7 dažniausiai girdimi mitai apie automobilių akumuliatorius

7 dažniausiai girdimi mitai apie automobilių akumuliatorius

Kartu su žiema prasidėję šalčiai tampa tikru išbandymu automobilių akumuliatoriams – jei tinkamai jo neprižiūrėjome ar nepamename, kada šį gaminį keitėme, tikėtina, kad transporto priemonės užvedimas šiuo sezonu bus kur kas sudėtingesnis. Visgi, kartais prie tokio scenarijaus prisidedame ir mes patys, kuomet netinkamai pasirenkame ar prižiūrime savo akumuliatorius. Dažniausiai taip nutinka dėl to, jog tikime realybės neatitinkančiais mitais – šį kartą paneigsime pačius populiariausius iš jų.

  1. Nevažinėjant automobiliu, akumuliatorius nesenka

Net ir kurį laiką nenaudojant automobilio, akumuliatoriaus energija yra eikvojama signalizacijai ir elektros sistemoms. Tai reiškia, kad jeigu ilgesnį laiką niekur nevažiavote ar automobilį dažniausiai naudojote tik trumpoms kelionėms, papildomai vertėtų patikrinti akumuliatoriaus įkrovos lygį – tuo labiau, kad tokia užduotis nėra sudėtinga.

Taip pat reikėtų vengti ir dar vienos klaidos – akumuliatoriaus atjungimo ruošiantis kurį laiką automobiliu nesinaudoti. Net ir tuomet, jei ruošiatės kelių savaičių atostogoms, turėkite omenyje, kad energijos reikės prieš tai minėtoms elektros ir apsaugos sistemoms. Kai kurių iš jų darbas gali sutrikti, o kartais net ir prijungus akumuliatorių sistemos vis tiek nebeveikia – tikriausiai tokių situacijų norėtųsi išvengti.

  1. Akumuliatorius gali pasikrauti trumpose kelionėse ar įjungus laisvą pavarą

Toks faktas neatitinka realybės vien jau dėl to, kad automobilio užvedimas pareikalauja daugiausiai energijos, todėl mažai tikėtina, kad trumpai pasivažinėjus išnaudotos sąnaudos bus padengtos. Tiesa, dauguma šiuolaikinių automobilių gali įkrauti akumuliatorius dirbdami ant laisvos pavaros, tačiau pati idėja leisti šaltam varikliui dirbti iki atitinkamos įkrovos, yra labai diskutuotina. Daug geriau, jei vietoj abiejų šių scenarijų paprasčiausiai pasirinksite akumuliatoriaus kroviklį – jis nei transporto priemonei, nei šiam įtaisui nepadarys jokios žalos.

  1. Jokio skirtumo, kas yra akumuliatoriaus gamintojas

Iš dalies šis mitas yra teisingas, kadangi būtų neįmanoma išskirti vieno, paties geriausio akumuliatorių gamintojo. Tačiau tai nereiškia, kad į prekinį ženklą visiškai neverta atsižvelgti – kiekviena kompanija gali pasiūlyti tam tikrus išskirtinumus, kurie Jums gali pasirodyti vertingi. Be to, gerai pažįstami prekiniai ženklai asocijuojasi su kokybe ir patikimumu, o apie praktines jų ypatybes galime išgirsti ir iš savo bičiulių. Kitaip tariant, dažnu atveju tai yra saugesnis pasirinkimas. Tai galioja ne tik kalbant apie transporto priemones, bet ir apie bet kokią kitą techniką: pavyzdžiui, įrankiams labai dažnai pasirenkami akumuliatoriai Makita, kurie visuomet garsėja išskirtinai aukšta kokybe.

  1. Automobiliams su „start-stop“ sistema tinka standartiniai akumuliatoriai

Jei Jūsų automobilyje yra įdiegta „start-stop“ sistema, jame bus sumontuotas naujos kartos, EFB arba AGM tipo akumuliatorius, tad apie standartinius švino rūgštinius modelius teks pamiršti. Net ir tuomet, jei šį įtaisą nutarsite pakeisti, norint išvengti problemų, reikės rinktis tokį patį akumuliatoriaus tipą. Taip yra dėl to, jog tokiose transporto priemonėse įmontuotiems akumuliatoriams tenka daugiau darbo, tad ir jų galimybės turi būti atitinkamos.

  1. Kuo geresnės akumuliatoriaus specifikacijos, tuo jis kokybiškesnis

Pratęsiant prieš tai minėtą teiginį, reikėtų paminėti ir tai, jog visi akumuliatoriai turi būti pasirenkami pagal transporto priemonę. Žinoma, didesnė talpa ar aukštesnė paleidimo srovė visuomet skamba įspūdingiau ir suteikia daugiau galimybių, tačiau daug svarbiau išsiaiškinti, ko reikia Jūsų automobiliui. Jums turėtų būti svarbūs ne tik šie parametrai, bet ir akumuliatoriaus dydis – priešingu atveju naujasis įtaisas po kapotu paprasčiausiai gali netilpti. Platų įvairių tipų ir dydžių akumuliatorių pasirinkimą rasite Pigu.lt el. parduotuvėje arba paspaudę čia.

  1. Norint įkrauti akumuliatorių, pirmiausia jį reikia pilnai iškrauti

Iš tiesų situacija yra priešinga – akumuliatoriaus krovimas galimas tuomet, kai jis nėra pilnai išsikrovęs. Daugelis šių įtaisų (pavyzdžiui, švino rūgštiniai modeliai) neturi atminties, todėl pilnai juos iškrovus, prasideda negrįžtami procesai, galintys ženkliai sutrumpinti visą šio gaminio tarnavimo trukmę. Geriausia, jeigu neleisite akumuliatoriui išsikrauti daugiau nei iki 10,5 V – tuomet pavyks išvengti nemalonių padarinių.

  1. Karštas vanduo gali „atgaivinti“ akumuliatorių

Gali būti, jog esate kur nors girdėję, kad ant sušalusio akumuliatoriaus reikėtų užpilti karšto vandens, kuris neva turėtų suaktyvinti jo viduje vykstančias chemines reakcijas. Visgi, jei iki šiol tokiu patarimu nepasinaudojote, siūlytume nebandyti jo pritaikyti praktiškai. Visų pirma dėl to, jog nepasieksite trokštamų rezultatų, kadangi plastikas nėra pats geriausias šilumos laidininkas. Be to, rizikuosite pažeisti ir šio įtaiso korpusą, ir aplink jį esančius mazgus. Pirmiausia galite pabandyti atgaivinti akumuliatorių trumpam įjungdami šviesas, tačiau jei jis vis vien nerodo gyvybės ženklų, geriausia jį būtų parsinešti į šiltus namus ir tuomet šiek tiek įkrauti.

Nustoję tikėti visais šiais mitais, daug paprasčiau išsirinksite tinkamiausią akumuliatorių, teisingai jį krausite ir prižiūrėsite. Visa tai turėtų padėti išvengti žiemos šalčio sukuriamo streso – netruksite įsitikinti, jog net ir esant labai žemai temperatūrai, galima sėkmingai užvesti savo automobilį.

 

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų