Site icon sekunde.lt

Gatvę vaduos nuo spūsčių

Nuo automobilių dūstanti A. Jakšto gatvė jau netrukus turėtų sulaukti savo renesanso. Panevėžiečiai ilgą laiką buvo maitinami pažadais šioje vietoje įrengti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę ir taip išspręsti transporto statymo klausimą, tačiau tai ir liko tuščiomis kalbomis.

V. Bulaičio nuotr.

Nuo automobilių dūstanti A. Jakšto gatvė jau netrukus turėtų sulaukti savo renesanso.

Panevėžiečiai ilgą laiką buvo maitinami pažadais šioje vietoje įrengti požeminę automobilių stovėjimo aikštelę ir taip išspręsti transporto statymo klausimą, tačiau tai ir liko tuščiomis kalbomis.

Laukia permainos

Kaip suvaldyti automobilių srautus A. Jakšto gatvėje, sprendimų buvo ieškoma gerą dešimtmetį. Grandioziniams projektams su požeminėmis kelių tūkstančių vietų automobilių stovėjimo aikštelėmis miesto biudžete vis neatsirasdavo lėšų, o tokiems infrastruktūros darbams paramos iš europinių fondų nebuvo galima tikėtis. Visgi buvo rastas saliamoniškas sprendimas, kuris jau netrukus gerokai pakeis vieną labiausiai apkrautų miesto gatvių.

Kaip „Sekundei“ teigė Panevėžio miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Darius Linkonas, jau birželio pradžioje bus pasirašyta sutartis su A. Jakšto gatvės rekonstrukcijos projekto konkursą laimėjusia įmone ir, jeigu niekas neapskųs konkurso rezultatų, realūs darbai turėtų prasidėti po mėnesio.

Planuojama atnaujinti visą A. Jakšto gatvę – nuo pat sankirtos su Smėlynės iki Stoties gatvės. Palei visą Nevėžio krantinę bus įrengti techniniai šaligatviai automobiliams statyti, kur leidžia galimybės, jie bus įrengti ir šalia rajono bei Konsultacijų poliklinikų. Užtat nebebus leidžiama automobilių statyti prie R. Sargūno sporto gimnazijos esančioje aikštėje, kur stūkso prieš daugiau nei 40 metų pastatyta ir į saugomų kultūros paveldo vertybių sąrašą įtraukta Kazimiero Kisielio skulptūra „Žemė-motina-taika“, šiuo metu iš visų pusių apstatyta automobiliais. Aikštę kartu su link Smėlynės gatvės vedančiu Maironio taku numatyta rekonstruoti iš URBAN programos, skirtos penkių didžiųjų šalies miestų probleminėms teritorijoms sutvarkyti, lėšų.

„Iš viso bus įrengta 113 vietų, iš kurių 9 – neįgaliųjų automobiliams, – vardijo D. Linkonas. – Tiek, kiek leidžia techninės galimybės, nekertant dabar esančių medžių. Manome, kad bent iš dalies tai išspręs automobilių stovėjimo vietų trūkumo bei saugumo problemą, nes važiuojamoji gatvės dalis bus atlaisvinta nuo transporto priemonių.“

Miesto Savivaldybės administracijos direktorius Rimantas Pauža neslepia, kad prasidėjus gatvės rekonstrukcijai gyventojams teks apsišarvuoti kantrybe. V. BULAIČIO nuotr.

Nepatogumai neišvengiami

Rekonstruojant A. Jakšto gatvę, bus pakeista ir asfalto danga – iš viso apie 1,3 km ruožas, įrengta eismo saugumo priemonių – perėjų, atitvarų. Taip pat sutvarkyti pėsčiųjų bei dviračių takai, įrengta mažosios architektūros elementų: suoliukų, apšvietimas, lietaus kanalizacija. Iš viso šiam projektui numatyta apie 2 mln. eurų – didžioji jų dalis – europinės lėšos. Planuojama, kad rekonstrukcijos darbai bus baigti kitąmet.

Miesto Savivaldybės administracijos direktorius Rimantas Pauža teigė, kad jau netrukus į miesto gydymo įstaigas – Respublikinę Panevėžio ligoninę, Konsultacijų bei rajono poliklinikas skubantys pacientai turėtų planuotis savo kelionę – vykdant rekonstrukcijos darbus teks gerokai ilgiau paieškoti vietos, kur palikti savo transporto priemones, mat dalis ar net visa A. Jakšto gatvė bus uždaryta.

„Natūralu, kad vykstant darbams automobilių judėjimas bus organizuojamas kitomis gatvėmis. Bus keičiama gatvės danga, įrengiami šaligatviai, apšvietimas. Rekonstrukcija rimta, tad gali būti, kad gatve visai nebus galima važiuoti. Teks pakentėti, šiuo atveju nepatogumai neišvengiami“, – sakė R. Pauža.

Pasak administracijos direktoriaus, gatvės rekonstrukcija automobilių stovėjimo vietų trūkumo problemos visu šimtu procentų neišspręs. Tačiau A. Jakšto gatvėje bus gerokai saugiau, be to, bus geresnis ir transporto priemonių pralaidumas.

„Vietų tikrai nepadaugės, rekonstruojant gatvę ji nepailgės. Rekonstrukcijos tikslas – didinti gatvės pralaidumą ir gerinti eismo saugumą, nes dabar automobiliai stovės ne važiuojamojoje gatvės dalyje, o tam skirtose nišose“, – paaiškino R. Pauža.

Rasti vietą automobiliui prie didžiausių gydymo įstaigų – Respublikinės Panevėžio ligoninės, Konsultacijų ar rajono poliklinikų – kone iššūkis, tad vairuotojai nesibodi savo transporto priemonių palikti prie pat saugomų kultūros paveldo vertybių sąrašą įtrauktos skulptūros. V. BULAIČIO nuotr.

Gali tekti susimokėti

Tiesa, jis neatmetė prielaidos, kad po rekonstrukcijos stovėjimo vietų gali ir sumažėti. Jeigu taip atsitiktų, bus imamasi kitų priemonių. Galbūt net svarstoma stovėjimo vietas apmokestinti. Smėlynės gatvės patirtis parodė, kad tai gali būti itin efektyvi priemonė, reguliuojanti automobilių srautus. Nuo tada, kai Smėlynės gatvės atkarpa prie Respublikinės Panevėžio ligoninės buvo apmokestinta, beveik visada galima rasti laisvų vietų automobiliui pasistatyti. Pasak administracijos direktoriaus, simbolinis mokestis už stovėjimą savotiškai drausmina tuos, kurie savo automobilius čia palikdavo visai dienai.

„Nemanau, kad 30 centų labai dideli pinigai atvažiavusiesiems lankyti ligonio. Kam tikrai reikia, susimokės tą simbolinį mokestį, nepatirdami didelės žalos, bet tai padės reguliuoti automobilių srautus. Juk didelė dalis čia dirbančiųjų į darbą gali vykti ne tik nuosavu, bet ir visuomeniniu transportu, pėsčiomis ar dviračiu. Aišku, kol kas dar anksti kalbėti apie stovėjimo vietų apmokestinimą – kai bus problema, bus ir ieškoma sprendimo būdų“, – sakė R. Pauža.

Exit mobile version