„Lidl“ Lietuvoje nusitaikė ir į miestelius

„Lidl“ Lietuvoje nusitaikė ir į miestelius

(AFP/Scanpix nuotr.)

Prekybos tinklo „Lidl“ parduotuvės neaplenks ir miestelių, turinčių daugiau kaip 20 tūkstančių gyventojų.

Vienas didžiausių Europoje žemų kainų parduotuvių tinklų „Lidl“ planuoja investicijas ir Lietuvoje. „Lidl“ įsitvirtins ne tik didmiesčiuose – parduotuvių planuojama atidaryti kiekviename per 20 tūkstančių žmonių turinčiame miestelyje.

Interviu „Verslo žinioms“ UAB „Lidl“ plėtros vadovas Marius Kybartas patvirtino, kad tinklas tikrai ruošiasi investuoti Lietuvoje. Pasak jo, „Lidl“ ketina statyti ir atidaryti maisto prekių parduotuvių visoje Lietuvoje. Kito tinklo bendrovė įsigyti neplanuoja.

Bent keletas parduotuvių turėtų būti atidarytos tuo pačiu metu tam, kad būtų galima užtikrinti prekių tiekimą per savo logistikos centrą. Tačiau M. Kybartas pripažino, kad plėtrą mažesniuose miesteliuose riboja mažėjantis gyventojų skaičius ir vis dar silpna gyventojų perkamoji galia.

Tinklo atidarymo data nėra skelbiama. Pirmųjų sklypų pirkimas, planavimas, parduotuvių ir logistikos centro statyba tikrai truks ne vienerius metus. M. Kybartas patvirtino, kad su projektuotojais jau dirbama.

Pasak M. Kybarto, „Lidl“ ketina statyti nedideles apie 1300 kvadratinių metrų ploto maisto parduotuves arti pirkėjų. Planuojamas „Lidl“ parduotuvių skaičius Lietuvoje kol kas neįvardijamas.

„Bendrovė ketina investuoti Lietuvoje įsigydama žemės sklypų parduotuvėms statyti ir laukia nekilnojamojo turto savininkų pasiūlymų pirkti sklypus didesniuose kaip 20 tūkstančių gyventojų turinčiuose miestuose“, – teigė M. Kybartas.

Tuo tarpu ekspertai svarsto, jog maisto produktų kainoms per metus išaugus daugiau kaip 11% ir nesiliaujant augti, mažų kainų parduotuvių tinklo „Lidl“ atėjimas būtų naudingas vartotojams. Tačiau prekybininkai ragina palaukti, kol paaiškės, kokios strategijos imsis naujokas.

Pasak Konkurencijos tarybos pirmininko Šarūno Kesarausko, ar stipresnė konkurencija stabdys maisto kainų augimą vienareikšmiai atsakyti neįmanoma. Konkurencinė aplinka yra tik vienas iš kainų augimą lemiančių veiksnių. Tačiau stambus ir finansiškai pajėgus dalyvis rinkoje šią aplinką gali pakeisti.

„Lidl“ prisistato kaip žemų kainų prekybos tinklas, o tai galėtų tapti postūmiu kitiems prekybininkams mažinti kainas“, – spėja Konkurencijos tarybos vadovas.

Kad vienas didžiausių Europoje žemų kainų prekybos tinklas Lietuvoje galėtų priversti konkuruoti kainomis, o ne akcijomis ar lipdukais, įsitikinęs ir Nerijus Mačiulis, „Swedbanko“ vyriausiasis ekonomistas. Jo nuomone, nei gamyboje, nei mažmeninėje prekyboje konkurencija nėra per didelė, tad dar vieno prekybos tinklo atsiradimas priverstų visus rinkos dalyvius veikti efektyviau.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų