Šventės baigėsi – padidėjęs apetitas liko

Šventės baigėsi – padidėjęs apetitas liko

Įsibėgėjus sausiui daugeliui vis dar sunku grįžti prie įprasto režimo. Šventinis maratonas ne tik atitraukė nuo darbų, bet ir išbalansavo ne vieno mitybos ritmą.

Jeigu savęs klausiate, kodėl po praūžusių švenčių jaučiatės kaip niekad alkani, suvalgote daugiau nei kiti šeimos nariai, o po įprastų pietų vis dar kažko norisi, turime jums atsakymą. Galbūt jūs valgote per daug blogųjų angliavandenių? Rafinuoti angliavandeniai – tortai, saldainiai, krekeriai – nepatenkina organizmo poreikių taip, kaip subalansuota mityba. Be to, juose mažai organizmui naudingų skaidulų. Kalorijų daug, o naudos – mažai.

Dietistė Živilė Dumbraitė sako, kad norint ir vėl grįžti prie normalaus valgymo režimo, pirmiausia reikėtų pradėti nuo vidinio nusiteikimo, o tuomet vadovautis keliais svarbiais patarimais.

Pasak Ž. Dumbraitės, reikia patiems suprasti, kad nuolatinis užkandžiavimas, lepinimasis saldžiais patiekalais ir papildomų kalorijų vartojimas nepagerins mūsų sveikatos. Režimas yra itin svarbus gerai savijautai, todėl reikėtų pasistengti prie jo sugrįžti, o tiems, kuriems trūksta valios, ji turi patarimą.

Jeigu jaučiate, kad sunku prisiruošti tinkamai maitintis, susiraskite bendraminčių. Tai gali būti kolegė, kurios netenkina po švenčių atsiradę keli papildomi kilogramai, arba draugas, pasiryžęs po Naujųjų metų keisti savo gyvenimo būdą“, – teigia Ž. Dumbraitė.

Geriausia iškrova – visavertė mityba

Kartais žmonės galvoja, kad norint atversti naują mitybos lapą, būtina išsivalyti organizmą. Tačiau dietistė sako, kad to nebūtina daryti, tiesiog pradėkite stebėti, ką ir kada valgote.

Geriausia iškrova organizmui – visavertė mityba ir tinkamas maitinimosi režimas. Pirmiausia, vartokite pakankamai vandens ar žolelių arbatų, ypač, kai užsinorite ko nors saldaus. Kartais iš tikrųjų norime tik atsigerti, o ne užkąsti. Taip pat patariu neprisivalgyti vakarais ir padaryti bent 12 valandų nevalgymo tarpą nuo paskutinio dienos valgymoo iki kitos dienos pusryčių. Tai padės organizmui atsinaujinti, sureguliuoti organų sistemų veiklą ir išsivalyti nereikalingas medžiagas“, – pataria dietistė.

Rinkitės tai, kas šviežia

Dar vienas svarbus dalykas, neatsiejamas nuo tinkamo mitybos režimo – tai saikingas kalorijų apribojimas ir tinkamų produktų vartojimas. Būtina pagalvoti apie tai, ką įtraukiate į savo racioną, ir nepamiršti valgyti daugiau vaisių bei daržovių.

Planuokite, ką ir kada valgysite

Dietistė Ž. Dumbraitė sako, kad supratus mitybos režimo svarbą ir apgalvojus, kiek ir ko valgysite, reikia pereiti prie kasdienių patiekalų planavimo.

Apmąstykite, kur valgysite, koks yra jūsų dienos ritmas, kokiu laiku galite tam skirti laiko. Jeigu įmanoma, įsidėkite maisto iš namų – išvengsite greitojo maisto ir nenuklysite nuo savo režimo. Susiplanavus, ką kurią dieną valgysite, galite iš vakaro pasigaminti maisto rytdienai ir sėkmingai laikytis nustatyto režimo. Tai padaryti bus lengviau, jeigu negendančių maisto produktų nusipirksite ilgesniam laikui, pavyzdžiui, savaitei, o šviežiais produktais papildysite savo meniu dienomis pagal turimą planą“, – sako dietistė.

Smaližiams Ž. Dumbraitė siūlo saldumynus darbo dienomis keisti vaisiais, daržovėmis ar stikline vandens arba pasižadėti sau jais mėgautis tik savaitgalį.

Jeigu šaltuoju metų laiku nesinori gerti šalto vandens, dietistė pataria rinktis karštą arba šiltą vandenį su citrina arba nesaldintas žolelių arbatas.

Komentarai

  • Ka jos ten supras.

Rodyti visus komentarus (1)

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų