Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) prie Susisiekimo ministerijos sugriežtinus kokybės reikalavimus kelių statybai, didėja nepriimtų rangovų atliktų darbų skaičius.
Nuo metų pradžios atmesta 10 iš 105 projektų, rangovai įpareigoti ištaisyti broką.
Pagrindinės šiais metais nepriimtų projektų priežastys – vizualiai matomi dangos defektai, viršyta asfaltbetonio dangos storio ribinė nuokrypio vertė, kelio dangos paviršiaus apsauginio sluoksnio defektai, neišpildyti projektiniai vandens nuleidimo sprendiniai, griovių nuolydžių neatitikimai, nuovažų ir kelio ženklų vietų neatitikimai projekte nurodytos vietos, elektros pajungimo darbų neatlikimas ir pan. Vienuose objektuose rangovai turės perkloti asfaltą, kituose – sutvarkyti kelio ženklus, griovių nuolydžius ir kitus nekokybiškai atliktus darbus. Pernai per tą patį laikotarpį priimti 78 projektai, defektai juose nefiksuoti nė karto.
Pernai per tą patį laikotarpį priimti 78 projektai, defektai juose nefiksuoti nė karto.
2017 m. įgyvendinus 95 projektus ir atlikus darbų už 40 117 241,31 eurų, iš rangovų jau išskaičiuota 117 654,08 eurų. Per mažas mineralinių medžiagų frakcijos kiekio nuokrypis, mažesnis paklotas viršutinio sluoksnio storis, mažesnis sutankinimo rodiklis, mažesnis rišiklio kiekis ir piniginės išskaitos už dangos nelygumą pagal IRI (International Roughness Index) reikalavimus – pagrindinės priežastys, lėmusios pinigines išskaitas projektų rangovams.
Nuo 2014 m. akivaizdžiai matomas ir dėsningas piniginių išskaitų už ribinių verčių ir leistinų nuokrypių nesilaikymą pagal automobilių kelių dangos konstrukcijos asfalto sluoksnių įrengimo taisykles didėjimas. 2014 m. priskaičiuota 34 277,26 eurų išskaitų suma 2016 m. išaugo iki 91 816,55 eurų.
2014 m. priskaičiuota 34 277,26 eurų išskaitų suma 2016 m. išaugo iki 91 816,55 eurų.
Pastaraisiais metais akivaizdžiai išaugo vidutinis dalyvių skaičius LAKD vykdomuose viešuosiuose pirkimuose. Pagal 2016 m. sausio–birželio mėn. ir šių metų to paties laikotarpio duomenis, skelbiamuose konkursuose kelių tiesimo ir remonto darbams atlikti vidutinis dalyvių skaičius išaugo dvigubai (10,8 dalyviai – 2017 m., 4,9 – 2016 m.). Toks pat padidėjimas ir projektavimo darbų konkursuose (5 dalyviai – 2017 m., 2,4 – 2016 m.), techninės priežiūros bei mokslinių darbų konkursuose dalyvių skaičius išaugo keturis kartus (4,5 – 2017 m., 1,1 – 2016 m.).
Didėjant konkurencijai, pasiūlymų kaina mažėja, tačiau kokybės reikalavimai infrastruktūrinių projektų įgyvendinimui, neatsižvelgiant į rangovo pasiūlytą darbų kainą, nuolat tik didėja. LAKD siekia maksimaliai užtikrinti statybos rangovo ir techninio prižiūrėtojo atsakomybę, griežtai vykdo atliekamų darbų kontrolę. Siekiama, kad keliai Lietuvoje tarnautų be remonto ne mažiau kaip 20 metų.