Site icon sekunde.lt

Panevėžys bandys susigrąžinti žaliąsias rodykles

Panevėžys Susisiekimo ministerijai teiks penkiolika sankryžų, į kurias norėtų sugrąžinti lenteles su žaliosiomis rodyklėmis. I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr.

 

Panevėžio savivaldybė lenteles su žaliosiomis rodyklėmis, leidžiančiomis sukti į dešinę, norėtų grąžinti į penkiolika sankryžų, dar keturiose planuoja įrengti papildomas šviesoforų sekcijas arba perprogramuoti valdiklius.

Tokį siūlymą Savivaldybė ketina pateikti Transporto kompetencijų agentūrai, pavaldžiai Susisiekimo ministerijai.

Panevėžio savivaldybės administracijos direktoriaus Tomo Juknos teigimu, gavus patvirtinimą, turėtų būti skelbiami viešieji pirkimai lentelėms įrengti, o vienos tokios gamyba ir pakabinimas atsieitų preliminariai kelias dešimtis eurų.

Grįš prie senos tvarkos

T. Juknos teigimu, vietoje nuimtų žaliųjų rodyklių dviejose – Molainių ir Nemuno bei J. Janonio ir Pušaloto gatvių sankryžose planuojama įrengti papildomas šviesoforų sekcijas sukantiems į dešinę. Dar dviejose sankryžose – Nemuno ir Ramygalos bei Beržų ir Ramygalos gatvių – ketinama perprogramuoti šviesoforus.

Grąžinti prie šviesoforų kabėjusias lenteles su rodyklėmis į dešinę ketinama Panevėžio centre – J. Basanavičiaus gatvėje.

„Kadangi kitais metais čia numatyta rekonstruoti penkis šviesoforus, dabar investuoti į šviesoforų sekcijų įrengimą būtų neracionalu. Susisiekimo ministerijos prašysime miesto centrinėje dalyje leisti grąžinti žaliąsias rodykles ten, kur jos buvo, bei dar dešimtyje kitų sankryžų“, – teigė T. Jukna.

Laikina išeitis

Pasak direktoriaus, kol kas negalima nustatyti termino, per kurį rodyklės vėl bus užkabintos.

Savivaldybės paruoštą sankryžų schemą ir prašymą dėl nuimtų lentelių grąžinimo pagrindžiančią medžiagą vertins Susisiekimo ministerijai pavaldi, prieš metus įsteigta Transporto kompetencijų agentūra.

„Jei savivaldybėms būtų leidžiama savo nuožiūra vėl pakabinti lenteles vietoj nuimtųjų, procesas vyktų sparčiau. Dabar, kai visi miestai agentūrai nusiųs derinti schemas, nežinia, kiek tai užtruks“, – mano T. Jukna.

Anot jo, sulaukus patvirtinimo, teks organizuoti viešuosius pirkimus lentelėms su rodyklėmis pagaminti ir pakabinti. Skaičiuojama, kad viena tokia galėtų atsieiti apie kelias dešimtis eurų. Modernesnės eismo reguliavimo priemonės – vienos sekcijos prie šviesoforo įrengimas gali kainuoti preliminariai nuo 1000 iki 1500 eurų, priklausomai nuo darbų sudėtingumo.

Vis dėlto, direktoriaus nuomone, lentelės su žaliosiomis rodyklėmis būtų tik laikinas sprendimas, padėsiantis išvengti spūsčių sankryžose. Mat įregistruotame šviesoforų įrengimo taisyklių projekte numatoma, kad įrengiant naujus šviesoforus arba juos rekonstruojant tokių rodyklių privalo nelikti.

„Linkstama prie to, kad ateityje žalių lentelių neliks nė vienoje sankryžoje“, – teigia T. Jukna.

Miestai sujudo

Žygius dėl lentelių pradėjo ir kiti šalies miestai.

Vilniaus savivaldybė skelbia Susisiekimo ministerijai jau pateikusi 24 sankryžų, kuriuose siūloma grąžinti žaliąsias rodykles, sąrašą. Klaipėdoje tokių sankryžų – 18, Kauno savivaldybė dar renka informaciją, kur rodykles reikėtų sugrąžinti.

Dešinįjį posūkį leidžiančių rodyklių Lietuvos sankryžose neliko nuo sausio 1-osios, tačiau didžiųjų miestų savivaldybės sako, kad tokia reforma tik padidino eismo spūstis, o sprendimo nauda yra abejotina.

Vyriausybė sausio 8-ąją visam laikui leido grąžinti dešinįjį posūkį automobiliams leidžiančias vadinamąsias žaliąsias rodykles sankryžose.

Žaliosios rodyklės dešinįjį posūkį automobiliams, kaip ir anksčiau, leis esant raudonam šviesoforo signalui, prieš tai sustojus prie sankryžos ir įsitikinus, kad tai netrukdys pėsčiųjų saugumui, kitų transporto priemonių eismui.

Exit mobile version