Atskleidė susvetimėjimo priežastį

Atskleidė susvetimėjimo priežastį

Fotografas ištrynė iš fotografijų išmaniuosius įrenginius, norėdamas parodyti didžiulę visuomenės problemą. Ar pastebėsite, kas čia ne taip?

Vienatvė minioje

Amerikiečių fotografas Erikas Pikersgilas iš mūsų kasdieninio gyvenimo fotografijų pašalino mobiliuosius telefonus, kad parodytų visuomenės priklausomybę nuo šiuolaikinių technologijų.
Žmonių prisirišimas prie išmaniųjų prietaisų buvo labai greitas ir neišvengiamas. Nepaisant akivaizdžios naudos, kurią ši technologijų pažanga padarė visuomenei, socialiniai ir fiziniai padariniai, anot Eriko Pikersgilo, pamažu atsiskleidžia. Pasak fotografo, prisirišimas prie prietaisų atskleidė priklausomybę ir susiskaldymą tarp tų, kurie fiziškai yra šalia, tačiau emociškai yra visiškai nutolę.

Norėdamas parodyti tą atskirtį vizualiniai, fotografas sumanė originalų fotografijos darbų ciklą, kuriame įprastoje aplinkoje vaizduojami žmonės su mobiliaisiais prietaisais rankose. Tačiau tuos prietaisus fotografas tarsi ištrynė. Tik ištrynęs mūsų vienatvės minioje priežastį – telefoną, fotomenininkas pasiekė siurrealistinį efektą savo fotografijose.

Įkvėpė šeimos atskirtis

Erikas pasakojo, jog mintis imtis tokio projekto jam kilo vieną rytą sėdint Niujorko kavinėje.
„Šalia manęs sėdėjo šeima. Jie beveik nesikalbėjo. Tėtis ir dvi jo dukros sėdėjo su savo telefonais, tik mama liūdnai vieniša žiūrėjo pro langą. Tėvas retkarčiais atsitraukdavo nuo telefono, kad praneštų kažką, ką perskaitė internete“, – pasakojo E. Pikersgilas.

Eriką sujaudino tai, jog mainais į technologijų naudą mes aukojame savo asmeninius santykius.
Šeimos kavinukėje vaizdas, mamos veidas ir paauglių mergaičių bei tėvo susitelkimas į telefoną, nematant nieko aplink, ilgai neišėjo fotografui iš galvos.

„Tai buvo vienas iš tų momentų, kai pamatai ką nors tokio, kas priverčia pagalvoti, kas iš tikrųjų vyksta aplink. Ir to neįmanoma pamiršti. Matau šią šeimą maisto prekių parduotuvėje, savo lovose. Jie ilsisi nusisukę į skirtingus šonus, kiekvieną vakarą prisidengdami mažais, šaltais, mėlyna šviesa apšviestais prietaisais“, – sako E. Pikersgilas.

Didelio formato portretai, pavadinti „Removed“ (liet. „Pašalinta“) kaipmat sulaukė dėmesio. Erikas buvo įkalbėtas surengti asmeninę parodą, kuri sutraukė minias norinčiųjų pamatyti šį darbų ciklą, kas fotografą labai nudžiugino. Anot jos, tik tokiu būdu visuomenė gali pažiūrėti į save iš šalies ir įvertinti, ką prarandame panirę į technologijų vakuumą.

„Fotografijose vaizduojamos scenos, kurias mes patiriame kasdien. Mes išmokome skaityti žmogaus kūno kalbą, kai kas nors naudoja prietaisą. Ji tarsi sako: palik mane ramybėje, aš užsiėmęs, neturiu tau laiko. Žvelgiant į šias fotografijas atrodo, jog prietaisą būtų galima pamatyti fizine forma, nors to objekto ten net nėra“, – pasakoja E. Pikersgilas.

Galerija

Skinasi kelią į fotografijos pasaulį

Erikas Pikersgilas yra menininkas, vyras ir tėvas, dirbantis Šiaurės Karolinoje. 2015 m. jis įgijo dailės magistro laipsnį Šiaurės Karolinos universitete, Čapel Hilo mieste. Jis gimė 1986 m. Floridoje, o paauglystės metus praleido Šarlotėje, Šiaurės Karolinoje.

Erikas 2011 m. įgijo vaizduojamojo meno bakalauro laipsnį ir buvo susikoncentravęs į vaizduojamojo meno fotografiją koledže.

Eriko fotografijos darbai dažnai tiria psichologinį ir socialinį poveikį, kurį kameros ir fotoobjektyvas daro individams ir visai visuomenei.

Erikas savo darbus eksponavo ir pristatė tarptautiniu mastu tokiose įstaigose kaip Šiaurės Karolinos meno muziejus, Panteono-Sorbonos universitetas, Ouklando dailės muziejus, Riko Vesterio dailės galerija, Majamio „Pulse Art Fair“ ir daugelyje kitų.

Galerija

 

Komentarai

  • puiku, o tai tie mobilūs rankose varo iš proto:)

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų