Mariaus Morkevičiaus (ELTA) nuotr.

VERT pradeda „Perlas Energija“ veiklos patikrinimą

VERT pradeda „Perlas Energija“ veiklos patikrinimą

Antram didžiausiam nepriklausomam elektros tiekėjui „Perlas Energija“ ketvirtadienį pranešus, kad ketina nutraukti veiklą, Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) pirmininkas Renatas Pocius sako, jog bendrovė veiklą stabdo ne todėl, kad yra finansiškai nepajėgi, o vengdama prisiimti atsakomybę ir nuostolius.

R. Pocius ketvirtadienį žurnalistus informavo apie VERT pradedamą „Perlas Energija“ patikrinimą. Jo metu, pasak reguliuotojo vadovo, bus vertinama, ar įmonė veiklą sustabdė ir sutartis su vartotojais nutraukė pagrįstai.

Jis teigė, kad VERT iš tiekėjo kol kas yra gavusi tik preliminarią informaciją, todėl jos reikia daugiau ir detalesnės.
„Kad matytume, kokie yra kontraktai, kiek iš tikrųjų turėtų būti taikoma valstybės kompensacija, kokiai daliai vartotojų, kokia apimtimi ir t.t.“, – patikrinimo tikslus įvardijo jis.

„Iš jos (turimos informacijos – ELTA) matome, kad bendrovės veiklos stabdymas nesusijęs su įmonės neigiamais finansiniais rodikliais, tačiau tiesiog susijęs bendrovės nenoru ieškoti alternatyvų ateities rizikos suvaldymui. Būtent ši informacija reikalauja, kad toks bendrovės elgesys turi būti papildomai ištirtas“, – žurnalistams teigė R. Pocius.
Preliminari iš įmonės gauta informacija, anot R. Pociaus, VERT kelia pagrįstų abejonių, kad bendrovė galimai gali siekti „visus savo veiklos nuostolius, kurie atsirastų dėl tokio bendrovės sprendimo, perkelti ant valstybės, kitų rinkos dalyvių pečių, o naudos siekti savo akcininkams“.

VERT priminė, kad jau kreipėsi į Generalinę prokuratūrą, kad „būtų apsaugotas viešasis interesas“. Visą naują informaciją reguliuotojas taip pat žada jai pateikti.

Gavę iš įmonės papildomus duomenis ir atlikę patikrinimą, gavę detalesnių duomenų, pateiksime juos Generalinei prokuratūrai“, – sakė R. Pocius.

Anot jo, VERT taip pat įžvelgia kitų pažeidimų, kadangi „Perlas Energija“, pagal įstatymus, apie nutraukiamą veiklą turi informuoti ne vėliau kaip prieš tris savaites, tad ketvirtadienį paskelbtas „Perlas Energija“ pranešimas spaudai neatitinka teisės aktų reikalavimų.

„VERT jau kreipėsi į įmonę, kad bendrovė vis tik turėtų laikytis imperatyvių teisės aktų reikalavimų ir pasikoreguoti savo paskelbtą pranešimą“, – teigė VERT vadovas.

Jis taip pat priminė, kad nustačius, jog „Perlas Energija“ veiksmai buvo neteisėti, bendrovei gali tekti sumokėti iki 10 proc. metinės apyvartos siekiančią baudą, tai galėtų sudaryti iki 1 mln. eurų

„Po tyrimo paaiškės, kokie buvo pažeidimai, jeigu jie buvo“, – sakė R. Pocius.

Pasak jo, vartotojai, kurie pasirinkę „Perlas Energija“ ir suvartoja 1 tūkst. kWh elektros kasmet, gali grįžti į visuomeninį tiekimą, kaip ir rinktis kitą nepriklausomą tiekėją.

ELTA primena, kad „Perlas Energija“ ketvirtadienį pranešė stabdanti veiklą, elektrą klientams tieks iki rugpjūčio 31 d., naują tiekėją klientai turi pasirinkti iki rugpjūčio 28 d. Bendrovė veiks tol, kol išparduos turtą, išmokės kompensacijas klientams, atsiskaitys su kreditoriais ir partneriais. Bendrovės akcininkai negaus jokio „Perlas Energija“ turto ir uždarbio įmonę uždarius, rašoma bendrovės pranešime žiniasklaidai.

Anot įmonės vadovo Viliaus Juraičio tokį žingsnį lėmė prarastas klientų pasitikėjimas, kurių jau apie 20 tūkst. nutraukė sutartį, be to, toliau finansuoti tiekėjo veiklą atsisako jo kreditoriai.

Rugpjūčio 5 d. „Perlas Energija“ pranešė, jog sparčiai augant elektros kainoms, nebegali vykdyti savo įsipareigojimų fiksuotą elektros tiekimo kainą pasirinkusiems klientams ir jiems pritaikys tiekimo planus kintama kaina, susieta su elektros kainomis biržoje.

Šį tiekėją iki šio sprendimo buvo pasirinkę apie 180 tūkst. buitinių vartotojų, o liepos pradžioje, pasibaigus antrajam elektros rinkos liberalizavimo etapui, „Perlas Energija“ buvo antras daugiausiai sutarčių su klientais sudaręs tiekėjas, turėjęs apie 15 proc. 1–5 tūkst. kWh elektros energijos kasmet suvartojančių gyventojų (67 proc. rinkosi „Ignitis“, apie 8 proc. – „Elektrum Lietuva“ ir „Enefit“).

Ketvirtadienį V. Juraitis patvirtino, kad įmonės klientais šiuo metu likę apie 160 tūkst. vartotojų.

Komentarai

  • Šioje nuotraukoje matau liurbį , kuris iki šiol nieko neveikė , kad išvengti tokių situacijų , o dabar tik bando kažką nerišlaus vapalioti , nors neturi jokio supratimėlio apie energetiką apskritai . Ištinęs nuo gero gyvenimo ir neadekvataus atlyginimo žmogysta , iš kurio niekas nepareikalauja atsakomybės už tragišką padėtį Lietuvos energetikoje

    • Atsakyti
    • Labai geras pastebėjimas. Tai dar vienas Lietuvos skurdintojas, kuriam tik svarbu tūkstantinę alga gauti nieko neveikiant, kažką neaiškaus papezant.

      • Atsakyti
Rodyti visus komentarus (2)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų