalbėjo A. Gražys.

Jo tvirtinimu, su keblumais šioje vietoje susiduria ne tik autobusų vairuotojai, bet ir aptarnaujančios įmonės su sunkiasvorėmis transporto priemonėmis. Kai abi gatvės pusės užstatytos mašinomis, žiemą sudėtinga nuvalyti kelią. Pasak A. Gražio, jeigu būtų leista automobilius statyti tik vienoje gatvės pusėje, situacija iš esmės pagerėtų.

„Galime pasidžiaugti, kad po truputį auga vairuotojų kultūra, dažnai vieni kitus praleidžia, bet jeigu yra galimybė pagerinti važiavimo sąlygas, kodėl to nepadarius. Tuo labiau kad nedaug tų stovėjimo vietų tektų panaikinti“, – kalbėjo A. Gražys.

Taksistams parodys vietą

Klausimas dėl stovėjimo vietų Savanorių a. sumažinimo jau svarstomas Savivaldybės komitetų posėdžiuose. Pasak Miesto infrastruktūros skyriaus specialistės Inos Urbonavičienės, ir anksčiau kildavo ši problema, bet pastaruoju metu ji dar labiau paaštrėjo. Kai nuo rugsėjo 1-osios buvo apmokestintas automobilių stovėjimas ir kitapus stoties, Ukmergės gatvėje, bei aplinkiniuose kiemuose, vairuotojai nebeieško nemokamų vietų ir stato, kur patogiau. Be to, dėl gatvės rekonstrukcijos automobilių nebegalima palikti ir Respublikos gatvės dalyje bei Laisvės aikštės prieigose.

„Kai buvo apmokestinti aplinkiniai kiemai, žmonėms tapo nebesvarbu, kur statyti automobilį. Jie ieškosi, kur arčiau rasti vietą. Bet kai pietinėje aikštės dalyje automobiliai sustatomi iš abiejų pusių, didesni tarpmiestiniai autobusai nebegali išsisukti, ypač sunku žiemą, kai gatvė dėl sniego dar susiaurėja. Tuomet autobusai visai negali išvažiuoti, tenka laukti, kol vairuotojai patrauks automobilius“, – pasakojo I. Urbonavičienė.

Būtent dėl šios priežasties Eismo organizavimo grupė nutarė šioje vietoje vienoje gatvės pusėje drausti statyti automobilius. Taip pat siūloma apmokestinti ir likusias kelias iki šiol dar neapmokestintas stovėjimo vietas Savanorių aikštės rytinėje dalyje, taip padidinant šios vietos pralaidumą. Jeigu bus priimtas šis sprendimas, visos stovėjimo vietos aplink Savanorių aikštę bus mokamos, išskyrus prekybos centro aikštelę.

„Taksi taip pat numatytos kitos vietos – palikta viena juosta vakarinėje dalyje, nuo Laisvės aikštės, kur anksčiau buvę apleisti kioskai. Stoties peronai nėra intensyviai užstatyti, tad taksi automobiliai puikiai bus matomi klientams“, – įsitikinusi specialistė.

Patogumas kainuoja

I. Urbonavičienės tvirtinimu, sprendimas apmokestinti stovėjimo aikšteles prie ligoninės, miesto poliklinikos, slaugos ligoninės pasiteisino. Dabar prie visų įstaigų galima rasti vietos automobiliui pasistatyti.

„Aikšteles užimdavo darbuotojų ar šalia esančių daugiabučių gyventojų automobiliai, tad atvykę lankytojai nerasdavo vietos. Apmokestinama ir buvo tam, kad automobilių srautai sumažėtų, vyktų kaita. Dabar laisvų vietų yra beveik visada“, – sakė I. Urbonavičienė.

Savivaldybėje svarstoma mokamas stovėjimo aikšteles suskirstyti į dvi zonas – viena jų būtų trumpam automobilius statantiems įstaigų lankytojams, kita – ilgiau stovėti. Būtų numatyta tvarka, pagal kurią išduodami leidimai gyventojams ir komercinių patalpų savininkams, taip šiek tiek mažinant užgrūstų kiemų problemas.

„Leidimai būtų išduodami metams, bet kiek tai galėtų kainuoti, dar diskusijų klausimas. Jeigu išduotume nemokamus leidimus įstaigų darbuotojams, neturėtume siekiamo efekto – ir vėl nebūtų kur lankytojams pasistatyti automobilių“, – kalbėjo specialistė.

Anot jos, Panevėžys – kompaktiškas miestas, tad visuomet yra galimybė rinktis kitas transporto priemones, važiuoti visuomeniniu transportu. Taip pat galima išsipirkti metinį bilietą, kuris kainuoja 203 eurus, tad neribotas stovėjimas mokamose aikštelėse atsieina 17 eurų per mėnesį.

I. Urbonavičienės tvirtinimu, automobilių statymas Panevėžyje, palyginti su didžiaisiais miestais ir kurortais, vienas pigiausių – vos trisdešimt centų už valandą. Didžioji dalis surenkamų pajamų tenka paslaugos administravimui.

„Surenkamų pinigų nėra labai daug, čia ne Vilnius ar Kaunas. O ir naujų parkomatų neįsigijome – į naujas vietas tik buvo perkelti buvę Respublikos gatvėje, kol ši rekonstruojama. Vėliau spręsime, gal reikės įsigyti jų ir daugiau“, – sakė I. Urbonavičienė.

Komentarai

  • Didžioji dalis surenkamų pajamų tenka paslaugos administravimui- kaip ne kainuos kai 4 seniai vazineja,vienu automobiliu,ir vienam automobiliui bauda rasineja!!!! tegul stt pasidomi kieno tevai,dedes,gimines ale dirba!!!!

  • pats lengviausias darbas is visu darbu ,jokios atsokomybes ir rizikos ,ne taip kai rinkdavo zmones ir sulaukdavo grasinimu.

  • Kad juokingos sumos uz ta parkavima. As manau galima laisvai iki 50 ct/val pakelti, kad nors kiek savivaldybe uzdirbtu.

    Kas atvaziuoja apsipirkti ar kazkokios paslaugos isigyti tikrai tas 50ct juokinga. O tie kurie dirba, galetu i darba vazineti autobusu ar ismokti vel vaiksioti pesciomis. Juk tai centras, nenorekit asmenines vietos kiekvienam.

    Nes visi lietuviai jei galetu ivaziuotu i parduotuve su masina.

Rodyti visus komentarus (3)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų