Site icon sekunde.lt

Dėl naujos Panevėžio autobusų stoties sukilo ir architektai

Panevėžio architektų taryba stoja už naują autobusų stoties pastatą, o dabartinį siūlo rekonstruoti pritaikant jį kitoms reikmėms. V. Bulaičio nuotr.

Panevėžio autobusų stoties likimas įkaitino ne tik politikus, bet ir architektų bendruomenę.

Miesto Savivaldybės Tarybos posėdžio, kuriame bus teikiama svarstyti projektas dėl dabartinio stoties pastato rekonstrukcijos, išvakarėse Lietuvos architektų sąjungos Panevėžio skyriaus architektūros ir urbanistikos ekspertų taryba išplatino pareiškimą, palaikantį būsimosios naujos stoties viziją.

Jį pasirašę dešimt architektų – ekspertų tarybos narių pareiškė atsiribojantys nuo šią savaitę pasirodžiusio kolegos, tai pačiai tarybai priklausančio architekto Donato Malinausko pasisakymų. D. Malinauskas tvirtino, jog dar prieš porą metų Panevėžio architektūrinės urbanistinės ekspertų tarybos  posėdyje buvo pristatyta architekto Rolando Paleko studijos parengta Panevėžio miesto autobusų stoties ir prieigų sutvarkymo vizija. Esą posėdyje buvo  pritarta tik  pačiam procesui, kad pagaliau bus atnaujintas miesto centras, o  pateiktiems  sprendiniams, kurie matėsi parengtoje vizijoje, išreikšta nemažai  pastabų.  Pakoreguoti  sprendiniai, D. Malinausko teigimu, nebuvo pakartotinai teikti svarstyti architektų tarybai  ir liko neaišku, ar sprendimas autobusų stotį statyti kaip naują atskirą pastatą yra tikrai  tinkamas. D.Malinauskas pateikė dešimt argumentų, kodėl nepritariantis naujo pastato statybai ir iš esmės pertvarkytos stoties vizijai.

Nuo kolegos atsiribojo

Tokiam kolegos pareiškimui atkirtį davę dešimt Panevėžio architektų pareiškė nesutinkantys su D. Malinausko teiginiais, vadina juos klaidinančiais, o jo vieno nuomonė, anot jų,  neatspinti Panevėžio architektų-ekspertų tarybos pozicijos.

„Lietuvos Architektų Sąjungos Panevėžio skyriaus Architektūros ir Urbanistikos Ekspertų Taryboje 2016 m. rugsėjo 8d. buvo svarstyta „Panevėžio autobusų stoties ir gretimų teritorijų sutvarkymo koncepcija“ ir  dauguma svarstyme dalyvavusių AUET narių jai pritarė. 2018m. kovo 20d. buvo svarstytas „ Autobusų stoties teritorijos detalusis planas“.  AUE Tarybos nariai pritarė pateiktiems autobusų stoties teritorijos detaliojo plano sprendiniams. Tai labai svarbūs miestui sprendimai. Kviečiame miesto politikus nestabdyti miesto atsinaujinimo“, – rašoma trečiadienį vakare išplatintame pareiškime, pasirašytame architektų Arvydo Narkevičiaus, Elvyros ir Valdo Klimavičių, Žymanto Lipskio, Gintauto Diržio, Jono Nebilevičiaus, Loretos Paulauskienės, Voldžio Undzėno, Viktoro Skokausko bei Vidmino Stankevičiaus.

Stoties vaizdą keistų iš esmės

Ketvirtadienį Savivaldybės Tarybos posėdyje politikams bus teikiamas tvirtinti sprendimo projektas, pagal kurį būtų leidžiama esamą autobusų stoties pastatą rekonstruoti pakeičiant paskirtį, nieko bendra nebeturinčia su dabartine jo funkcija. Po dabartinės stoties stogu numatyta įkurdinti Turizmo informacijos centrą, Verslo konsultacinį centrą bei erdvę miesto bendruomenėms rinktis. Tokią stoties rekonstrukciją Savivaldybė planuoja atlikti už Europos Sąjungos paramą. Tačiau kad gautų finansavimą, paraišką Centrinei projektų valdymo agentūrai turi suspėti pateikti iki šių metų gruodžio paskutinės dienos.

Naują ir modernų autobusų stoties pastatą, kuriam pritaria miesto architektų taryba, siūloma statyti valstybinės žemės sklype tarp įvažiavimo į dabartinę stotį ir vadinamojo alyvų skverelio. Pastarojo vietoje numatyta įrengti stoties peroną, o dabartinio vietoje, priešais senąjį pastatą – parką.

Šį projektą Savivaldybė planavo išpildyti pasirašiusi sandorį su privačiu investuotoju, tačiau tam paprieštaravus prokurorams, dabar svarstoma naują stotį statyti už miesto biudžeto lėšas. Skaičiuojama, kad tai gali kainuoti apie 700 tūkst.Eur.

Exit mobile version