Site icon sekunde.lt

Šią vasarą – dar daugiau vandens pramogų

Pastaraisiais metais Kauno rajone sparčiai ilgėjo dviračių takai, gausėjo juos išmėginančių dviratininkų skaičius. Regis, netrukus turizmo sezono akcentai nuo žemės persikels ant vandens. Šiemet pakaunėje atidaromas naujas laivo maršrutas į Kadagių slėnį, o Kulautuvoje – vandenlenčių ir vandens pramogų parkas. Tiems, kurie lieka ištikimi dviračiams, į kitą Nemuno pusę persikelti padės ne tik senasis keltas Vilkijoje, bet ir naujas ties Zapyškiu.

Idėją pamėtėjo mojuojantys turistai

„Šiltuoju sezonu kiekvieną sekmadienį plaukiame į Birštoną ir kiekvieną kartą Kadagių slėnyje matome nemažą pulką mums mojuojančių žmonių. Nusprendėme, kad verta sukurti naują reisą iki Arlaviškių. Jis vadinsis „Kaunas–Kadagių slėnis–Kaunas“: praplauksime pro Kruonio hidroakumuliacinę elektrinę, o atgal grįšime pro kitą pusę – senąja Nemuno vaga pro Dovainonis, Kapitoniškes, todėl keliautojai galės pamatyti daugiau gražių vaizdų“, – pasakojo laivo kapitonas Rimantas Mažukna.

„Algirdas“ naujam maršrutui techniškai parengtas, nudažytas, belieka laukti sezono atidarymo. Jis Kauno mariose startuos gegužės 13 dieną. Net jei geri orai nusistovi anksčiau, tradicija pradėti sezoną šiuo metu nesikeičia jau 16 metų. „Mieste atšyla greičiau, o ant vandens kartais ir gegužės pabaigoje dar būna šalta. Kauno marios – nemažas vandens masyvas ir veikia kaip šaldytuvas“, – aiškino R.Mažukna. Paskutinis reisas į Kadagių slėnį numatytas rugsėjo 9 dieną.

Planuojama, kad nuo minėtos datos laivas iš Kauno marių prieplaukos kiekvieną šeštadienį pajudės 10 val. ryto. Nors laive „Algirdas“ telpa apie 150 keleivių, numatoma plukdyti apie 105 asmenis. Taip būtų užtikrinamas keleivių komfortas. Kelionės metu bus galima įsigyti užkandžių ir gaiviųjų gėrimų, pasinaudoti tualetu.

Į Kadagių slėnį – 16 reisų

Numatyta, kad pasigrožėti Arlaviškėse esančiu Kadagių slėniu turistams turėtų užtekti valandos. „Manome, kad tai optimalus variantas norintiems pasivaikščioti, nusifotografuoti ar paiškylauti. Jei matysime, kad keleiviams tiek laiko neužtenka, trukmę pratęsime“, – naujo maršruto ypatumus pristatė kapitonas. Šiuo metu planuojama, kad visa kelionė truks apie 4 val. 30 min. Iš viso pavasario–vasaros sezonu numatoma suorganizuoti 16 reisų.

Primename, kad pernai Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba rinko lankytojų mėgstamiausius pažintinius takus. Socialiniame tinkle „Facebook“ Arlaviškių botaninio draustinio, paprastai vadinamo Kadagių slėniu, takas pripažintas gražiausiu.

„Tikimės, kad žmonėms ši atrakcija patiks. Pajudėjus iš Kauno prieplaukos šiuo maršrutu, vienas gražiausių atsiveriančių vaizdų – Pažaislio vienuolynas. Toliau žvilgsnį patraukia Vieškūnų piliakalnis, jei vyksta – burinių laivų regatos, nuspalvinančios visas Kauno marias. Tai išties nepakartojamas reginys. Savo grožiu keri atodangos, įlankos, Kruonio hidroakumuliacinės elektrinės panorama“, – vardijo R.Mažukna.

Grįždami atgal keleiviai pamatys vienas aukščiausių – Dovainonių – atodangas, iškilusias daugiau kaip 40 m virš vandens lygio, Kapitoniškių, Rumšiškių gyvenvietes, Žiežmarius. Į Kadagių slėnį nusprendę nukakti laivu turės galimybę ne tik grožėtis įspūdingais vaizdais, bet ir pasiklausyti įdomių pasakojimų apie marių atsiradimą ir jų dugne slypinčias gyvenvietes.

Pradės anksčiau ir turės konkurentą

Vilkijoje veikiančiam vieninteliam šalyje per upę keliančiam keltui „Vilkynė“, šis sezonas bus jau 16-asis. Šiemet jis turės konkurentą – norintys persikelti į kitą Nemuno pusę tai galės padaryti ne tik Lietuvos Šveicarija vadinamame miestelyje, bet ir ties Zapyškiu.

Paklaustas, koks buvo pernykštis sezonas, „Vilkynės“ kelto kapitonas Paulius Chadaravičius tvirtino: „Nei geresnis, nei blogesnis už ankstesnius, keleivių srautas yra nusistovėjęs, kartais jam įtakos šiek tiek turi orai.“

„Vilkynė“, kelianti keleivius ir transporto priemones tarp Vilkijos (Kauno r.) ir Pavilkijo (Šakių r.), sezoną pradės balandžio viduryje, kone mėnesiu anksčiau, nei bus paskelbtas Kauno rajono turizmo sezonas, ir baigs lapkričio 6 dieną.

„Pavasarį žmonės būna aktyvesni, važiuoja į sodus, į gamtą, o rudenį aptingsta, todėl dirbti po minėtos datos jau būtų nuostolinga“, – neslėpė P.Chadaravičius.

Tiesa, paskutinis metų reisas paprastai būna ne per Nemuną, o aukštyn juo į laivų taisyklą. „Vilkynę“ savininkams tenka kasmet remontuoti, dažyti. Šešioliktąjį sezoną ši vandens transporto priemonė pradės su kapitališkai suremontuotu varikliu, perdarytu karterio velenu.

Į keltą telpa 7–8 lengvieji automobiliai, jo keliamoji galia – 40 tonų. Kapitonas pabrėžė, kad kelerius metus perkeliamų automobilių skaičius beveik nesikeičia, o dviratininkų ir jų dviračių transporto priemonių vis daugėja.

„Jau kokius trejus metus žmonės pamišę dėl sporto, per šį laikotarpį labai padaugėjo keltuvo paslaugomis besinaudojančių dviratininkų. Yra tokių, kurie atvažiuoja kas savaitę ar net pora kartų per ją, galima sakyti, kad turime nuolatinių klientų. Dviračių tako įrengimas labai pasiteisino, šiek tiek pagyvino mūsų verslą“, – sakė P.Chadaravičius.

Pernai Noreikiškėse atidarytas vandenlenčių parkas „Dock7“ sulaukė didelio susidomėjimo, o šiemet ši atrakcija bus plėtojama Kulautuvoje. Čia veiks inventoriaus nuoma, kempingas, atsiras galimybė rengti varžybas, organizuoti sporto renginius.

Kauno rajono turizmo sezonas oficialiai prasidės gegužės 13 d.

Taigi naujas turizmo sezonas pakaunėje neabejotinai sūpuosis ant vandens.

Komentaras

Valerijus Makūnas, Kauno rajono savivaldybės meras:

Per Kauno rajoną teka didžiausios ir vaizdingiausios Lietuvos upės – Nemunas, Neris, Nevėžis, Dubysa, Jiesia, turime įspūdingas Kauno marias, todėl reikėtų kuo geriau išnaudoti šį turtą.

Gimiau ir užaugau Zapyškyje, prie Nemuno, mano senelis buvo profesionalus žvejys. Laivai – neatsiejama miestelio gyvenimo dalis. Vadovaujami mokytojo Stasio Žurausko, kūrėme laivų modelius, Zapyškio mokykla buvo daugkartinė respublikinių laivų modelių varžybų nugalėtoja ir prizininkė.

Dirbdamas savivaldoje nuolat galvoju, kaip geriau panaudoti upes žmonių laisvalaikiui, turizmui.

Jau daug metų kartu su Kauno miesto savivaldybe remiame turistinį laivo „Tolstojus“ maršrutą iš Kauno į Kulautuvą. Vis labiau populiarėja plaukiojimas plokščiadugniais laiveliais Nevėžyje. Svarstome galimybes įrengti mažųjų laivų uostą ties Šilelio kaimu arba Kačerginėje.

Vis dar nepraranda populiarumo unikalus Vilkijos upių keltas. Abiejose Nemuno pusėse besidriekiantys dviračių takai taip pat vilioja šimtus aktyvaus poilsio mėgėjų. Esu įsitikinęs, kad jų bus kelis kartus daugiau, kai atsiras jungtis per Nemuną ties Zapyškiu ir Kulautuva.

Maksimalus tikslas – lynų keltuvas. Tačiau tai brangus įrenginys, todėl, kol gausime pakankamai lėšų, ieškome pigesnių alternatyvų. Viena jų – paprastas vandens keltas, kuriuo galėtų persikelti dviratininkai ir pėstieji.

Su kapitonu R.Mažukna ir projektų vadovu Mindaugu Žiedeliu aptarėme galimybes tokį keltą išmėginti jau šį pavasarį, galbūt per Zapyškio aitvarų festivalį.

Nuoširdžiai džiaugiuosi, kad šie du vyrai ryžosi plukdyti poilsiautojus ir Kauno mariose. Jau nuo gegužės 13 d. kiekvieną šeštadienį laivu bus galima pasiekti Arlaviškių Kadagių slėnį, kuriame įrengtas vaizdingiausias Lietuvoje pažintinis takas.

Vasarą Kauno mariose planuojama surengti prestižinį vandens formulių F2 čempionatą.

Džiugina vis gausėjantys baidarininkų srautai Nevėžyje, Jiesioje, Dubysoje, Nemune. Baidares ir vikingų valtis esame ne kartą išmėginę ir su savivaldybės darbuotojų šeimomis. Toks laisvalaikis jau tapo tradicija.

Visiems „Savaitraščio Kaunui“ skaitytojams taip pat linkiu atsigręžti į upes – buvimas prie vandens ir ant vandens grūdina sveikatą, pakelia nuotaką, suartina mus.

Exit mobile version