Auditorijos amžius: kuo jis svarbus kuriant svetainės dizainą?

Auditorijos amžius: kuo jis svarbus kuriant svetainės dizainą?

Tam, kad svetainė būtų sėkminga, ji neabejotinai turi būti patraukli klientams. Priešingu atveju visos pastangos gali būti bergždžios. Taigi norėdami pritraukti potencialius klientus ir palikti gerą įspūdį, visų pirma turėtumėte įsigilinti į jų poreikius. Daug įtakos šiems turi auditorijos amžius. Apie tai, kuo jis svarbus kuriant svetainės dizainą, ir kaip patraukti skirtingų kartų atstovų dėmesį, pasakojame šiame straipsnyje.

Kūdikių bumo (prarastoji) karta

Pradėkime nuo vyresniųjų. Kūdikių bumo, arba prarastajai, kartai priskiriami 1940–1960 metais gimę žmonės, iš kurių daugelis šiuo metu yra seneliai. Tačiau jokiu būdu nereikėtų jų nurašyti. Daugelis šios kartos atstovų domisi savo vaikų ir anūkų gyvenimu socialiniuose tinkluose, turi finansinių išteklių, keliauja ir siekia padėti savo šeimoms. Nustatyta, kad tik maždaug 12 proc. jų apsiperka internetu, o pirmenybę teikia bendravimui „Facebook“ ir el. paštu.

Daugeliui kūdikių kartos atstovų reikia paaiškinti akivaizdžias funkcijas. Todėl jiems skirta svetainė turėtų būti patogi naudoti, pasižymėti lengva navigacija, turėti paaiškinimus. Svarbu, kad jos dizainas būtų ne per ryškus, tačiau pakankamai kontrastingas, tekstas struktūrizuotas, o šriftas lengvai skaitomas. Svetainės turinys turėtų būti prasmingas ir atskleidžiantis produkto ar paslaugų naudą.

X karta

Šiai kartai priskiriami gimusieji 1960–1980 metais. Paprastai jie teikia pirmenybę staliniams kompiuteriams. X kartos atstovai yra praktiški ir nemėgsta vizualinių trukdžių, tokių kaip iššokantys langai, šoninės juostos ar įkyrios reklamos. Šiems žmonėms patinka ieškoti naudingos informacijos apie savo specialybę ar konkrečius pomėgius. Jie mėgsta skaityti ir neprieštarauja ilgiems, paveikslėliais neperkrautiems tekstams.

X kartos atstovai vertina švarų dizainą, kuris sukelia ramybės ir stabilumo jausmą. Jiems skirta svetainė turėtų pasižymėti paprasta ir nuoseklia navigacija, tinkama vaizdine medžiaga, paieškos juostos bei filtrų prieinamumu. Svetainėje pateikiamas turinys turėtų būti informatyvus ir naudingas.

Y (tūkstantmečio) karta

Tai labai sociali ir aukštus reikalavimus skaitmeniniams produktams kelianti karta. Jai priklauso 1980–2000 metais gimę žmonės. Y, arba tūkstantmečio, kartos atstovai mėgsta viską išsiaiškinti patys ir yra visada pasiruošę dialogui. Jie kritiški ir kruopštūs, linkę skaityti komentarus, produktų apžvalgas. Šie žmonės dažniau naudojasi telefonu nei kompiuteriu. Remiantis tyrimų rezultatais, jie nemėgsta animacijos ir garso efektų, ignoruoja reklamas. Y kartos atstovai yra griežti dizaino estetikos požiūriu. Taip pat jie palyginti dažnai naudoja programėles.

Šiai kartai skirta svetainė turėtų pasižymėti kūrybišku madingu dizainu, prekių ženklo nuoseklumu ir navigacijos paprastumu. Svarbu, kad joje esantis turinys būtų įtikinantis ir aukštos kokybės. Tūkstantmečio kartos atstovai vertina svetainės interaktyvumą, akcijas ir išpardavimus, infografikus, nuorodas į socialinius tinklus, naudingo turinio reklamas.

Z (zumerių) karta

Šiai kartai priskiriami gimusieji 2000–2015 metais. Tai žmonės, kurie neįsivaizduoja savo gyvenimo be interneto ir naudoja įvairių rūšių programėles. Didžioji dalis Z, arba zumerių, kartos atstovų šiuo metu yra paaugliai, kurie lengvai išsiblaško ir neturi kantrybės. Todėl jiems skirtos svetainės ir programėlės turėtų būti pakankamai paprastos, neperkrautos elementais.

Taip pat svarbu, kad jos pasižymėtų dideliu greičiu ir neturėti erzinančių iššokančių langų. Z kartos atstovams patinka interaktyvus, įdomus, nedidelės apimties turinys, adaptuoti tekstai, suskirstyti į blokus su pakankamai dideliais šriftais. Jiems svarbus ryšys su socialiniais tinklais ir galimybė dalintis turiniu.

Akivaizdu, kad kuriant svetainės dizainą būtina atsižvelgti į savo tikslinės auditorijos amžių. Tokiu būdu galima patraukti jos dėmesį ir kurti lojalių klientų ratą. Tiesa, auditorijos amžius ne ką mažiau svarbus renkantis ir savo svetainės adresą, kitaip vadinamą domeną. Na, o jeigu jau turite gerą variantą ir norite patikrinti, ar domenas laisvas, bei jį užregistruoti, tai galite padaryti čia https://www.iv.lt/whois/.

Komentarai

  • HAKERIS DAR MOKESCIU NESUMOKEJO.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų