Site icon sekunde.lt

Avaringiausios sankryžos virs žiedais

Panevėžyje planuojama dar dvi avaringiausias miesto sankryžas – Klaipėdos ir Nemuno bei Klaipėdos ir Vakarinės gatvių – rekonstruoti į žiedines.

Panevėžio 2022 metų juodųjų dėmių žemėlapio duomenimis, Klaipėdos ir Vakarinės gatvių sankryžoje būta 14 įskaitinių eismo įvykių, per kuriuos sužaloti žmonės. G. KARTANO nuotr.

Panevėžyje planuojama dar dvi avaringiausias miesto sankryžas – Klaipėdos ir Nemuno bei Klaipėdos ir Vakarinės gatvių – rekonstruoti į žiedines.

Dar šį mėnesį, artimiausiame miesto Tarybos posėdyje, politikų bus prašoma leisti Savivaldybės administracijai skelbti viešųjų pirkimų konkursą naujoms žiedinėms sankryžoms suprojektuoti.

Pirma pinigai, paskui – darbai

Savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo pavaduotojas Darius Linkonas skaičiuoja, jog techninių projektų rengimas paprastai užsitęsia nuo 8 mėnesių iki pusantrų metų.

„Norime pradėti projektų pirkimus, kad kitų metų pabaigoje juos jau turėtume su visais reikalingais leidimais ir būtų galima teikti paraišką rangos darbams pirkti“, – planuoja D. Linkonas.

Manoma, kad kiekvieno techninio projekto parengimas labai preliminariai skaičiuojant turėtų kainuoti maždaug po 90 tūkst. eurų, tačiau tiksli kaina paaiškės tik nupirkus tokias paslaugas ir su laimėtojais pasirašius sutartį.

Planuojama, kad realūs sankryžų rekonstrukcijos į žiedines darbai prasidėtų maždaug po poros metų, 2025-aisiais.

Pinigų šioms sankryžoms rekonstruoti valstybės būtų prašoma iš Kelių priežiūros ir plėtros programos.

„Tos juodosios dėmės juda kaip gyvas organizmas. Vienais metais būna vienur, kitais – kitur, bet Klaipėdos ir Vakarinės gatvių sankryža avaringa jau kelerius metus.“

D. Linkonas

Tarp avaringiausiųjų

D. Linkono teigimu, abi planuojamos rekonstruoti sankryžos – vienos judriausių, labai avaringos ir yra miesto juodųjų dėmių sąraše.

„Kiek žinau, netgi ir praėjusį savaitgalį Klaipėdos bei Vakarinės gatvių sankryžoje įvyko avarija, vėl buvo sudaužyti automobiliai. Atrodo, didžiulė sankryža, matomumas irgi geras, bet kuo ji didesnė, tuo didesnis ir galvos skausmas“, – konstatuoja vedėjo pavaduotojas.

Panevėžio 2022 metų juodųjų dėmių žemėlapio duomenimis, Klaipėdos ir Vakarinės gatvių sankryžoje būta 14 įskaitinių eismo įvykių, tai yra tokių, per kuriuos sužaloti žmonės.

Joje įvyksta ir nemažai neįskaitinių eismo įvykių, kai sudaužomi tik automobiliai. Pagal avaringumą ši vieta mieste – pirmoje vietoje.

„Tos juodosios dėmės juda kaip gyvas organizmas. Vienais metais būna vienur, kitais – kitur, bet Klaipėdos ir Vakarinės gatvių sankryža avaringa jau kelerius metus“, – sako D. Linkonas.

Apie didžiulės Nemuno ir Klaipėdos gatvių sankryžos rekonstrukciją kalbėta irgi jau ne vienerius metus.

Šioje sankryžoje, remiantis minėto žemėlapio duomenimis, per metus fiksuoti devyni įskaitiniai eismo įvykiai.

Po rekonstrukcijos abi sankryžos greičiausiai bus panašios į šiuo metu įrengiamą Dariaus ir Girėno, Klaipėdos ir Projektuotojų gatvių žiedinę sankryžą bei pernai atidarytą J. Janonio, Pramonės ir Vakarinės gatvių žiedą.

Žiedinės sankryžos laikomos vienomis saugiausių, į tokių įrengimą investuojanti miesto Savivaldybė tikisi, jog sumažės eismo įvykių skaičius, pagerės eismo laidumas.

Apie didžiulės Nemuno ir Klaipėdos gatvių sankryžos rekonstrukciją kalbėta irgi jau ne vienerius metus. G. KARTANO nuotr.

Jungs su „Rail Baltica“

Visgi šias avaringas sankryžas rekonstravus į žiedines, Panevėžio gatvėse dar liks kitų juodųjų dėmių.

Netoli Nemuno ir Klaipėdos gatvių sankryžos yra dar avaringesnė Žvaigždžių, Kosmonautų ir Klaipėdos gatvių sankryža.

Joje per metus fiksuojama 11 įskaitinių eismo įvykių.

Devyni įskaitiniai eismo įvykiai fiksuoti ir J. Basanavičiaus bei Beržų gatvių sankryžoje.

Ar ir čia ateityje atsiras žiedinė sankryža, kol kas dar sunku pasakyti, tačiau tokių svarstymų taip pat yra.

Remiantis 2022 metų miesto juodųjų dėmių žemėlapiu, šiuo metu rekonstruojamoje Dariaus ir Girėno, Klaipėdos ir Projektuotojų gatvių sankryžoje taip pat buvo fiksuoti 9 įskaitiniai eismo įvykiai.

Be to, čia iki rekonstrukcijos nuolat duždavo automobiliai ir per neįskaitines avarijas.

Ši sankryža dėl eismo intensyvumo bus turbožiedinės tipo, dviejų eismo juostų.

Be to, Klaipėdos gatvė jungiasi su Šiaulių keliu, tad ateityje, įgyvendinus „Rail Balticos“ projektą, ši gatvė taps pagrindine arterija, jungiančia miestą su „Rail Balticos“ vėže.

Jau rugsėjį turėtų būti išlietas asfaltas ir kitoje rekonstruojamos sankryžos dalyje. Rangovai žada iki Vėlinių sankryžą atidaryti.

Pasak D. Linkono, žiedo viduryje bus klojamos granito trinkelės, kurių sudėjimas reikalauja labai kruopštaus, laikui imlaus darbo.

Pratęs V. Alanto gatvę

Atėjo eilė ir V. Alanto gatvės trečiajam etapui, kuris naujos statybos darbų eilėje patvirtintas dar 2020 metų gruodį.

Miesto Tarybos narių prašoma leisti toliau tiesti naują šios gatvės atkarpą.

Trečiojo etapo darbai apimtų kairiosios eismo juostos nuo Projektuotojų gatvės tiesimą.

Pagal šį projektą atsirastų dvi eismo juostos nuo dabar esamos V. Alanto gatvės iki Vakarinės. Skelbiama, kad pagal parengtą techninį projektą šių darbų kaina galėtų siekti daugiau nei 1,8 mln. eurų.

Tačiau tiksli kaina paaiškės tik įvykdžius viešąjį pirkimą ir pasirašius rangos darbų sutartį. Tarybai pritarus, dar šiais metais būtų pradėti viešieji rangos darbų pirkimai. Darbus planuojama atlikti per dvejus metus.

Pinigų šiai gatvei toliau tiesti tikimasi skirti ne tik iš 2024–2025 metų Savivaldybės biudžeto, bet ir gauti iš Kelių priežiūros ir plėtros programos ar kitų finansavimo šaltinių.

Exit mobile version