Aplinkiniai gyventojai žeria priekaištus Savivaldybei ir policijai, kad šios nesiima auklėti krepšinio aikštelėje piktybiškai automobilius rikiuojančių vairuotojų. P. Židonio nuotr.

Krepšinio aikštelę okupavę automobiliai – tvinstantis pūlinys

Krepšinio aikštelę okupavę automobiliai – tvinstantis pūlinys

Krepšinio šalyje kartais svarbesni automobiliai nei sportuojantys vaikai.

Statybininkų ir Parko gatvių ribojamame daugiabučių kvartale jau kurį laiką iš krepšinio aikštelės sportininkus išstūmė vairuotojai.

Kasdien joje ne kamuoliai bumbsi, o riaumoja paleidžiami automobilių varikliai.

Aplinkiniai gyventojai žeria priekaištus Savivaldybei ir policijai, kad šios nesiima auklėti piktybiškai besielgiančių vairuotojų.

Viešosios tvarkos sergėtojai teisinasi negalintys imtis sankcijų, mat ne tik vairuotojams, bet ir patiems tikrintojams nėra aišku, kur prasideda ir baigiasi krepšinio aikštelė.

Pažymėti jos ribas dar prieš dvejus metus buvo įsipareigojęs Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyrius, tačiau nubraižytų juostų iki šiol niekas nėra matęs.

Stojo ginti vaikus

Kaip pasakojo visai šalia krepšinio aikštelės, paverstos automobilių stovėjimo vieta, gyvenanti panevėžietė Kristina, jau antri metai, kai aplinkinių namų vaikams nėra vietos kieme.

Anksčiau aikštelėje nuolat rinkdavosi vyresni vaikai.

Mažiesiems dar yra veiklos kiek tolėliau esančioje vaikų žaidimų aikštelėje, o paaugliams ši buvo vienintelis išsigelbėjimas.

Dabar žaisti joje neįmanoma.

Nors krepšinio lankas likęs, bet per visą aikštelę išrikiuoti automobiliai.

„Suprantu, kad ir Statybininkų, ir Parko gatvėse yra bėdų dėl automobilių statymo, bet kodėl jos turi būti sprendžiamos vaikų sąskaita? Paskui visi verks, kokia baisi jaunoji karta auga, o ką daryti paaugliams, kur jiems iškrauti energiją“, – piktinosi Parko gatvėje gyvenanti Kristina.

Jos nuomone, mašinų statymo problemų nebūtų, jeigu Savivaldybė imtųsi savo darbo – daugiau kaip dešimtadalis automobilių šioje ir keliose aplinkinėse aikštelėse jau seniai nevažiuojantys, kai kurie nuleistomis padangomis ir nejudinami metų metus.

Įpareigojus jų savininkus išvežti nenaudojamą turtą, atsirastų ir laisvų vietų.

„Gal reikėtų krepšinio aikštelę aptverti ar bent nubrėžti geltonas linijas, kurių peržengti automobiliams nederėtų? Užtektų policijos pareigūnams ar viešosios tvarkos specialistams vairuotojams priminti Kelių eismo taisykles. Kodėl dėl neatsakingų vairuotojų turi kentėti vaikai“, – kalbėjo Kristina.

Kilus ažiotažui dėl automobilių statymo jais užgrūstame Statybininkų ir Parko gatvių mikrorajone, paaiškėjo, kad ši vieta, dėl kurios ietis remia vairuotojai ir tėvai, oficialiai nėra nei krepšinio, nei automobilių aikštelė. P. Židonio nuotr.

Kartą jau išgelbėjo

Šalia gyventojų ginčų zona tapusios aikštelės esančio Parko g. 23-iojo namo pirmininkė Jolanta Kanapeckienė pritarė, kad jau ne pirmi metai šioje vietoje tvinsta pūlinys.

Prieš daugybę metų automobiliai taip pat buvo okupavę krepšinio aikštelę.

Tąkart ji pati rinko gyventojų parašus, kad vaikams būtų grąžinta aikštelė.

Pagalbos buvo kreiptasi ir į vietos politikus.

„Galvoju, gal reikia pačiam merui skambinti. Kažkada kreipėmės į politikus ir tąkart pavyko šią problemą išspręsti – vaikams grąžinta krepšinio aikštelė. Nėra net kaip žmogui pasakyti, kad Lietuva, kuri didžiuojasi esanti krepšinio šalis, savo aikšteles užgrūda automobiliais“, – kalbėjo namo pirmininkė.

Mokamos vietos tuščios

Per keletą pastarųjų metų nemokamų vietų automobiliams šiame ankštame rajone sumažėjo.

Greta krepšinio aikštelės dalis esančios teritorijos mašinoms statyti buvo privatizuota.

Užtvertoje tvora privačioje valdoje įrengta saugoma automobilių stovėjimo aikštelė.

Ir nors aplinkiniai gyventojai automobilius rikiuoja po krepšinio lankais, legalioje mokamoje aikštelėje pastatomos geriausiu atveju penkios šešios mašinos.

„Tie gyventojai, kurie savo automobilius palikdavo toje vietoje, dabar persikėlė į krepšinio aikštelę. Anksčiau kiekvieną vasarą kamuolys bumbsėdavo nuo ryto iki vakaro. Dabar ten sustatyti automobiliai, o mokama aikštelė tuščia“, – vairuotojų įžūlumas piktino J. Kanapeckienę.

Ji skaičiuoja, kad savo transporto priemones aikštelėje tarp Parko ir Statybininkų gatvių statosi mažiausiai septynių aplinkinių daugiabučių, kurie turi labai mažus kiemus, gyventojai. O automobilių išties daug – kone kiekvieno buto savininkai važinėja bent vienu ar net dviem automobiliais.

Visgi, daugiabučio pirmininkės nuomone, nors statymo problema labai opi, negalima dėl automobilių iš kiemų išstumti vaikus.

Aiškinasi ribas

Panevėžio savivaldybės Teisės ir viešosios tvarkos skyriaus vedėja Daiva Svirelienė teigė, kad skundo dėl šioje krepšinio aikštelėje išrikiuotų automobilių paskutinį kartą sulaukta 2020-aisiais.

Tąkart gyventojai net atsiuntė nuotraukas.

Visgi Savivaldybės viešosios tvarkos sergėtojai neskubėjo bausti pažeidėjų – už automobilių valytuvų palikdavo raštelius su įspėjimais apie Kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Vedėja pripažįsta, jog problema ta, kad nebuvo aišku, kur baigiasi automobilių statymo vietos ir kur prasideda krepšinio aikštelė.

Tuomet prašyta, kad šio klausimo sprendimo imtųsi Miesto infrastruktūros skyrius.

Šis savo ruožtu kreipėsi į Eismo saugumo komisiją.

Nors prabėgo jau dveji metai, Savivaldybė tebesiaiškina, kur baigiasi vienos ir kitos aikštelės ribos.

„Iki šiol eismo situacija šioje vietoje taip ir liko neaiški. Bausti neskubame, iš pradžių bandome įspėti namų pirmininkus ir už valytuvų palikti raštelius. Juos radus, paprastai žmones ištinka šokas – neva tiek metų čia statė automobilius, niekam nekliuvo, o mes puolame bausti. Bet kur tada vaikams žaisti? Aiškiname, kad vaikai turi kuo daugiau laiko leisti lauke, bet patys jiems tą galimybę apribojame“, – kalbėjo D. Svirelienė.

Nors Statybininkų ir Parko gatvių gyventojai piktinasi ir guodžiasi neturintys kur statyti mašinų, privati mokama aikštelė nuolat tuščia. G. Kartano nuotr.

Karštosios vietos

Vietų, kur panevėžiečiai savavališkai krepšinio aikšteles būtų pavertę automobilių statymo vietomis, mieste yra ir daugiau.

Tokios buvo atsiradusios Kauno, Kosmonautų, Tulpių gatvių kiemuose.

Nors Kelių eismo taisyklės nurodo, kad automobilius palikti sporto aikštynuose ar vaikų žaidimo aikštelėse draudžiama, kai kuriems vairuotojams tai nė motais.

Be to, teigia D. Svirelienė, ir vairuotojams dar labai trūksta kultūros.

„Reikia suprasti, kad mieste žemės yra tiek, kiek yra. Žmonių egoizmas kartais būna didesnis už juos pačius. Kažkodėl manoma, kad jeigu įsigijo automobilį, Savivaldybė privalo jam įrengti kone asmeninę stovėjimo vietą tiesiai po langais. Jeigu ne, tuomet automobilius stato krepšinio aikštelėse, ant šaligatvių ir vejų, visai negalvoja, kad dėl to nukentės kiti. Mūsų visuomenėje labai trūksta sąmoningumo“, – pažymi D. Svirelienė.

Aikštelė, kurios nėra

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga patvirtino, kad prieš dvejus metus tikrai buvo pažadas parengti šios teritorijos kompleksinį sutvarkymo projektą.

Tačiau tam vis pritrūkdavo lėšų.

Pasak vedėjo, jo nėra atsisakyta.

D. Vadlugos tvirtinimu, pagrindinė problema, kad esamuose planavimo dokumentuose visa ši teritorija nurodyta kaip inžinerinės infrastruktūros, o tai reiškia, kad oficialiai ji nėra nei automobilių, nei krepšinio aikštelė.

„Kodėl taip atsitiko, dabar ir aiškinamės. Akivaizdu, kad krepšinio aikštelė atsirado ne vakar. Vyksime į vietą ir įvertinsime, kokia situacija. Šios teritorijos sutvarkymas turi būti sprendžiamas kompleksiškai“, – aiškino D. Vadluga.

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų