Site icon sekunde.lt

Kelionė į miestą kaip loterija

 

Panevėžio rajono savivaldybės pažadas iš kelių išguiti ratuotas senienas atsisuko ne tik prieš senuosius vežėjus, bet ir keleivius. Šie, susiruošę į miestą, negali būti ramūs, kad tikrai jį ir pasieks arba iš jo sėkmingai sugrįš, mat vos keliolikos sėdimų vietų maršrutiniai autobusai atsisako vežti stovinčius keleivius. Savivaldybė tvirtina ieškosianti sprendimų, jei pasipils į autobusus netilpusiųjų skundai.

Velžietė Auksė baiminasi, kad nors miestas vos už penkių kilometrų, vien dėl susisiekimo problemų jai gali tekti ieškotis kito darbo. Tokius nuogąstavimus sukėlė žinia, kad maršrutinių autobusų vairuotojai nebestos stotelėse paimti keleivių, jei transporto priemonėje visos sėdimos vietos bus užimtos.

Auksė pasakoja dėl tos priežasties pirmadienį tik per plauką laiku atvažiavusi į darbą.

„Velžyje, stotelėje viena laukiau autobuso. Labai nustebau, kai pamačiau, kad jis važiuoja pro šalį. Galvojau, jog nebesustos. Visgi sustojo, bet vairuotojas atskaitė moralą, kad paskutinį kartą ima keleivį nesant laisvų sėdimų vietų. Iš tiesų visos sėdynės buvo užimtos. Buvau vienintelė stovinti“, – pasakojo keleivė.

Važinėjo stovėdami

Auksės teigimu, Velžyje, 9.28 val. maršruto dažniausiai laukia būrys keleivių. Retas atvejis, kai autobusas atvažiuoja apytuštis. Velžiečiams paprastai iki miesto tenka važiuoti stovint.

„Suprantu, kad vairuotojas negali vežti stovinčių keleivių. Autobusas tam nepritaikytas, jame netgi turėklų nėra. Bet ką daryti žmonėms? Ateini į stotelę susiruošęs į miestą ir nežinai, sustos autobusas ar ne, tilpsi į jį ar kulniuosi atgal namo“, – piktinosi velžietė.

Kitas autobusas iš Velžio į miestą veža po 20-ies minučių. Anot Auksės, šiltuoju sezonu galima rizikuoti laukti, bet būtų nežmoniška žiemą versti keleivius kęsti šaltį dargi nesant garantijų, kad ir atvažiavusiame autobuse vėl nebus visos sėdynės užimtos.

„Sunku suvokti, kad šiais laikais gali būti sudėtinga iš Velžio maršrutiniu autobusu pasiekti miestą. Man darbas prasideda 10 val. Nežinau, kaip paaiškinčiau darbdaviui, kad pavėlavau, nes netilpau į 17-os sėdimų vietų autobusą“, – sako nuolatinė keleivė.

Kaimo žmonės negali būti ramūs, kad nebus palikti mieste, mat vos keliolikos sėdimų vietų maršrutinių autobusų vairuotojai atsisako vežti stovinčius keleivius. M. Garucko nuotr.

Kodėl į rajoną negali kursuoti didesnis autobusas, pritaikytas ir stovintiesiems, jai nesuprantama. Juolab kad Velžio kryptimi nuo seno važinėja nemažas būrys žmonių. Pasak Auksės, senieji vežėjai, po Savivaldybės paskelbto konkurso turėję pasitraukti iš rinkos, veždavo kur kas didesniais autobusais.

„Senasis buvo irgi, rodosi, 17-os sėdimų vietų, bet jame buvo nurodyta, kad yra ir 10 stovimų“, – tvirtino velžietė.

Dar blogiau, anot jos, jei pasirodys, kad perpildytas vakarinis paskutinio maršruto autobusas.

„Ar netilpusiems atsisėsti teks namo į kaimus važiuoti taksi?“ – klausia Auksė.

Didesnių nereikalavo

Vietoje buvusių 7-ių įmonių nuo praėjusių metų gruodžio į kaimus žmones vežioja rajono Savivaldybės konkursus laimėjusios dvi naujos – Vilniaus „Transporto centras“, Šiaulių „Ridvija“ – bei dvi jau daug metų aptarnaujančios rajoną – Panevėžio autobusų parkas ir privati bendrovė „Autovelda“.

Velžio kryptimi keleivius vežančio „Transporto centro“ direktorius Igoris Fedorivas sutinka, kad keleiviams gali iškilti sunkumų, tačiau, anot jo, dėl tokių nesklandumų atsakomybę turėtų prisiimti konkursą organizavusi Savivaldybė. Mat jos konkurso sąlygose buvo nurodytas reikalaujamas tik sėdimų vietų skaičius.

„Mes konkurse dalyvavome ir laimėjome su autobusais, atitikusiais Savivaldybės pateiktą techninę specifikaciją. Jei nėra įrengtų stovimų vietų, mes ir negalime vežti stovinčių keleivių. Savivaldybei šito net nereikėjo“, – aiškino I. Fedorivas.

Anot jo, „Transporto centro“ 12-oje autobusų, vežančių keleivius į rajoną, tik dviejuose yra ir stovimų vietos. Kituose gali būti vežami tik sėdintys keleiviai.

Kad į autobusą netilpę rajono žmonės neliktų it musę kandę, vežėjo atstovas mato vienintelę išeitį – Savivaldybei keisti važiavimo grafikus.

„Iki šiol man vairuotojai net nebuvo iškėlę problemos, kad veža ir stovinčius keleivius. Jie net neturi teisės to daryti. Mes sutiktume dažniau vežti, bet Savivaldybė turi koreguoti grafiką“, – aiškino I. Fedorivas.

Suskaičiavo maršrutus

Skundų iš Velžio pripažįsta jau sulaukusi ir pati rajono Savivaldybė. Praėjusią savaitę administracija specialiai skaičiavo maršrutus šia kryptimi ir padarė išvadą, kad autobusai ir taip važinėja gana dažnai.

Administracijos direktoriaus Eugenijaus Lunskio teigimu, iki antrojo Velžio būna 137 reisai per savaitę iki pirmojo – 273 reisai.

„Maršrutų dažnumas iš tiesų yra didelis, bet jei problema aštrės, tarsimės su vežėju ir žiūrėsime, ką toliau daryti“, – tvirtino direktorius.

Exit mobile version