Viešbučių klientams – išsami apklausa

Viešbučių klientams – išsami apklausa

Eina trečia savaitė, kai viešbučių klientai privalo apie save iškloti ir tai, ko anksčiau nesakydavo. Papildytas Turizmo įstatymas reikalauja, kad greta vardo ir pavardės, pateikto asmens dokumento numerio svečias nurodytų dar ir savo gimimo metus, mėnesį ir dieną bei tikslią gyvenamąją vietą.

Tik vieno iš trijų „Sekundės“ kalbintų Panevėžio viešbučių administratorė teigė iš klientų išgirdusi priekaištų dėl asmens duomenų rinkimo.

Kita verslininkė atkreipė dėmesį, kad svečių nuotaikas labiau veikia besikeičiančios Mėnulio fazės nei Turizmo įstatymo pataisos.

Pasijuto sekami

Panevėžyje pirmąją vasaros dieną duris atvėrus „Stasys Museum“ miesto gatvėse, ypač savaitgaliais, jau tapo įprasta sutikti atvykėlių būrelius.

Aukštaitijos sostinė staiga tapo įdomi ne tik vietos turistams, bet ir svečiams iš užsienio.

Panevėžyje nebėra keista išgirsti praeivius šnekučiuojantis lenkų, anglų, latvių, vokiečių kalbomis.

„Nuo pat „Stasys Museum“ atidarymo tikrai priimame daugiau svečių, nei jų atvykdavo anksčiau. Žinome jų maršrutą: J. Miltinio dramos teatras – nakvynė pas mus – S. Eidrigevičiaus menų centras“, – patvirtino Laisvės aikštėje įsikūrusio viešbučio „Conviva“ administratorė Meilė Kisielienė.

Mieste jau aštuntą mėnesį veikiantis „Stasys Museum“, anot pašnekovės, į viešbutį pritraukė nemažai svečių iš užsienio.

„Užsieniečiai vos tik atvykę viešbučio darbuotojams taip ir sako: atvažiavome į naujai atidarytą muziejų. Klausia kelio į jį“, – pasakojo M. Kisielienė.

Jos teigimu, priimtos Turizmo įstatymo pataisos, reikalaujančius iš viešbučių svečių pateikti apie save itin tikslius duomenis, užsieniečiams – nė motais. Šie vykdo visus reikalavimus, nereikšdami jokių pretenzijų.

„O va iš lietuvių pretenzijų tikrai sulaukiame. Klientai piktinosi, kad negali jaustis laisvai, jaučiasi sekami“, – kalbėjo viešbučio „Conviva“ administratorė.

 

P. Židonio nuotr.

Tenka šifruoti atsakymus

Iki šių metų pradžios pakakdavo vieno iš tame pat viešbučio kambaryje gyvenančio asmens duomenų vardo, pavardės bei asmens dokumento numerio.

Dabar šiuos, tik dar patikslintus, duomenis turi nurodyti kiekvienas svečias.

Apsigyvenant viešbutyje būtina nurodyti pateikto asmens dokumento numerį, vietovę, kur jis išduotas, taip pat ir savo gyvenamąją vietą.

Jei svečiai į viešbutį atvyksta su vaikais, privalu iškloti ir jų duomenis, anksčiau to nebuvo reikalaujama.

Netgi atsirado būtinybė nurodyti ir kelionės tikslą: paaiškinti, ar atvykstama dirbti, poilsiauti, turistauti, ar kitais reikalais. Klausiama ir to, ar svečias atvyko vienas, ar atkeliavo su grupe.

Vėliau šie duomenys pateikiami valstybiniam registrui.

„Į minėtus klausimus svečiai gali atsakinėti ranka užpildydami jiems pateiktas anketas arba žodžiu atsakyti į viešbučio darbuotojo užduodamus klausimus“, – teigė M. Kisielienė.

Viešbučio administratorė atkreipė dėmesį, kad ne visų žmonių aiškus raštas, tad šifruojant jų pateiktus duomenis kartais tenka pavargti.

Todėl M. Kisielienė prašo svečių atsakinėti žodžiu, o jų atsakymus iškart įrašanti kompiuteriu. Duomenis į valstybės registrą privalu išsiųsti per dvi paras.

Anot N. Kisielienės, yra kolegų, kurie svečių pateiktus duomenis užsirašinėja ranka, vėliau juos perkelia į kompiuterį.

Ji pripažįsta: papildomas darbas reikalauja nemažai laiko.

Pasirinkus nakvynę viešbutyje teks susitaikyti, kad apie save reikės ne tiek ir mažai papasakoti, o visi šie duomenys bus siunčiami į valstybės registrą. Asociatyvi nuotr.

Daugiau bėdų dėl pilnaties

Kranto gatvėje įsikūrusio viešbučio „Romantic“ vadovė Dalia Remeikaitė teigė nuolat susidurianti, kad bet kur nuėjus spręsti reikalų tenka pildyti tiek daug visokiausių dokumentų, jog greičiausiai todėl klientų nebestebina reikalaujami pateikti papildomi duomenys.

„Kad kas iš mūsų svečių būtų piktinęsis nauja tvarka, dar negirdėjau. Gal pirmomis dienomis kas ir nusistebėjo, kad tų papildomų asmens duomenų reikia. Bet dabar, kai jau greit sueis trys savaitės, kai galioja nauja tvarka, manyčiau, svečiai su ja apsiprato“, – svarsto D. Remeikaitė.

Pasak verslininkės, realybė tokia, jog kintančias žmonių nuotaikas, kai personalui tenka išklausyti pretenzijų, labiau veikia besikeičiančios Mėnulio fazės nei Turizmo įstatymo pataisos.

P. Židonio nuotr.

Klientai – atvykstantys darbininkai

Panevėžį kertančioje arterinėje Smėlynės gatvėje esančio viešbučio „Pervaža“ direktorė Kristina Rauckė tvirtino taip pat nepajutusi, kad kas būtų išreiškęs nepasitenkinimą dėl reikalavimo pateikti daugiau asmens duomenų nei iki šiol.

„Kad klientai žinotų apie šiuos reikalavimus, juos paskelbėme viešbučio internetinėje svetainėje. Be to, jie iškabinti mūsų registratūroje“, – sako K. Rauckė.

Anot jos, dviejų žvaigždučių „Pervažos“ viešbučio kambarius dažnokai išperka įmonės, samdančios kitose savivaldybėse gyvenančius darbuotojus. Jų apgyvendinimo sutartys būna ilgalaikės.

„Gyvena pas mus statybininkai, kelininkai, netgi valymo įmonių darbuotojai“, – vardijo K. Rauckė.

Anksčiau, teigia pašnekovė, dar būdavo įprasta iš kitur atvykstančius darbuotojus apgyvendinti bendrabučiuose.

Dabar bendraudama su įmonių vadovais K. Rauckė teigia pajutusi daugiau dėmesio darbuotojams, norą, kad jie kokybiškai pailsėtų, o pailsėję – geriau vykdytų užduotis.

Jūsų komentaras

Taip pat skaitykite