„Lexus ES“: ar viena raidė ką nors keičia?

„Lexus ES“: ar viena raidė ką nors keičia?

Nykstančiame „Premium“ klasės sedanų pasaulyje susigaudyti labai paprasta. BMW turi tris skaitmenis: 3, 5 ir 7, „Mercedes“ – tris raides: C, E ir S, „Audi“ A raidės ir skaitmens derinius: A4, A6 ir A8, o „Lexus“ – raidžių poras: IS, GS ir LS. Jokių romantiškų moterų vardų iš Williamo Shakespeare‘o dramų ar pietryčių kryptimi nuo jūros ketvirtadieniais penkias minutes pučiančio silpno vėjo pavadinimo.

Priklausomai nuo amžiaus, statuso ir piniginės storio renkiesi pirmą, antrą arba trečią numerį iš sedanų sąrašo ir, palyginęs su konkurentais, keliasdešimt tūkstančių sąskaitoje iškeiti į signalizacijos pultą su keturis ratus turinčiu priedu.

Bet „Lexus“ nusprendė įnešti šiek tiek sumaišties. GS modelis galiniais varančiaisiais ratais tyliai išnyko iš naujų automobilių salonų, o jo vietą užėmė naujasis ES su hibridiniu varikliu, sukančiu priekinius ratus. Kad būtų dar painiau, ES naujoku galima vadinti tik Europoje. Iš tiesų tai – jau septintos kartos modelis ir antras pagal pardavimų apimtis „Lexus“ pasaulyje po SUV „Lexus RX“. ES iki šiol buvos skirtas JAV, Rusijos, Japonijos, kitų Azijos šalių rinkoms. ES, sveikas atvykęs į ES.

Kaip jis atrodo?

ES dizainas atspindi svarbiausias pastarųjų metų „Lexus“ tendencijas ir, atrodo, kad būtų kurtas plačiais mostais mojuojant samurajaus kardu, aštrių linijų suteikiant masyvioms variklio grotelėms, priekiniams žibintams ir galiausia iš visų jėgų kertant per galinę automobilio dalį, kad dičkis sedanas gautų kupė bruožų. Jis iš tiesų atrodo dinamiškesnis už apkūnų pirmtaką GS.

Viduje – taip pat senas įprastas „Lexus“ pasaulis, suplaktas iš prabangos ir technologijų kokteilio. Du skystųjų kristalų ekranai – vienas su vairuotojui svarbia informacija už vairo, kitas centrinėje konsolėje, skirtas multimedijai, navigacijai ir kitoms komforto bei saugumo funkcijomis. Kairėje ekrano pusėje įrengtas „Lexus“ „firminis“ analoginis laikrodukas.

12,3 colio ekrane galima naršyti pirštu vedžiojant po šalia pavarų svirties įrengtą lietimui jautrų padą, kuris dabar paklūsta ne tik smuikininko jautrumo pirštams. Tačiau netrūksta ir mygtukų bei ratukų, pažertų ant vairo ir kitose prietaisų skydo vietose.

Keistokai atrodo virš vairaračio styrantis ragiukai, tarsi kas būtų įsmeigęs vaikiško paspirtuko vairą. Ant kairiojo rago įrengtas ratukas, kuriuo galima įjungti ar išjungti ESP sistemą, o dešinėje pasirinkti važiavimo režimą – ECO, „Normal“, S arba S+. Pasukus šį ratuką skirtingomis spalvotis sužaižaruoja variklio sūkio ciferblatas – atrodo žaismingai, bet sportiškumas šiame „Lexuse“ daugiau įvaizdžio detalė nei realybė.

Galerija

Kaip jis važiuoja?

Įjungus S+ režimą automobilio pakaba sukietėja, vairas tampa jautresnis, tačiau „Lexuso“ elgesiui kelyje apibūdinti labiau tinka kiti S raide prasidedantys žodžiai: stabilus, solidus, saugus. Lėtai judant miesto gatvėmis veikia tik elektrinis motoras, tad automobilis gali būti ir visiškai bebalsis. Tačiau net ir lekiant šlapiu greitkeliu į saloną neprasibrauna nei variklio, nei padangų triukšmas.

2,5 litro darbinio tūrio 178 AG benzininis variklis turi 120 AG elektrinį pagalbininką, o bendra hibridinės sistemos galia siekia 218 AG. Įsibėgėti iki 100 km/val. prireiks 8,9 sekundės, maksimalus greitis – vos 180 km/val., tačiau tai atperka mažam ekologiškam hečbekui prilygstančios degalų sąnaudos, svyruojančios ties 5 l/100 km riba.

Planetos ateitimi susirūpinę Y kartos atstovai dar vargiai uždirbtų naujam ES, tačiau socialiai atsakingos įmonės vadovui 106 g/km anglies dvideginio emisijos leistų pademonstruoti, kad deklaracijos ir elgesys nesiskiria.

Rusijos ir kitų Rytų šalių vairuotojai galės rinktis V6 benzininį motorą bei keturių cilindrų benzininius agregatus be hibridinės sistemos.

Galerija

Kodėl verta pirkti?

Anksčiau sedanai buvo tai, ką vairavo didžioji dauguma Lietuvos gyventojai, šnairavusių į hečbekus ar universalus. Tačiau vienatūrių, o vėliau ir įvairiausio dydžio SUV šeima užkariavo šeimų ir vienišų vairuotojų širdis, sedanus nustūmusi į kelkraštį. Ką gi, atrodo tai tapo puikiu būdu išsiskirti.

ES, žinoma, pirmiausia verslo automobilis, tačiau puikiausiai tiktų solidžioms poroms ar šeimoms su ūgtelėjusiais vaikais, kurie patogiai įsitaisys automobilio gale.
Lietuvoje parduodamas vienintelis „ES 300h“ su hibridiniu varikliu, tad dideli pasirinkimo vargai nekamuos. Teks tik pasverti, kurią iš penkių komforto įrangos modifikacijų pasirinkti, jei norėsi sutaupyti kelis ar keliolika tūkstančių eurų.

Pigiausia „Comfort“ versija kainuoja 45 300 eurų, o kainoraščio paskutinėje eilutėje esanti „Luxury“ – 61 200 eurų. Mūsų išbandytoji „F SPORT“ versija atsieitų 57 600 eurų ir turėjo keletą papildomų elementų, suteikiančių automobiliui išskirtinumo. Pavyzdžiui, trigubus LED priekinius žibintus, juodo akytos tinklelio variklio groteles, kintančią pakabą, leidžiančią pasirinkti važiavimo režimus.

Čia turbūt galioja taisyklė – imk pigiausią versiją, nes joje yra viskas, ko gali prireikti vairuotojui, arba paišlaidauk ir išsiskirk.

Galerija

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų