Site icon sekunde.lt

Vairuotojo pažymėjimas – neperlipamas slenkstis

Vairavimo praktinį egzaminą Lietuvoje iš pirmo karto išlaiko 35 proc., Panevėžyje – 33 proc. kandidatų į vairuotojus. I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr.

Kai kurie kandidatai į vairuotojus spėja, kad per karantiną vairavimo egzaminus kurį laiką sustabdžiusi „Regitra“ dabar bando atsigauti klientų sąskaita. Panevėžietė Jurga penktą kartą neišlaikė vairavimo praktikos egzamino, nes, anot jos, vertintojas netikėtai sugriebė už vairo. Visgi tokių nelaimėlių – ne vienas kitas. Statistika rodo, kad visoje Lietuvoje iš pirmo karto vairavimo praktinį egzaminą išlaiko vos kas trečias.

Penki bandymai

Jurga laukia pateiktos apeliacijos rezultatų ir skaičiuoja, kad jos vairuotojo pažymėjimas jau turėti būti auksinis.

B kategorijos vairavimo kursų vidutinė kaina Panevėžyje svyruoja apie 300–400 eurų. Baigus tokius mokslus, teorinių žinių patikrinimas „Regitroje“ kainuoja 10,14 Eur, o praktikos egzaminas – 31 Eur. Jei nepavyksta išlaikyti pirmą kartą, pakartotinių patikrų kainos tokios pat, bet papildomos vairavimo pamokos dar gali kainuoti nuo 15 iki 25 eurų, tai priklauso nuo jų trukmės.

Panevėžietė Jurga bijo net skaičiuoti, kiek išleido savo svajonei vairuoti. Kursus ji baigė prieš metus. Nuo to laiko jau penkis kartus bandė baigti šią misiją praktikos egzaminu Panevėžio „Regitroje“.

„Pirmus du kartus vairavimo egzamino neišlaikiau dėl savo kaltės. Tikrai dar buvo maža praktikos. Tačiau po ilgokos pertraukos nusprendusi vėl bandyti jau imu įtarti, kad vyksta kažkas neteisingo“, – svarsto panevėžietė.

Neįveikia paskutinės stotelės

Trečią kartą į egzaminuotojų automobilį Jurga ryžosi sėstis netrukus po karantino. Per jį „Regitros“ paslaugos kurį laiką buvo sustabdytos.

„Po kursų turėjau šiokių tokių problemų ir nebebuvo laiko grįžti prie vairavimo, paskui karantinas ir tik dabar vėl ėmiau bandyti laimę. Esu tikra, kad vairuoju jau daug geriau nei iš pradžių, net instruktorius nebenori manęs papildomai mokyti, mokantis važiuoti savo mašina, vyras nebijo šalia sėdi. Bet jau tris kartus iš eilės šią vasarą neįveikiu paskutinės stotelės“, – apie nesėkmingą praktikos egzaminą kalba panevėžietė.

Jurga nebėra tikra, kad pastarųjų kelionių su „Regitros“ egzaminuotojais neįveikia dėl savo kaltės. Kartą ji egzamino neišlaikė sankryžoje sukdama į kairę – vertintojui pasirodė, kad dėl automobilių spūsties turėjo sustoti ir laukti kito žalio šviesoforo signalo. Kitą kartą vairuotoja buvo apkaltinta per ilgai užsibuvusi prie sankryžos, esą todėl susidarė transporto spūstis.

„Vieną kartą per greitai išvažiavau, kitą – per vėlai. Manau, tai gana subjektyvus situacijos vertinimas“, – tikina Jurga.

Vieną iš minėtų nesėkmingų egzaminų moteris paprašė parodyti „Regitros“ nufilmuotoje medžiagoje. Jos pažiūrėti pašnekovė pasikvietė ir vyrą.

„Taip paprastai filmuoto egzamino neperžiūrėsi, o jei kvieti papildomą asmenį, dar daugiau popierizmo. Tačiau su vyru pamatę mano vieną vairavimo medžiagą, iki šiol abu manome, kad nebuvo klaidos. Be to, keistai atrodo tarp nedidelių klaidų pažymėtas punktas, kad per aukštai nusistačiau automobilio veidrodėlį – kaip tai galima įvertinti kitam, jei man pačiai buvo gerai“, – stebisi panevėžietė.

Pateikė apeliaciją

Ir ketvirtą kartą neišlaikiusi Jurga nesiryžo skųsti egzamino rezultatų. Birželio 23-iąją ji vėl, jau penktą kartą, sėdo prie „Regitros“ automobilio vairo.

„Važiuojant paskutinį kartą man iš dešinės buvo automobilių. Egzaminuotojas staiga sugriebė už vairo – jam pasirodė, kad atsitrenksiu į greta esančias mašinas. Avarinė situacija, kritinė klaida ir – viskas“, – apie dar vieną žlugusią galimybę gauti vairuotojo pažymėjimą pasakoja panevėžietė.

„Egzaminuotojas staiga sugriebė už vairo – jam pasirodė, kad atsitrenksiu į greta esančias mašinas. Avarinė situacija, kritinė klaida ir – viskas.“

Jurga

Ji tikino riedėjusi ne greičiau nei 20 kilometrų per valandą, nes gatvė buvo duobėta, siaura, pristatyta transporto priemonių.

Praėjus dviem dienom po neišlaikyto egzamino, Jurga nuvažiavo peržiūrėti vaizdo įrašo „Regitroje“ ir užpildė apeliaciją.

Anot Jurgos, peržiūrėti egzaminą tą pačią dieną ryžosi dar trys vairuotojai.

„Kiekvienas egzaminas kainuoja 31 eurą, jam rengdamasi prašau savo mokytojo kelių papildomų pamokų. Jaučiu, kad gerai važiuoju, su tuo sutinka ir instruktorius, net į egzaminą nebebijau eiti“, – pasakoja panevėžietė.

Žvalgosi į kitą miestą

Jeigu Jurgos apeliaciją vertintojai atmes, ji mąsto dar kartą vairavimo egzaminą laikyti kitame mieste. Prisiklausiusi pažįstamų ir draugų kalbų, panevėžietė tiki, kad Vilniuje ar Kaune pasiekti tikslą būtų gerokai lengviau. Tačiau nuo tokio sprendimo stabdo nepažįstamos tų miestų gatvės – su samdomais vairavimo mokytojais tektų jomis vėl pasivažinėti.

„Keista, kad Panevėžyje daugybė žmonių taip vargsta laikydami praktikos egzaminą. Kaip supratau, mano penktas kartas – dar nieko baisaus, yra ir dešimtą kartą bandančiųjų. Po pirmo egzamino gauti vairuotojo pažymėjimą retam pavyksta“, – stebisi pašnekovė.

Jurga teigia girdėjusi, kad pasibaigus karantinui išlaikyti vairavimo egzaminą Panevėžio „Regitroje“ sunku tapo net patyrusiems vairuotojams, siekiantiems aukštesnės kategorijos.

„Gal dėl pinigų šitaip? Kai ėmiau rimčiau domėtis savo egzaminų filmuota medžiaga, keistai nuskambėjo „Regitros“ specialisto žodžiai: „Mes visi tą perėjom“, – sako panevėžietė.

Jurga į egzaminą visada važiuoja anksčiau ir kartą suskaičiavo, kad per vieną valandą tik vienas iš septynių žmonių išlaikė egzaminą.

Apeliacijos rezultatai ją turėtų pasiekti elektroniniu paštu, tačiau laiško Jurga iki šiol dar nesulaukė ir kitą savaitę žada pati ieškoti „Regitros“ verdikto.

Profesionalo ranka – paskutinė

Jurgitos situacijos „Sekundei“ pakomentuoti per darbo dieną „Regitra“ nesuspėjo. Tačiau panevėžietės istoriją įmonės atstovai jau žinojo iš žiniasklaidos.

„Regitros“ komunikacijos skyriaus specialistė Emilija Bardauskienė žurnalistams yra sakiusi, kad vairuotojui labai svarbu numatyti kitų eismo dalyvių veiksmus ir taip išvengti bet kokios nelaimės. Vairuotojas turi stengtis daryti kuo mažiau klaidų, atsižvelgti į galimas kitų eismo dalyvių klaidas ir laiku gebėti keisti vairavimo būdą pagal pakitusias eismo sąlygas.

Pasak atstovės, stengdamasis įvertinti šias būsimo vairuotojo kompetencijas, egzaminuotojas paprastai laukia iki paskutinės akimirkos, kol egzaminuojamasis priims susidariusios situacijos tinkamą sprendimą. Visada tikimasi, kad būsimasis vairuotojas laiku suspės suprasti keliamą pavojų ir priims sprendimą anksčiau, nei jį privalės priimti egzaminuotojas. Jeigu taip nenutinka, nuo avarijos gelbsti profesionalo pastaba, o kartais ir veiksmai: stabdis, pasuktas vairas.

Pasak „Regitros“ atstovų, egzaminuotojai stebi, kaip būsimasis vairuotojas valdo automobilį, kaip jis orientuojasi gatvėje eismo metu, kaip laikosi Kelių eismo taisyklių.

Apeliacijų lašas jūroje

Praėjusiais metais „Regitroje“ visoje Lietuvoje laikyta beveik 130 tūkst. praktikos egzaminų, pateiktos ir išnagrinėtos 125 apeliacijos bei priimti sprendimai anuliuoti 11 egzamino rezultatų.

Egzamino rezultatai paprastai anuliuojami dėl pasitaikančių dviprasmiškumų: kai iš vaizdo įrašo sudėtinga įvertinti situaciją. Vertintojai gali anuliuoti egzamino rezultatą ir leisti pakartotinai nemokamai laikyti egzaminą, grąžinti už egzaminą sumokėtą įmoką arba palikti galioti egzamino rezultatą.

Jei egzaminą laikiusiam asmeniui kyla papildomų klausimų, rekomenduojama per vieną darbo dieną nuo egzamino laikymo kreiptis į padalinį, kuriame buvo egzaminuojamas, ir kartu su specialistu peržiūrėti bei aptarti vaizdo įrašą. Per tris darbo dienas galima pateikti apeliaciją, kurią išnagrinės specialiai sudaryta komisija.

FAKTAI

2019 m. B kategorijos praktikos vairavimo egzaminą Lietuvoje pirmą kartą laikė apie 32,1 tūkst. asmenų, iš jų Panevėžyje – apie 2,4 tūkst.

Iš pirmo karto egzaminą Lietuvoje išlaikė 35 proc. Panevėžyje – 33 proc.

Teorijos egzaminas išlaikomas vidutiniškai iš pirmo karto, o praktikos – iš dviejų kartų.

Exit mobile version