Vairavimo praktinį egzaminą Lietuvoje iš pirmo karto išlaiko 35 proc., Panevėžyje – 33 proc. kandidatų į vairuotojus. I. Stulgaitės-Kriukienės nuotr.

Vairuotojo pažymėjimas – neperlipamas slenkstis

Vairuotojo pažymėjimas – neperlipamas slenkstis

Kai kurie kandidatai į vairuotojus spėja, kad per karantiną vairavimo egzaminus kurį laiką sustabdžiusi „Regitra“ dabar bando atsigauti klientų sąskaita. Panevėžietė Jurga penktą kartą neišlaikė vairavimo praktikos egzamino, nes, anot jos, vertintojas netikėtai sugriebė už vairo. Visgi tokių nelaimėlių – ne vienas kitas. Statistika rodo, kad visoje Lietuvoje iš pirmo karto vairavimo praktinį egzaminą išlaiko vos kas trečias.

Penki bandymai

Jurga laukia pateiktos apeliacijos rezultatų ir skaičiuoja, kad jos vairuotojo pažymėjimas jau turėti būti auksinis.

B kategorijos vairavimo kursų vidutinė kaina Panevėžyje svyruoja apie 300–400 eurų. Baigus tokius mokslus, teorinių žinių patikrinimas „Regitroje“ kainuoja 10,14 Eur, o praktikos egzaminas – 31 Eur. Jei nepavyksta išlaikyti pirmą kartą, pakartotinių patikrų kainos tokios pat, bet papildomos vairavimo pamokos dar gali kainuoti nuo 15 iki 25 eurų, tai priklauso nuo jų trukmės.

Panevėžietė Jurga bijo net skaičiuoti, kiek išleido savo svajonei vairuoti. Kursus ji baigė prieš metus. Nuo to laiko jau penkis kartus bandė baigti šią misiją praktikos egzaminu Panevėžio „Regitroje“.

„Pirmus du kartus vairavimo egzamino neišlaikiau dėl savo kaltės. Tikrai dar buvo maža praktikos. Tačiau po ilgokos pertraukos nusprendusi vėl bandyti jau imu įtarti, kad vyksta kažkas neteisingo“, – svarsto panevėžietė.

Neįveikia paskutinės stotelės

Trečią kartą į egzaminuotojų automobilį Jurga ryžosi sėstis netrukus po karantino. Per jį „Regitros“ paslaugos kurį laiką buvo sustabdytos.

„Po kursų turėjau šiokių tokių problemų ir nebebuvo laiko grįžti prie vairavimo, paskui karantinas ir tik dabar vėl ėmiau bandyti laimę. Esu tikra, kad vairuoju jau daug geriau nei iš pradžių, net instruktorius nebenori manęs papildomai mokyti, mokantis važiuoti savo mašina, vyras nebijo šalia sėdi. Bet jau tris kartus iš eilės šią vasarą neįveikiu paskutinės stotelės“, – apie nesėkmingą praktikos egzaminą kalba panevėžietė.

Jurga nebėra tikra, kad pastarųjų kelionių su „Regitros“ egzaminuotojais neįveikia dėl savo kaltės. Kartą ji egzamino neišlaikė sankryžoje sukdama į kairę – vertintojui pasirodė, kad dėl automobilių spūsties turėjo sustoti ir laukti kito žalio šviesoforo signalo. Kitą kartą vairuotoja buvo apkaltinta per ilgai užsibuvusi prie sankryžos, esą todėl susidarė transporto spūstis.

„Vieną kartą per greitai išvažiavau, kitą – per vėlai. Manau, tai gana subjektyvus situacijos vertinimas“, – tikina Jurga.

Vieną iš minėtų nesėkmingų egzaminų moteris paprašė parodyti „Regitros“ nufilmuotoje medžiagoje. Jos pažiūrėti pašnekovė pasikvietė ir vyrą.

„Taip paprastai filmuoto egzamino neperžiūrėsi, o jei kvieti papildomą asmenį, dar daugiau popierizmo. Tačiau su vyru pamatę mano vieną vairavimo medžiagą, iki šiol abu manome, kad nebuvo klaidos. Be to, keistai atrodo tarp nedidelių klaidų pažymėtas punktas, kad per aukštai nusistačiau automobilio veidrodėlį – kaip tai galima įvertinti kitam, jei man pačiai buvo gerai“, – stebisi panevėžietė.

Pateikė apeliaciją

Ir ketvirtą kartą neišlaikiusi Jurga nesiryžo skųsti egzamino rezultatų. Birželio 23-iąją ji vėl, jau penktą kartą, sėdo prie „Regitros“ automobilio vairo.

„Važiuojant paskutinį kartą man iš dešinės buvo automobilių. Egzaminuotojas staiga sugriebė už vairo – jam pasirodė, kad atsitrenksiu į greta esančias mašinas. Avarinė situacija, kritinė klaida ir – viskas“, – apie dar vieną žlugusią galimybę gauti vairuotojo pažymėjimą pasakoja panevėžietė.

„Egzaminuotojas staiga sugriebė už vairo – jam pasirodė, kad atsitrenksiu į greta esančias mašinas. Avarinė situacija, kritinė klaida ir – viskas.“

Jurga

Ji tikino riedėjusi ne greičiau nei 20 kilometrų per valandą, nes gatvė buvo duobėta, siaura, pristatyta transporto priemonių.

Praėjus dviem dienom po neišlaikyto egzamino, Jurga nuvažiavo peržiūrėti vaizdo įrašo „Regitroje“ ir užpildė apeliaciją.

Anot Jurgos, peržiūrėti egzaminą tą pačią dieną ryžosi dar trys vairuotojai.

„Kiekvienas egzaminas kainuoja 31 eurą, jam rengdamasi prašau savo mokytojo kelių papildomų pamokų. Jaučiu, kad gerai važiuoju, su tuo sutinka ir instruktorius, net į egzaminą nebebijau eiti“, – pasakoja panevėžietė.

Žvalgosi į kitą miestą

Jeigu Jurgos apeliaciją vertintojai atmes, ji mąsto dar kartą vairavimo egzaminą laikyti kitame mieste. Prisiklausiusi pažįstamų ir draugų kalbų, panevėžietė tiki, kad Vilniuje ar Kaune pasiekti tikslą būtų gerokai lengviau. Tačiau nuo tokio sprendimo stabdo nepažįstamos tų miestų gatvės – su samdomais vairavimo mokytojais tektų jomis vėl pasivažinėti.

„Keista, kad Panevėžyje daugybė žmonių taip vargsta laikydami praktikos egzaminą. Kaip supratau, mano penktas kartas – dar nieko baisaus, yra ir dešimtą kartą bandančiųjų. Po pirmo egzamino gauti vairuotojo pažymėjimą retam pavyksta“, – stebisi pašnekovė.

Jurga teigia girdėjusi, kad pasibaigus karantinui išlaikyti vairavimo egzaminą Panevėžio „Regitroje“ sunku tapo net patyrusiems vairuotojams, siekiantiems aukštesnės kategorijos.

„Gal dėl pinigų šitaip? Kai ėmiau rimčiau domėtis savo egzaminų filmuota medžiaga, keistai nuskambėjo „Regitros“ specialisto žodžiai: „Mes visi tą perėjom“, – sako panevėžietė.

Jurga į egzaminą visada važiuoja anksčiau ir kartą suskaičiavo, kad per vieną valandą tik vienas iš septynių žmonių išlaikė egzaminą.

Apeliacijos rezultatai ją turėtų pasiekti elektroniniu paštu, tačiau laiško Jurga iki šiol dar nesulaukė ir kitą savaitę žada pati ieškoti „Regitros“ verdikto.

Profesionalo ranka – paskutinė

Jurgitos situacijos „Sekundei“ pakomentuoti per darbo dieną „Regitra“ nesuspėjo. Tačiau panevėžietės istoriją įmonės atstovai jau žinojo iš žiniasklaidos.

„Regitros“ komunikacijos skyriaus specialistė Emilija Bardauskienė žurnalistams yra sakiusi, kad vairuotojui labai svarbu numatyti kitų eismo dalyvių veiksmus ir taip išvengti bet kokios nelaimės. Vairuotojas turi stengtis daryti kuo mažiau klaidų, atsižvelgti į galimas kitų eismo dalyvių klaidas ir laiku gebėti keisti vairavimo būdą pagal pakitusias eismo sąlygas.

Pasak atstovės, stengdamasis įvertinti šias būsimo vairuotojo kompetencijas, egzaminuotojas paprastai laukia iki paskutinės akimirkos, kol egzaminuojamasis priims susidariusios situacijos tinkamą sprendimą. Visada tikimasi, kad būsimasis vairuotojas laiku suspės suprasti keliamą pavojų ir priims sprendimą anksčiau, nei jį privalės priimti egzaminuotojas. Jeigu taip nenutinka, nuo avarijos gelbsti profesionalo pastaba, o kartais ir veiksmai: stabdis, pasuktas vairas.

Pasak „Regitros“ atstovų, egzaminuotojai stebi, kaip būsimasis vairuotojas valdo automobilį, kaip jis orientuojasi gatvėje eismo metu, kaip laikosi Kelių eismo taisyklių.

Apeliacijų lašas jūroje

Praėjusiais metais „Regitroje“ visoje Lietuvoje laikyta beveik 130 tūkst. praktikos egzaminų, pateiktos ir išnagrinėtos 125 apeliacijos bei priimti sprendimai anuliuoti 11 egzamino rezultatų.

Egzamino rezultatai paprastai anuliuojami dėl pasitaikančių dviprasmiškumų: kai iš vaizdo įrašo sudėtinga įvertinti situaciją. Vertintojai gali anuliuoti egzamino rezultatą ir leisti pakartotinai nemokamai laikyti egzaminą, grąžinti už egzaminą sumokėtą įmoką arba palikti galioti egzamino rezultatą.

Jei egzaminą laikiusiam asmeniui kyla papildomų klausimų, rekomenduojama per vieną darbo dieną nuo egzamino laikymo kreiptis į padalinį, kuriame buvo egzaminuojamas, ir kartu su specialistu peržiūrėti bei aptarti vaizdo įrašą. Per tris darbo dienas galima pateikti apeliaciją, kurią išnagrinės specialiai sudaryta komisija.

FAKTAI

2019 m. B kategorijos praktikos vairavimo egzaminą Lietuvoje pirmą kartą laikė apie 32,1 tūkst. asmenų, iš jų Panevėžyje – apie 2,4 tūkst.

Iš pirmo karto egzaminą Lietuvoje išlaikė 35 proc. Panevėžyje – 33 proc.

Teorijos egzaminas išlaikomas vidutiniškai iš pirmo karto, o praktikos – iš dviejų kartų.

Komentarai

  • Prieš egzaminą reikia užsiauginti storą skūrą, kad atlaikytum grubius ir ciniškus egzaminuotojo psichologinius antpuolius. O ir laikant egzaminą žmogus praktikos turi tiek, kad gali pravažiuoti mieste ir nebijo mašinų! O mirtinas ar sunkias avarijas daro kelių ereliai, ar net patys policininkai. Tiesa, pasitaiko ir girtų naujokų, bet tai tik šimtosios procento!

    • Teisingai pamineta,mano zmona irsunkiai islaike su drebanciom sirdim,nors mokykla baige aukso medaliu,ten snobai dirba

      • Atsakyti
  • Taip nera lengva. Bent jau man nesuklidus kritiskai, nereiske jokiu pretekstu. Sekmes visiems.

    • Ypac sagokites su dvigubais akiniais regitros egzaminuitojo (vieni paprasti kiti pasikelia nuo saules) slykstus, arogantiskas, jauciasi kaip prezidentas salia sededamas. Geriau atsisakykite kai jis bus, nes. 95 proc neislaikysite. Baisu us kur tokiu zmoniu gimsta…ir dar dirba tokiose istaigose.

      • Islaikiau egzamina pas terminatoriu, bet pati jau gal po 5 min vaziavimo galvojau, kad egzaminas neislaikytas. Psichologinis sudirbinejimas vyko viso egzamino metu. Pravaziavus sankryza ar tiesiog tiesiai vaziuojant nuolatos purte galva, atsidusdavo,padeda plancete vel pasiema kazka ziuri, kad as taip ten nervuodamasi dar labiau galvociau, kad klaidas zymi ir man nesiseka ir tikrai neislaikysiu. Visa egzamina buvau itampoj, jokio bendravimo, labai nemalonus zmogus. Padariau viena klaida del kurios sutinku, nes tikrai ji ivyko, kai pasake kad islaikiau, net neapsidziaugiau, nes kone puse egzamino jau skaiciavau islaidas papildomom pamokom ir regitrai. Kam reikia to psichologinio issidirbinejimo tikrai nezinau, bet zmoguj gal gyvenime nesiseka ir nenori, kad kiti laimingi butu.

  • Gal vistik geras pasiruosimas reikalingas? Mano tiek sunus, tiek dukra islaike is pirmo karto…

  • Giminaitė Lietuvoje laikė penkis kartus bet neišlaikė ,,,, isvyko gventi į užsienį konkrečiai į Ameriką ,, ten kiek pasimokė ir išlaikė iš pirmo karto ,, teko kalbėtis tai sake kad egzaminavimas skiriasi kaip diena ir naktis ,,,, Lietuvoje egzaminatoriu tikslas kad mažiau išlaikytų nes laikant antrą ar trečią kartą eina pinigai , kuo daugiau neišlaiko daugiau pinigėlių registrai ,,

  • Tegul per egzaminą vienas iš šeimos narių važiuoja iš galo ir viskas bus ok

  • Idealiausia būtų, kad po vairavimo egzamino į laikančiojo el paštą atsiųstų klaidų suvestinę ir filmuotą medžiagą. Tuo atveju nekiltų jokių abejonių dėl savo padarytų klaidų ar Regitros darbuotojo tendencingumo.Šiuo metu, pagal straipsnyje pateiktą poziciją, Regitros darbuotojas dalyvaujantis egzamine, tiesiogiai visiškai neatsako už savo, kaip specialisto, galimai padarytas klaidas. Dėl ko, visiškai negalima atmesti versijos dėl Regitros darbuotojų piktybiško egzaminą laikančių asmenų sukirtimo. Juk kiekvienas egzaminas papildomai uždirbti pinigai.

  • Reikalavimai tikrai užkelti. Vairuotojai profesionalai sako, kad neišlaikytų. Daugeliui laikiusiųjų trūksta patirties. O iš kur jos gauti, kai neturi teisių?

  • Aš suprantu kritinės klaidas, bet kaip pikta kad neislaikai nes priskaičiuojama visa puokštė ne kritinių.. Tokiu kaip sekundę per ilgai koja ant sankabos, per vėlai bėgi perjungti, per mažai galva į šonus purtai.. Ir t t
    Jie patys netgi taip nevažinėja kaip iš mūsų reikalauja
    Nejaugi dėl to niekas nieko negali padaryt?

Rodyti visus komentarus (11)

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų