P. Židonio nuotr.

Uždarytų tiltų ateitis – statybininkų rankose

Uždarytų tiltų ateitis – statybininkų rankose

Po ilgos pertraukos statybininkai vėl ėmėsi tvarkyti Skaistakalnio parko pėsčiųjų tiltą.

O kada bus pradėtas tvarkyti kitas – nuo Senvagės vedantis per Nevėžį gydymo įstaigų link, toliau lieka nežinia. Jį įsipareigojusiems suremontuoti statybininkams ir miesto Savivaldybei dar nepavyko sukirsti rankomis dėl galutinės darbų kainos.

Abiejų tiltų remontai pradėti dar prieš porą metų.

Du skauduliai

Atsinaujinantis ir sparčiai gražėjantis Panevėžys turi du atnaujinamus skaudulius.

Abu jie – pėsčiųjų tiltai per Nevėžio upę.

Lygiai prieš porą metų – 2021-ųjų gegužę už ES investicinių fondų lėšas pradėti remontuoti tiltai, kurių vienas veda į Skaistakalnio parką, kitu iš Senvagės pasiekiama A. Jakšto gatvė, vis dar tebėra nebaigti tvarkyti.

Tiltus remontuojančių įmonių vadovai dievagojasi abu baigsiantys tvarkyti iki metų pabaigos. Tačiau tokie pat pažadai liejosi ir pernai, ir užpernai.

„Dokumentai perduoti rangovui – Panevėžio statybos trestui. Dabar laukiame, kol įmonė pateiks darbų sąmatą.“

Ž. Gaivenienė

Panevėžiečiai buvo patikinti, kad abiem naujais tiltais tikrai vaikščios jau 2021-ųjų pabaigoje.

„Bet visi suprantame, kiek gyvenime neplanuotų ir nenumatytų dalykų. Tiltų techninių projektų rengėjai nežinojo tikrosios jų būklės. Ji paaiškėjo tik pradėjus darbus“, – teigia Panevėžio savivaldybės projektų vadovas Tadas Stanikūnas.

Jis atsakingas už viso Skaistakalnio parko, o kartu – ir už tilto, kuriuo nuo Sporto gatvės įžengiama į šį parką, sutvarkymą.

Kaip tik vakar įmonės „Dujotiekio statyba“ statybininkai po ilgokos pertraukos vėl ėmėsi Skaistakalnio parko tvarkymo darbų.

„Iki Joninių tiltas sutvarkytas nebus, tačiau iki rudens rangovas žada pabaigti darbus“, – užtikrino T. Stanikūnas.

Į Skaistakalnį vedantis pėsčiųjų tiltas nuo pirmadienio vėl pradėtas tvarkyti. P. Židonio nuotr.

Remontas pabrangs

1967-aisiais pastatyto Skaistakalnio tilto remontas pradėtas drauge su paties Skaistakalnio parko tvarkymu.

Iš ES investicinių fondų gavus kiek daugiau nei tris milijonus eurų, planuota parke nutiesti modernius pėsčiųjų ir dviračių takus, įrengti sporto ir vaikų žaidimų aikšteles, pastatyti suoliukų poilsiui, stendų bei suremontuoti ilgiau nei pusę amžiaus stovintį tiltą.

Naujasis tilto projektas parengtas taip, kad juo perėjus upę, į parką nebereikia leistis laiptais, jo link veda du tvirti gelžbetoniniai nusileidimo takai – rampos.

Vienas toks takas skirtas pėstiesiems, antrasis – keliaujantiems dviratėmis transporto priemonėmis. Pagal pirminį variantą, nuardžius šį tiltą dengusią asfalto dangą, ji turėjo būti pakeista nauja.

„Bet nuardžius asfalto dangą darbai ir įstrigo. Paaiškėjo, kad visa tiltą dengusi konstrukcija susidėvėjusi kur kas labiau, nei tikėtasi. Kad būtų galima tęsti darbus, reikėjo įvertinti tilto būklę, parengti naują techninį projektą, sutvarkyti dokumentaciją, ir, žinoma, rasti pinigų iš pradžių nenumatytiems darbams atlikti“, – aiškino T. Stanikūnas.

Skaistakalnio tilto darbai, pasak T. Stanikūno, bus brangesni kiek daugiau nei 200 tūkstančių eurų, nei planuota pagal pirminį projektą.

Projekto vadovas atkreipė dėmesį, kad naują tilto dangą statybininkams teks kloti rankomis, o tai irgi augina kainas.

Bendrovės „Dujotiekio statyba“ vadovo Nerijaus Palionio teigimu, tilto remontas turėtų būti baigtas iki rudens, tačiau vaikščioti bei važiuoti juo bus galima tuomet, kai atliktus darbus įvertins ir leidimą juo naudotis duos statybų inspektoriai.

Kol PST ir Savivaldybė vis dar tariasi dėl tilto iš Senvagės į A. Jakšto gatvę, praeiviams lieka tenkintis laikinai įrengtu taku. P. Židonio nuotr.

Nejuda iš mirties taško

O 2021-ųjų pavasarį pradėtas A. Jakšto gatvės pėsčiųjų tilto remontas toliau nejuda iš mirties taško. Šis tiltas maždaug aštuoneriais metais senesnis už Skaistakalnio, statytas prieš 64-erius metus.

Iš pradžių planuota, kad jam pakaks sutvirtinti dangą bei nudažyti turėklus.

Tačiau pradėjus remontą, bendrovės Panevėžio statybos tresto statybininkai pareiškė, kad tiltas susidėvėjęs gerokai labiau, nei manyta.

„Darbų neatnaujiname, kol neturime galutinio susitarimo su Savivaldybe dėl apmokėjimo. Pagal pirminį variantą iš mūsų reikalauta vien kosmetinio remonto, bet tik tokį atlikus tiltas būtų likęs nesaugus“, – aiškino Panevėžio statybos tresto generalinis direktorius Egidijus Urbonas.

Anot jo, vos susitarus dėl darbų kainos, jie bus pradėti ir šiais metais tikrai pabaigti.

Panevėžio vicemerė Žibutė Gaivenienė patvirtino, kad yra parengtas bei patikslintas tilto, vedančio į A. Jakšto gatvę, techninis projektas. Jį įvertino ir Savivaldybės pasamdyti nepriklausomi ekspertai.

„Šie dokumentai perduoti rangovui – Panevėžio statybos trestui. Dabar laukiame, kol įmonė pateiks darbų sąmatą. Ją gavę imsimės derybų, o sutarus bus tęsiami tilto tvarkymo darbai“, – teigė Ž. Gaivenienė.

Sumontavo tiltą tilte

Užsitęsęs A. Jakšto g. pėsčiųjų tilto remontas ir anksčiau buvo sukėlęs, ir dabar tebekelia daug aistrų.

Itin audringai panevėžiečiai reagavo pirmuosius pusantrų metų, mat visiškai uždarius tiltą, į A. Jakšto g. esančias gydymo įstaigas patekti tebuvo galima aplinkiniais keliais – nuo Smėlynės arba Stoties gatvių pusių.

Pernai rudens pabaigoje į šuns dienas miestelėnų dedami statybininkai visgi sugalvojo nebaigtame remontuoti tilte įrengti taką. Jis padarytas iš statybinių konstrukcijų.

Galerija

Jūsų komentaras

Rekomenduojami video

Daugiau leidinio naujienų