Aikštelėje – vairuotojų kova dėl centimetrų

Aikštelėje – vairuotojų kova dėl centimetrų

Automobilių statymo ypatumus Panevėžyje dažnoje vietoje galima įvardyti „statau, kaip noriu“.

Po Kultūros ir poilsio parko rekonstrukcijos leidus Parko gatvės galinę autobusų stotelę naudoti ir kaip lengvųjų automobilių stovėjimo aikštelę, autobusų vairuotojai tapo savotiškais įkaitais. Jiems kone kasdien tenka kovoti dėl vietos. Panevėžio savivaldybė pripažįsta, kad tai išties didelė problema. Jeigu panevėžiečiai taip ir neišmoks tinkamai parkuoti automobilių, svarstoma šią aikštelę ir vėl palikti tik autobusams.

Kaip nori, taip stato

Parko gatvės gale esanti gana nemaža aikštelė specialiai buvo įrengta autobusams apsisukti ir vairuotojams trumpai pailsėti. Tačiau nuo praėjusių metų, kai buvo rekonstruotas Kultūros ir poilsio parkas, čia leista statyti ir lengvuosius automobilius.

Panevėžio autobusų parko Pervežimų skyriaus viršininko Virginijaus Bagaslausko teigimu, aikštelė pakankamai didelė, todėl tilptų nemažai transporto priemonių, tačiau bėda ta, kad automobiliai statomi bet kaip.

Autobusams numatytos keturios vietos ir jų visai pakanka. Bėda, kad mums skirta zona nuolat užstatyta. Vietoj to, kad autobuso vairuotojas galėtų per pietų pertrauką ilsėtis, jis priverstas kovoti dėl vietos autobusui. Paprastai į autobusams skirtas vietas automobilių nestato, bet automobilį palieka prie pat linijos. O kaip tada pasiekti autobusui skirtą vietą“, – kalbėjo V. Bagaslauskas.

Jo teigimu, kai tik orai pradeda lepinti, taip ši problema paaštrėja. Karantino metu kurį laiką nebuvo galimybių išvykti iš miesto ir panevėžiečiai masiškai traukė į parką. Autobuso vairuotojams netgi tenka į pagalbą kviestis policijos pareigūnus. Šie pagal valstybinius automobilio numerius atranda pažeidėjus.

Kiekvieną savaitę mūsų vairuotojai kviečiasi policijos pareigūnus, nes apeliuoti į žmonių sąmoningumą beviltiška“, – sako Autobusų parko darbuotojas.

Pavojinga keleiviams

Anot V. Bagaslausko, jeigu būtų aiškiau sužymėtos stovėjimo vietos, gal ir konfliktų kiltų mažiau. Arba, jo nuomone, derėtų visai atskirti autobusams ir lengviesiems automobiliams skirtą aikštės dalį.

Autobusu manevruoti pro automobilių pristatytą aikštelę yra iššūkis. Be to, tai yra galinė ir kartu penktojo autobuso keleivių išlaipinimo stotelė. Pastatytas ženklas, bet dauguma vairuotojų jo nepaiso ir keleivius tenka išleisti viduryje aikštelės. Žinant, kad autobusu dažniau važiuoja senyvo amžiaus žmonės ir tėvai su mažais vaikais, tai labai nesaugu“, – įsitikinęs Pervežimų skyriaus viršininkas.

Parko gatvės galinėje stotelėje stoja 5 ir 15 maršruto autobusai. Kartais jie čia stovi po dvi ir daugiau valandų. Mat grįžti į bazę ir vėl atgal išeitų apie penkiolika kilometrų.

Jau daug metų pietų pertraukas vairuotojai prastovėdavo būtent šioje galinėje stotelėje. Ne kartą atkreipėme dėmesį, kad Parko gatvėje dienos metu, kai žmonės išvažinėja į darbus, tikrai yra laisvų vietų ir palei gatvę, bet vis tiek stato automobilius aikštelėje. Gal įprotis, o gal ten patogiau atvažiuoti su šunimis, nes visai šalia yra šunų vedžiojimo voljeras?“ – svarsto V. Bagaslauskas.

Anot jo, Panevėžyje tai ne vienintelė vieta, kur dėl vairuotojų neatsakingumo kyla bėdų – kone masiškai užstatomos autobusų stotelės judriose gatvėse ar prieš pat saugumo saleles. Ypač sudėtinga situacija yra Tulpių, Parko, Ramygalos gatvėse, itin probleminė yra A. Puzino bei A. Smetonos gatvių sankryža.

Apeliuoja į sąmoningumą

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus specialistė Ina Urbonavičienė teigė, kad po parko rekonstrukcijos buvo nuspręsta, jog iki šiol tik kaip galinė autobusų stotelė tarnavusi aikštelė gali būti panaudota funkcionaliau – buvo leista ir gyventojams joje statyti automobilius.

Aikštelė didelė, manėme, jog tilps visi. Bet situacija yra tokia, kokia yra. Pati ne kartą mačiau, kaip lengvieji automobiliai buvo sustatyti prie pat ženklo, nurodančio, kad čia yra autobuso stotelė“, – kalbėjo I. Urbonavičienė.

Jos akimis, čia daugiau turėtų dirbti kontroliuojančios tarnybos, pirmiausia policija. Ant asfalto yra aiškiai pažymėta, kad tai autobusų stotelė.

Kai vairuotojai nemoka Kelių eismo taisyklių, negelbėja ir ženklai. Atšilus orams planuojame ryškiau nudažyti kelio žymėjimą, gal tai padės atkreipti dėmesį. Norisi, kad būtų gerai visiems, bet kartais tenka rinktis ir kitokį sprendimą“, – sakė I. Urbonavičienė.

Atprato vaikščioti

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato atstovas spaudai Tadas Martinaitis teigė, kad duomenų, kiek kartų buvo kviesta policija dėl netinkamo automobilių parkavimo Kultūros ir poilsio parko prieigose, jie neturintys. Tačiau netinkamas automobilių statymas iš esmės yra viena dažniausių priežasčių, kai surašomas administracinio nusižengimo protokolas.

Sunkią naštą dėl netinkamo parkavimo mieste policija dalijasi su Savivaldybės Teisės ir viešosios tvarkos skyriumi. Žmonės gali ne tik informuoti policiją, bet ir patys fiksuoti pažeidimus ir siųsti juos Savivaldybės Teisės ir viešosios tvarkos skyriui“, – sakė T. Martinaitis.

Pasak policijos atstovo, priežastys, kodėl panevėžiečiai vis dar neišmoko tinkamai pastatyti savo automobilių, yra ne tik vietos trūkumas, bet ir kultūros stoka. Daugelis geriau rizikuos automobilį palikdami neleistinoje vietoje, negu pastatys tvarkingai, bet tolėliau nuo namų ar darbo.

Mieste trūksta mašinų stovėjimo vietų, bet tai nėra pasiteisinimas. Bėda, kad dažnai žmonės tingi ar nenori tolėliau paeiti ir netinkamoje vietoje palieka automobilį. Taip sukelia nepatogumų ne tik aplinkiniams, bet ir tarnyboms – įvykus kokiai nelaimei sudėtingiau pravažiuoti ugniagesiams gelbėtojams, gaisrinei ar policijai. O tokiais atvejais laikas labai svarbus“, – teigia T. Martinaitis.

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų