Svarbiausios jūros gėrybių savybės

Svarbiausios jūros gėrybių savybės

Jau seniai pastebėta, kad tie, kurių mityboje vyrauja vadinamoji Viduržemio jūros dieta, t. y. jų mityboje yra daug žuvies, jūros gėrybių, rečiau serga širdies ir kraujagyslių ligomis bei rečiau nuo šitos sistemos ligų miršta.

Būtent todėl JAV Širdies asociacijos ir Europos kardiologų draugijos rekomendacijose akcentuojama, kad vartoti omega 3 riebalų rūgštis pirminei profilaktikai, kitaip sakant, kad žmogus nesusirgtų, yra būtina.

Omega 3 polinesočiosios riebalų rūgštys padeda palaikyti normalią širdies veiklą, sumažina insulto tikimybę.

Žuvyje ir jūros gėrybėse – krevetėse, midijose, vėžiagyviuose daug baltymų, gausu vitamino A ir mineralų, tokių kaip cinkas, selenas ir geležis.

Į savo mitybos racioną įtraukti šiuos produktus derėtų tiems, kurie nori sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje, apsaugoti kraujagyslių sieneles nuo aterosklerotinių plokštelių susidarymo.

Kraujagyslės tampa elastingesnės, mažėja kraujospūdis, skystėja kraujas.

Polinesočios riebalų rūgštys lėtina senėjimo procesus, veikia hormonų ir fermentų sintezę.

Omega 3 vartoti taip pat sveika dėl jų teigiamo poveikio sąnariams, smegenų veiklai, akims. Tad žinodami, jog žuvis ir jūros gėrybės yra puikus omega 3 riebalų rūgščių šaltinis, galėtume jomis mėgautis ne tik kartą per savaitę.

Jūsų komentaras

Daugiau leidinio naujienų