Site icon sekunde.lt

Bandys derėtis dėl rodyklių

Daugelyje Panevėžio sankryžų nelikus žaliųjų rodyklių, leidžiančių sukti į dešinę net ir degant raudonam šviesoforo signalui, keliose vietose mainais atsiras papildomos šviesoforo sekcijos.

P. Židonio nuotr.

Daugelyje Panevėžio sankryžų nelikus žaliųjų rodyklių, leidžiančių sukti į dešinę net ir degant raudonam šviesoforo signalui, keliose vietose mainais atsiras papildomos šviesoforo sekcijos.

Miesto Savivaldybė rengiasi ir susitikimui su Transporto kompetencijų agentūros atstovais tikėdamasi įtikinti į gatves sugrąžinti dalį rodyklių.

Griežta metodika

Pasikeitus teisės aktų reikalavimams, nuo sausio 1-osios per maždaug savaitę Panevėžiui teko iš sankryžų pašalinti krūvą žaliųjų rodyklių.

Savivaldybė Transporto kompetencijų agentūrai buvo pateikusi derinti sankryžose į dešinę sukti leidžiančių 39-ių rodyklių sąrašą. Iš jų 22-i agentūra nurodė panaikinti.

Tai sukėlė nemenką vairuotojų pasipiktinimą. Savivaldybės atstovai žada dar kalbėtis su agentūra ir prašyti atlikti naują vertinimą.

„Mūsų nuomone, pats miestas, pats turto savininkas turėtų spręsti, kur jam reikia rodyklių, o kur ne, ir atsakyti dėl saugumo.“

T. Jukna

„Mes paanalizavome jų metodiką. Galima pavadinti, kad ji šiek tiek griežtesnė nei pats statybos techninis reglamentas“, – mano Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.

Ruošia argumentus

Administracijos direktorius nesitiki, kad pavyks sugrąžinti visas nuimtas žaliąsias rodykles, tačiau mato ir ginčytinų vietų.

Savivaldybė nusiteikusi argumentuoti, kad kai kuriose sankryžose pralaidumas esant žalioms rodyklėms tikrai buvo geresnis, o visur įrengti papildomas šviesoforo sekcijas, leidžiančias sukti į dešinę, nėra galimybių. Tam prireiktų didelių investicijų, nes iš esmės tektų statyti naujus šviesoforų postus. Negana to, posūkiui į dešinę reikalinga atskira eismo juosta, o tokias įrengti ne visose sankryžose įmanoma.

„Mūsų nuomone, pats miestas, pats turto savininkas turėtų spręsti, kur jam reikia rodyklių, o kur ne, ir atsakyti dėl saugumo“, – mano T. Jukna.

Jo teigimu, žaliosios rodyklės tikrai pagelbėdavo – sumažindavo automobilių kamščius, o ir eismo įvykių dėl rodyklių bent jau nuo 2020 metų neturėta.

Keliose sankryžose, vietoje nuimtos žaliosios rodyklės atsiras papildoma šviesoforo sekcija, leisianti sukti į dešinę. P. Židonio nuotr.

Atsiras kitokios rodyklės

Visgi trijose miesto sankryžose vietoje nuimtųjų žalių rodyklių atsiras papildoma šviesoforo sekcija. Artimiausiu metu rengiamasi skelbti konkursą jų įrengimo rangos darbams pirkti.

Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo Daliaus Vadlugos teigimu, įrengus šviesoforo sekcijas sukantiems į dešinę, eismas palengvės J. Janonio ir Pušaloto gatvių sankryžoje, Klaipėdos ir Vakarinės gatvių sankryžoje sukant iš Vakarinės gatvės nuo Kniaudiškių pusės, taip pat Nemuno ir Molainių gatvių sankryžoje, sukant į Nemuno gatvę. Šios sekcijos leis vairuotojams mažiau stoviniuoti prie šviesoforų.

Laukė šviesoforų rekonstrukcijos

Naikinti žaliąsias rodykles Lietuvoje buvo nuspręsta dar 2014-aisiais, o tokį sprendimą pildyti imtasi 2019-ųjų gruodį.

Jas pašalinti Lietuva buvo įsipareigojusi įgyvendindama Europos Sąjungos reikalavimus. Tąkart gatvėse nelikus žaliųjų rodyklių, miestuose eismą paralyžiavo didžiulės spūstys.

Savivaldybės ėmėsi žygių, kad rodyklės būtų grąžintos.

Kilus chaosui didmiesčiuose, tuometė Vyriausybė nusileido ir dalis nuimtų žaliųjų rodyklių 2020-ųjų pradžioje vėl buvo sumontuotos.

Po tokio sprendimo Panevėžyje rodyklės buvo grąžintos į bene 20 sankryžų.

Pasak D. Vadlugos, sugrąžinus žaliąsias rodykles, nebuvo apibrėžta, iki kada jos turi būti suderintos su agentūra. Tačiau naujasis teisės aktas, priimtas pernai, nustatė konkretų terminą.

„Mes planavome rodykles panaikinti, kai keisime šviesoforus, tad jos ir kabėjo“, – sako vedėjas.

Vairuotojai nebesiskundžia

Panevėžyje šviesoforus prižiūrinčios įmonės „Eismo saugumo sistemos“ direktorius Tomas Smulka sutinka, kad tikrai kyla klausimų, kodėl vienose sankryžose rodykles reikėjo nuimti, o kitose analogiškose leista palikti.

Jo teigimu, nelikus galimybės sukti į dešinę degant raudonam signalui, sankryžos pralaidumas sumažėjo, ypač piko metu.

Nors miesto vairuotojai naująja tvarka nėra patenkinti ir socialiniuose tinkluose aktyviai reiškė pasipiktinimą naująja tvarka, T. Smulka sako skundų šį kartą nesulaukęs.

„Kai rodyklės buvo pirmą kartą nuimtos 2019 metais, sulaukėme didelio skundų srauto. Dabar visi ramesni“, – pažymi įmonės vadovas.

Exit mobile version