Site icon sekunde.lt

Kaimo žmonės šaukiasi stojančio autobuso

Iš Panevėžio 17.40 valandą išvykę keleiviniu autobusu, kad pasiektų Paliūniškį, Pagiegalą, Karsakiškį, žmonės privalo pirkti bilietą iki Subačiaus. P. Židonio nuotr.

Po pandemijos kaimą nuo miesto gerokai atskyrė sumažinti keleivinių autobusų reisai, bet prie to prisidėjo dar ir nestojantieji tarpinėse stotelėse.

Kaip akibrokštą ir akivaizdžiai rodomą panieką keleiviai įvardija faktą, kai iš Panevėžio į Kupiškį išvykstantis autobusas nestoja Panevėžio rajone. Aplenkęs net 12-a Panevėžio rajone esančių stotelių, autobusas sustoja tik Subačiuje.
„Labai prašant, stabtelėja man reikalingoje Pagiegalos stotelėje. Tačiau kad ten sustotų, privalau pirkti bilietą iki pat Subačiaus ir papildomai sumokėti 1,3 euro“, – stebisi tarp Paliūniškio ir Karsakiškio esančioje Startų sodininkų bendrijoje gyvenanti Snieguolė.
Anot jos, paradoksas, kad šiais laikais, kai tiek kalbama apie ekologiją, tvarumą, žmonės raginami daugiau naudotis viešuoju transportu, realybė visai kitokia.

Važiuoji trumpai, moki daug

Karsakiškio seniūnijos Startų soduose įsikūrusi, o Panevėžyje dirbanti Snieguolė pasakoja, kad atvykti į darbą problemų neturinti, mat iš Kupiškio važiuojantis autobusas ją paima tarpinėje Pagiegalos stotelėje.
O po darbo parsigauti namo patogiausiu autobusu, iš Panevėžio išvykstančiu 17.40 valandą, jau galvos skausmas.
„Autobusas nestoja nė vienoje stotelėje Panevėžio rajone. Kad išlipčiau Pagiegaloje, privalau pirkti bilietą iki Kupiškio rajone esančio Subačiaus“, – pasakoja moteris.
Anot jos, važiuojant kitais autobusais, pasiekti Pagiegalą kainuoja pusantro euro. Važiuojant šituo, už bilietą iki Subačiaus privalu susimokėti 2,8 euro.
„Yra iš Panevėžio į Kupiškio pusę dar keli autobusai, tie stoja tarpinėse stotelėse. Bet vienas jų išvyksta prieš penktą vakaro, kol dar nesibaigusi darbo diena. Dar vienas išvažiuoja prieš septintą vakaro. Po darbo tiek laukti labai ilgai“, – teigė Snieguolė.
Ji išsiaiškinusi, kad nestojantis autobusas priklauso privačiai įmonei, neseniai laimėjusiai keleivių vežimo konkursą.
Snieguolė pabrėžė, kad problema iškilo toli gražu ne jai vienai. Kad autobusas stotų tarpinėse stotelėse, pageidauja ir kitų Panevėžio rajono kaimų gyventojai, to nori sodininkai.

Dviejų savivaldybių reikalas

Panevėžio autobusų parko direktorius Arnoldas Gražys teigė, kad minimas 17.40 valandą iš Panevėžio išvykstantis autobusas priklauso įmonei, laimėjusiai Kupiškio rajono savivaldybės skelbtą viešąjį keleivių vežimo konkursą.
Anot A. Gražio, tai nebuvo naujas konkursas, ta pati įmonė šiuo maršrutu keleivius vežiojo ir praėjusiais metais.
Direktorius svarstė, kad stotelės nuo Panevėžio iki Subačiaus, o jų pakelėje – net dvylika, į vežėjo maršrutą greičiausiai neįtrauktos dėl to, kad nebuvo poreikio, nes jose nei išlipa, nei įlipa keleivių. Bent į Panevėžio autobusų parko administraciją dėl šios problemos, anot jo, žmonės nesikreipė.
A. Gražio nuomone, keliama problema yra išsprendžiama, o spręsti ją turėtų keleivių vežimo sutartį sudariusios Panevėžio ir Kupiškio rajonų savivaldybės.

Įžvelgia konkurenciją

Kupiškio autobusų parkui vadovaujantis Virginijus Braknys patikslino, kad 17.40 valandą keleivius iš Panevėžio išveža ir į Kupiškį atveža Panevėžio įmonės „Eisturas“ autobusas. Ši bendrovė laimėjo Kupiškio rajono savivaldybės skelbtą keleivių vežimo šiuo maršrutu konkursą.
„Gerai žinau ir tai, kad ir ankstesnio konkurso laimėtojai, vežę žmonės šiuo maršrutu, Panevėžio rajone nestodavo“, – teigė V. Braknys.
Jis sako galintis tik spėti, kodėl vienai savivaldybei tarnaujantis autobusas nestoja kitos teritorijoje. Kupiškio autobusų parko direktoriaus teigimu, tokių trukdžių gali rastis dėl konkurencijos tarp vežėjų. O kad Panevėžio rajono gyventojai tikrai nepatenkinti tokia tvarka, V. Braknys sako irgi žinantis.
Direktorius tvirtino, kad norintieji stojančio autobuso žmonės turėtų rašyti prašymą Panevėžio rajono savivaldybei, šioji tartųsi su Kupiškio rajono valdžia ir reikalas turėtų būti išspręstas.

Laukia sąrašo

Kupiškio rajono savivaldybės administracijos direktorius Arūnas Valintėlis prisipažino, kad apie nestojantį autobusą išgirdo tik dabar iš korespondentės. Kadangi problemą kelią Panevėžio rajono gyventojai, jis patarė ją pirmiausia išsakyti savo valdžiai.
„Siūlyčiau klausimą pateikti raštu, o tada jau mes, savivaldybių atstovai, aiškinsimės ir spręsime“, – kalbėjo A. Valintėlis.
Panevėžio rajono savivaldybės Ekonomikos ir turto valdymo skyriaus vedėja Aldona Čiegytė pripažino, jog dėl galimybės sustoti Panevėžio rajone esančiose keleivinio transporto stotelėse į ją yra telefonu kreipęsis pats vežėjas.
Šio paprašyta nurodyti, kokiose stotelėse stotų žmones vežantis autobusas, vėliau klausimas būtų sprendžiamas aukštesniu lygiu.
„Stotelių sąrašo vis dar laukiu“, – patvirtino vedėja.

Nedirbs biurokratinio darbo

17.40 valandą iš Panevėžio į Kupiškį autobusą išleidžiančios Panevėžyje įkurtos bendrovės „Eisturas“ vadovas Modestas Eisenas patikino, kad pagrindinė jo pareiga – tarnauti Kupiškio rajono žmonėms.
Pasak vežėjo, kupiškėnai autobusų grafiku patenkinti, jį patį irgi tenkina ir maršrutas, ir jame esančių stotelių skaičius.
M. Eisenas neslepia iš vairuotojų girdėjęs, jog panevėžiečiai norėtų, kad autobusas stotų ir Panevėžio rajone, dėl to skambinęs į Panevėžio rajono savivaldybę.
„Paskambinęs išgirdau, kad grafikus turėčiau suderinti su Kupiškio rajono savivaldybe, tada kreiptis į Panevėžio rajoną. Nutariau, kad tokių klausimų sprendimas turėtų būti ne mano, o valdininkų darbas“, – kodėl nesiėmė biurokratinių reikalų, paaiškino M. Eisenas.
Tad tiems, kam reikia atkarpoje tarp Panevėžio ir Subačiaus stojančio autobuso, teks patiems rašyti raštus Panevėžio savivaldybės administracijai.
Ne pro šalį tuo pačiu klausimu kreiptis ir į Kupiškio rajono savivaldybę. Klausimai bus apsvarstyti, o koks atsakymas lauks – kada nors paaiškės.

 

Exit mobile version