Tačiau jo prieigose gyvenantiems panevėžiečiams toks antplūdis kelia pasipiktinimą.
Mat turgaus darbo dienomis jie tampa vairuotojų, vengiančių mokėti už automobilių stovėjimą, įkaitais.
Nedidelė K. Būgos gatvelė turgaus dienomis sausakimša. Abiejose jos pusėse automobiliai „numetami“ bet kaip. Ne tik pro šalį važiuojantys, bet ir pėstieji priversti tarp jų pavojingai laviruoti.
Kaip pasakojo vardo ir pavardės prašęs neviešinti K. Būgos gatvėje gyvenantis panevėžietis, darbo dienomis jų gatvelė niekuo nesiskiria nuo kitų šio individualių namų kvartalo gatvių, tačiau savaitgalio rytais joje – tikras chaosas.
Nors gatvė dvipusio eismo, turgaus darbo valandomis abiejose jos pusėse pririkiuojama galybė automobilių.
Vairuotojai juos palieka bet kaip, tad važiuoti paliktu siauručiu gatvės tuneliu prireikia ypatingų gebėjimų.
„Gatvėje net nėra pėsčiųjų takelio, tad laviruoti tenka ne tik tarp bet kaip abiejose gatvės pusėse numestų automobilių, bet ir pėsčiųjų. O jeigu iš kitos pusės automobilis, gatve važiuoti tampa visai neįmanoma“, – pasakojo K. Būgos gatvės gyventojas.
Pavasaris visiems – džiaugsmas, bet K. Būgos gatvelės gyventojams – galvos skausmas.
Mat sodininkai masiškai plūsta į turgų.
Nors automobilių stovėjimo vietos įrengtos aplink visą turgavietę, bet jos yra mokamos.
„Jeigu nepaliekama vietos pravažiuoti, reikia imtis priemonių. Dažniausiai pakanka drausti stovėti vienoje gatvės pusėje, bet jeigu ir to nepakanka, kai kuriais atvejais statyti automobilius uždraudžiama visoje gatvėje.“
D. Vadluga
Tad vairuotojai ieško vietų, kur papildomai nereikia atverti piniginės.
Pašnekovas mano, jog šią problemą nesunkiai būtų galima išspręsti bent savaitgaliais uždraudus statyti automobilius K. Būgos gatvėje ar padarius vienpusį eismą.
„Nors arčiau turgaus gyvenantys kaimynai prismaigstę kuoliukų, kad niekas nevažiuotų bent ant žaliosios vejos, daugeliui vairuotojų tai nė motais. Kai kurie tokie įžūlūs, kad net užstato įvažą į kiemą – neva aš tik trumpam į turgų. Jei galėtų, įvažiuotų ir į kiemą. Daugybę metų šita problema ir niekas jos nesprendžia. Ar reikia, kad kokį pėsčiąjį tarp automobilių nutrenktų?“ – piktinosi K. Būgos gyventojas.
Turgų valdančios bendrovės „City Market“ vadovė Sonata Daktaraitė tvirtina, kad į juos kaimynystėje gyvenantys žmonės nesikreipė.
Nors šiltuoju metų laiku į turgų tikrai užsuka daugiau klientų, direktorės nuomone, nėra buvę, kad nerastų, kur pasistatyti automobilių, užstatytų nuosavų namų gyventojų kiemus.
„Tikrai niekas nesiskundė. Nė vienas neatėjo pasiguosti dėl užstatytų kiemų. Tikrai nebūna tiek automobilių, kad būtų neįmanoma pravažiuoti. Šalia mūsų nemažai mokamų aikštelių, o kas nenori mokėti, stato „Senukų“ ar „Rimi“ automobilių aikštelėse“, – įsitikinusi S. Daktaraitė.
Darbo dienomis K. Būgos gatvelė niekuo nesiskiria nuo kitų šio individualių namų kvartalo gatvių, tačiau savaitgalio rytais ja važiuoti tampa sunkiai įmanoma. P. Židonio nuotr.
Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga teigia, kad iki šiol K. Būgos gatvės gyventojų bėdos nebuvo spręstos, mat Savivaldybė apie jas nežinojusi – skundų nesulaukusi.
„Reikėtų, kad gyventojai Savivaldybei pateiktų prašymą su problema ir įrodymais – nuotraukomis ar filmuota vaizdo medžiaga. Tuomet šis klausimas būtų įtrauktas į Eismo organizavimo darbo grupės posėdį ir svarstomas. Tikrai galima rasti sprendimą“, – patikino D. Vadluga.
Pasak Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjo, tai būtų ne pirmas kartas, kai eismas mieste koreguojamas atsižvelgus į gyventojų prašymus.
Praėjusiais metais po gyventojų skundų automobilių stovėjimą draudžiantys ženklai atsirado Vienybės aikštėje.
Iš pradžių buvo uždrausta statyti automobilius vienoje gatvės pusėje, tačiau eismo sąlygoms negerėjant, priimtas sprendimas nebeleisti jų palikti ir kitoje pusėje.
Draudžiamieji ženklai atsirado ir Vilties gatvės atkarpoje tarp Smėlynės ir Darbininkų gatvių.
„Jeigu nepaliekama vietos pravažiuoti, reikia imtis priemonių. Dažniausiai pakanka drausti stovėti vienoje gatvės pusėje, bet jeigu ir to nepakanka, kai kuriais atvejais statyti automobilius uždraudžiama visoje gatvėje, kaip buvo padaryta Vilties gatvėje prie „Hesburger“ restorano. Visi prašymai nagrinėjami Eismo organizavimo darbo grupėje, kurią sudaro įvairių sričių specialistai. Atsižvelgiama, kad būtų gerai įvairioms visuomenės grupėms, ne tik tos gatvės gyventojams“, – aiškino D. Vadluga.
Visgi, anot vedėjo, ne visais atvejais gyventojų prašymus įmanoma patenkinti.
Pavyzdžiui, Savivaldybė yra sulaukusi prašymų riboti automobilių statymą Katedros gatvėje, tačiau šioje vietoje to padaryti neįmanoma, nes tėvams taptų sudėtinga atžalas atvesti į šioje gatvėje veikiantį vaikų darželį.
„Katedros gatvėje uždraudę automobilių stovėjimą, sulauktume tėvų skundų, kad nebegali vaikų saugiai nuvesti į darželį. Privalome atsižvelgti į protingumo kriterijus. Kiekvienas klausimas sprendžiamas individualiai“, – komentavo D. Vadluga.