P. Židonio nuotr.

Išaugusius srautus reguliuos naujas žiedas

Išaugusius srautus reguliuos naujas žiedas

 

Panevėžys sulaukė žinios gaunantis lėšų intensyvėjančio eismo J. Janonio, Pramonės ir Vakarinės sankryžos rekonstrukcijai. Kelininkai darbo turėtų imtis jau vasarą. Sankryžą pertvarkius į žiedinę, vairuotojų laukia pokyčiai ir J. Janonio gatvėje.

Vidaus reikalų ministerija šią savaitę patvirtino patenkinanti Panevėžio savivaldybės paraišką – miesto pramoninėje dalyje esančiai sankryžai pertvarkyti skiriama 1,25 mln. eurų ES lėšų. Savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, nors esminis argumentas prašant finansavimo buvo susisiekimo pagerinimas su J. Janonio gatvės gale veikiančia laisvąja ekonomine zona (LEZ), sankryžos rekonstrukcija neišvengiamai reikalinga visam pramonės rajonui.

Šita sankryža suinteresuotas ne tik LEZ, bet ir kitos įmonės. Tai labai svarbus transporto mazgas, žinant, kad šioje miesto dalyje pramonė vystosi labai sparčiai“, – teigė T. Jukna.

Srautai auga

Jau šį pavasarį J. Janonio gatvėje spirito gamyklos statybas planuoja pradėti italų įmonė „Etea Group“. Etilo alkoholio gamyba Panevėžyje turėtų startuoti 2022-ųjų viduryje. Plėtrą planuoja ir LEZ. Šioje teritorijoje apsauginės polietileno pakuotės gamintoja bendrovė „Komex“ iki 2021 metų lapkričio planuoja pastatyti ir įsirengti 18 tūkst. kv. m gamyklos patalpų. Verslo plėtrą šioje pramonės zonoje taip pat numačiusios Švedijos automobilių kabelių pynių ir elektromechaninių sistemų įmonė „AQ Wiring Systems“, elektronikos gamintoja iš Leipcigo (Vokietija) „Leesys“.

Pasak T. Juknos, praėjusiais metais sujungus J. Janonio gatvę su Panevėžio aplinkkeliu, eismas šioje vietoje gerokai suintensyvėjo, tačiau dėl pramonės plėtros transporto srautai turėtų išaugti dar keliskart.

Jau dabar matome J. Janonio, Pramonės gatvėse žymiai padidėjusį automobilių srautą, situacija ypač sudėtinga vakarinio piko metu. Įvertinus pramonės plėtrą, būsimų eismo krūvių šviesoforinė sankryža neatlaikytų, būtų didžiulės spūstys. Modeliavimo rezultatai parodė, kad dar didėjant transporto intensyvumui tokia sankryža visai užsikimštų“, – sako administracijos direktorius.

Vairuotojų laukia pokyčiai

Atlikta studija parodė, kad J. Janonio, Pramonės ir Vakarinės gatvių sankryžą pertvarkius į žiedinę, transporto priemonių pralaidumas padidėtų keturiskart.

Direktoriaus teigimu, artimiausiu metu numatyta skelbti sankryžos rekonstrukcijos viešųjų pirkimų konkursą, o realūs statybos darbai turėtų prasidėti birželį arba liepą. Juos planuojama užbaigti per ateinančius dvejus metus.

T. Jukna pripažįsta, kad keisis ne tik sankryža, bet ir eismo organizavimas J. Janonio gatvėje.

Rekonstravus sankryžą, turės būti priimti sprendimai ir pačioje J. Janonio gatvėje. B ir C kategorijų gatvėse negalimas automobilių stovėjimas šalikelėje, taip pat kils tam tikrų nepatogumų išvažiuojant iš kai kurių teritorijų, bet eismas turi būti pritaikytas prie šiuolaikinių reikalavimų, kai iš kiemų išvažiuojama ne bet kaip, o dešiniuoju posūkiu ir tik kas 150 m galima sukti į kairę“, – kalbėjo administracijos direktorius.

Užkirto įvažiavimą

J. Janonio, Pramonės ir Vakarinės gatvių sankryžos rekonstrukcija į žiedinę, šioje pramoninėje miesto dalyje įsikūrusio verslo nuomone, palengvins šiuo metu sudėtingą pasukimą iš J. Janonio gatvės į kairę. Tačiau įmonių atstovai teigia jau dabar susiduriantys su sunkumais dėl J. Janonio gatvės ženklinimo.

Dėl to, kad joje tenka sukti ratus, vairuotojų nepasitenkinimas buvo kilęs rudenį, kai po vienos nakties atsirado dvi ištisinės linijos, draudžiančios važiuojantiesiems nuo Nemuno gatvės žiedo sukti į kairę gatvės pusę, kur 3-iuoju numeriu pažymėtoje teritorijoje įsikūrę apie kelios dešimtys įvairių verslo subjektų.

Šiuo adresu veikiančios įmonės „Ramirent“ Panevėžio padalinio vadovo Andriaus Skliausčio teigimu, į teritoriją ties J. Janonio gatvės 3-iuoju numeriu galima patekti per tris įvažas: vidurinė skirta sunkiasvoriam transportui, o esančiose iš šonų išsitenka mažesni automobiliai. Ties abiem pastarosiomis sužymėta punktyrinė linija, tačiau ties vidurine, svarbiausia, paliktos dvi ištisinės, draudžiančios atvažiuojantiesiems nuo Nemuno g. žiedo pasukti kairėn.

A. Skliausčio teigimu, visi trys įvažiavimo į J. Janonio g. 3 teritoriją keliai vienodai svarbūs.

Mums nėra kitos išeities, kaip turėti tris įvažiavimus. Bet mums išaiškino, kad naujai suremontuotose keturių eismo juostų gatvėse, kaip kad J. Janonio g., privaloma laikytis 150 m taisyklės sukant į kairę“, – sako įmonės atstovas.

Anot jo, nuo Nemuno gatvės atvažiuojančios sunkiasvorės dabar važiuoja praktiškai iki Pramonės g. sankryžos, ten apsisuka, sugrįžta ir tada suka dešinėn į kiemą – mažosios įvažos sunkiasvoriam transportui nėra tinkamos.

Keikiasi visi

Vien į J. Janonio g. 3 teritoriją kasdien užsuka kelios dešimtys sunkiasvorių transporto priemonių. Verslininkams pradėjus aiškintis tokio gatvės žymėjimo ypatumus, paaiškėjo, kad punktyrinės linijos buvo nubraižytos tiesiog paėmus gatvės planą ir atskaičiavus kas 150 metrų.

Bet visiškai buvo ignoruojamas faktas, kokios įmonės veikia J. Janonio gatvėje. Turbūt „Amiliną“, „Vilniaus duoną“ jie dar žinojo, bet daugiau nepasigilino. Punktyras nubraižytas netgi į dabar tuščią sklypą, kur dar tik bus statoma spirito gamykla, o ties įvažiavimu į mūsų teritoriją, kur aktyviai veikia kelios įmonės, matome ištisines linijas. Jei jas braižytų logiškai vertindami, kas kurioje vietoje veikia, gal ir įmanoma suderinti ir Kelių eismo taisyklių, ir verslo interesus, bet jei pagal sausą brėžinį, toliau turėsime tą pačią situaciją, kai vieni važiuoja apsisukti iki sankryžos, kiti rizikuoja kirsdami linijas, bet visi keikiasi“, – stebisi A. Skliaustys.

Jo teigimu, toks gatvės žymėjimas ypač apsunkina darbą dviem J. Janonio g. 3 įsikūrusioms įmonėms, „Ramirent“ nuomoja ekskavatorius, keltuvus – ši technika pervežama automobilinėmis platformomis, taip pat kranai su priekabomis atvažiuoja paimti pastolių. Greta įsikūrusi įmonė, užsiimanti ekskavatorių remontu, o šiuos gabenančios automobilinės platformos priverstos važiuoti per visą gatvę, kad galėtų į kiemą pasukti dešinėn,

Didelių gabaritų mašinai netgi patogiau sukti į kairę nei dabar į dešinę“, – sako A. Skliaustys.

Griežti reikalavimai

Panevėžio apskrities vyriausiojo policijos komisariato komunikacijos specialisto Tado Martinaičio teigimu, sprendimus dėl gatvių ženklinimo priima ne policija, o Savivaldybės eismo komisija, į kurią įtraukti ir policijos atstovai.

Pasak T. Martinaičio, juostų žymėjimas priklauso nuo daugelio faktorių. Keturių eismo juostų kelyje iš viso neturėtų būti kairėn leidžiančių pasukti punktyrų, išskyrus atvejus, kai įrengtos salelės ar šviesoforai.

Ragina ieškoti išeities

J. Janonio gatvėje veikiančios įmonės „Lietkabelis“ vadovas ir Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmų prezidentas Sigitas Gailiūnas teigia, jog ištisinėmis linijomis nepatenkintos praktiškai visos šioje gatvėje veikiančios įmonės.

Mes tikimės, kad tos problemos neliks. Planai koreguoti gatvės žymėjimą, įrengus žiedinę sankryžą, iš tiesų apsunkintų įmonių, esančių J. Janonio gatvėje, veiklą – tiek darbuotojams, tiek klientams, partneriams, pristatant prekes, perkant produkciją. Eismo saugumas, be abejonės, turi būti užtikrinamas, bet tam galima imtis vienokių ar kitokių priemonių“, – sako S. Gailiūnas.

Anot jo, Lietuvoje jau yra pavyzdžių, kai nepasiteisinę eismo reguliavimo sprendimai buvo pakeisti, kaip kad įvyko su nuimtomis, o po to vėl uždėtomis žaliosiomis rodyklėmis į dešinę.

„Visada reikia vadovautis sveika logika, ieškoti variantų, kaip užtikrinti eismo saugumą, bet kad kartu būtų patogu ir įmonėms. Dabar sukant ratais gatvėje ir eismas intensyvesnis, ir apsisukimo vietose automobilių sankaupa bus keleriopai didesnė. Tai nėra gerai. Tai pramonės gatvė ir turi būti atsižvelgta į čia veikiančio verslo interesus. Savivaldybė turėtų imtis veiksmų, kad įmonėms nekiltų problemų, o mes, verslas, taip pat galime įsitraukti ieškant sprendimo ministerijos, Vyriausybės lygmeniu“, – sako S. Gailiūnas.

Galerija

Komentarai

  • Retorinis klausimas planuotojams iš savivaldybės:ar šios gatvės paskirtis pasiekti salia jos esantiems objektams,ar tranzitui ?Panašu,kad,prisidengiant fiktyviom taisyklėm, prioritetas teikiamas tranzitui,o turėtų būti atvirkščiai, todėl,kad pramonės objektu,esančių šalia šios gatvės kitaip,kaip įvažiuojant iš šios gatvės ir neįmanoma pasiekti.

  • „Visada reikia vadovautis sveika logika, ieškoti variantų, kaip užtikrinti eismo saugumą, bet kad kartu būtų patogu ir įmonėms.
    geras sakinys ,bet nuo per didelio kiekio bezdalu kabinetuose to pasiekt neįmanoma

Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Sponsored Video

Daugiau leidinio naujienų