Jau savaitę galiojantis reikalavimas turėti galimybių pasą ar jam prilygintą dokumentą vis dar kelia sumaištį.
Vieni socialiniuose tinkluose pasakoja, kaip bando neteisėtai prasmukti į prekybos centrus, kiti guodžiasi, kad net ir turėdami galiojantį dokumentą lieka neįleisti.
Taip nutiko ir panevėžietei Beatai, trečiadienio rytą su vyru užsukusiems apsipirkti į „Senukų“ prekybos centrą. Sutuoktiniai nemaloniai nustebo, kai apsaugos darbuotojai pareiškė jų neįleisiantys.
Europinis netiko
Pasak Beatos, kad būtų patogiau, abu yra atsisiuntę Europos Sąjungos skaitmeninius COVID pažymėjimus, suteikiančius galimybę keliauti į ES šalis. Iki šiol jiedu be problemų jį pateikę įeidavo į galimybių paso reikalaujančius prekybos centrus. Dėl viso pikto, šeima pažymėjimus turi ir atsispausdinusi. Sutuoktiniams nebuvo jokių įtarimų, kad turėdami galiojantį dokumentą bus išprašyti lauk.
Beata pasakoja, kad „Senukuose“ prie įėjimo dirbanti apsaugos darbuotoja skeneriu negalėjo nuskaityti jų telefonuose pateiktų ES skaitmeninių COVID pažymėjimų. Šeimos nuostabai, netiko ir atspausdinti popieriniai.
„Parodėme popierinius pažymėjimus, siūliau ir asmens dokumentą pažiūrėti, bet vis tiek neįleido nei manęs, nei vyro. Motyvas: mus stebi valdžia, mes negalime įleisti. Nenuskaito to europinio paso ir neįleidžia. Viskas“, – stebėjosi Beata.
Ji matė, kad eilėje buvo ir daugiau žmonių, turinčių tokius pažymėjimus. Kaip spėjo, šie taip pat galėjo nepatekti į prekybos centrą.
„Ko gero, tai „Senukų“ apsauginių problema: arba nemoka nuskaityti, arba kažkokie techniniai dalykai“, – svarstė panevėžietė.
Moteris juokauja, kad po tokio nuotykio atsirado proga išsiimti ir galimybių pasą – tikisi, kad su juo tikrai pateks ten, kur reikia.
Turi teisę skųstis
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) Vilniaus departamento specialistė Justina Petravičienė tvirtina, kad pirkėjai, turintys ES skaitmeninį COVID pažymėjimą, privalo būti įleisti į visas vietas, kuriose reikalaujama galimybių paso.
Pagal Vyriausybės nutarimą ir operacijų vadovo sprendimą yra patvirtinti tam tikri atitikties dokumentai, prilyginti galimybių pasui. Tarp jų – ir ES skaitmeninis COVID pažymėjimas. Be to, numatyta, kad gali būti pateikiamas tiek popierinis variantas, tiek ir mobiliajame įrenginyje. Abiem atvejais apsauga, be šio dokumento, gali paprašyti pateikti ir asmens tapatybę įrodantį dokumentą.
NVSC Panevėžio departamento direktorius Eugenijus Vilčinskas, išgirdęs, į kokią situaciją pateko panevėžiečiai, sako, kad net diskusijų negali būti: europinis pažymėjimas galioja įeinant į parduotuvę – kaip ir galimybių pasas.
„Pilietis turi teisę skųstis. Nežinau, kas tokį skundą nagrinėtų, bet administracija yra atsakinga. Turint tokį dokumentą privalo įleisti“, – teigė E. Vilčinskas.
Atsiprašo dėl trikdžių
Paprašius situaciją, į kurią pateko panevėžiečiai, pakomentuoti „Kesko Senukai Lithuania“, įmonės rinkodaros direktorės Elonos Uckutės atsiųstame atsakyme teigiama, kad prekybos tinklas laikosi visų Vyriausybės nustatytų ribojimų, įsigaliojusių nuo rugsėjo 13 dienos.
„Atsakingai tikriname klientų galimybių pasus bei kitus jam prilygstančius dokumentus ir nuoširdžiai apgailestaujame, jei, nuskenavus QR kodą, dėl sisteminių trikdžių yra rodoma, kad sertifikatas negalioja. Dedame visas pastangas, jog naujųjų pandemijos valdymo reikalavimų įgyvendinimas nesudarytų nepatogumų mūsų klientams“, – teigė E. Uckutė.